'הארץ' מציג: מתודה אנטישמית קלאסית

העיתון לא נותן למציאות לקלקל לו את התזה האנטישמית שהוא מפיץ, גם כשהיא הפוכה ב 180 מעלות לעלילותיו נגד ישראל

פיקוד צה"ל בבור בקריה במהלך מבצע מגן וחץ. מבטלים תקיפות כדי לא לפגוע באזרחים (צילום:דו"צ)

ביום רביעי שעבר, יום למחרת מכת הפתיחה של מבצע 'מגן וחץ', פורסם ב'הארץ' מאמר של יוסי קליין, שהאשים את החברה הישראלית בכך שהרג מכוון של ילדים פלסטינים הוא מה שמאחד אותה וגורם לישראלים שמחה.

תחת הכותרת "להרוג ילדים זה הכי, אחי", קבע קליין ש"אין כמו הרג ילדים לאיחוד הדעות וקירוב הלבבות", וכן ש"הרג ילדים… נועד לשמח אותנו" (הישראלים)

קליין מתייחס כמובן להחלטה לירות טיל לביתו של המחבל טארק עז-אדין, בידיעה שיתכן שייפגעו גם ילדיו, מה שאכן קרה – שלושה מילדיו נהרגו בתקיפה.

זו כמובן לא פעם ראשונה, לא שניה, לא שלישית וכנראה שגם לא אחרונה בה מפיץ קליין אנטישמיות טהורה מעל דפי 'הארץ'. אבל בואו נתמקד בעלילה החדשה שלו.

יובהר: מדובר במחבל מסוכן ביותר שעסק באופן פעיל בהכוונת פיגועים מיהודה ושומרון לשטח ישראל, באמצעות עשרות חוליות טרור, לרבות שיגור רקטות מג'נין לעפולה. ההחלטה לסכלו נבעה מהצורך החיוני לעצור מיד את תוכניות הרצח הנפשעות שלו.

יתרה מזו: צה"ל הוכיח את שאיפתו להימנע מהרג ילדים בכך שביטל ברגע האחרון עשרות תקיפות קודמות של פעילי טרור, בשל הימצאות בלתי מעורבים רבים מדי בקרבתו.

לאנטישמיות יש לא רק הגדרה, גם דוגמאות: לפי ההגדרה המקובלת בעולם, של ארגון ה IHRA:

מוסר כפול בתביעה [ממדינת ישראל] לפעול באופן שאינו מצופה או נדרש משום מדינה דמוקרטית אחרת", נחשב לאנטישמיות

והנה, קליין מחיל על ישראל מוסר כפול כשהוא מצפה ממנה לראות בהימצאות בלתי מעורב עילה לחיסון ליעד הצבאי, בשעה שסעיף 28 באמנת ז'נבה קובע ש

מציאותו של מוגן לא תשמש עילה לחיסון נקודות או שטחים מסוימים בפני פעולות צבאיות

גם ההחלטה לקחת את הרכיב השלילי השולי ולהפוך אותו לעיקר, במטרה לטפול על היהודים עלילה, היא קלאסיקה אנטישמית. ממשלת איראן נוהגת לטפול על היהודים האשמה אנטישמית לפיה היהודים שמחים בחג פורים בגלל שביצעו טבח המוני בפרסים.

כך גם קליין. כשם ששמחת פורים אינה על הטבח אלא על ההצלה של עם ישראל מהתוכנית לטבוח בו, כך גם ה"שמחה" הישראלית איננה על הרג הילדים אלא על ניטרול המחבלים הרוצחים.

ובכלל, אם מדברים על הרג בלתי מעורבים, בניגוד מוחלט לטענת קליין ו'הארץ', לישראל יש דווקא מה להתגאות ולא להתבייש.

לפי מחקר שערך האו"ם, היחס הממוצע בעולם בין הרג אזרחים ללוחמים בעימותים כאלה, עומד על שלושה אזרחים על כל לוחם שנהרג.

והנה, לא רק שצה"ל מציג באופן עקבי את הנתונים הטובים בעולם בהיבט זה, הוא רק הולך ומשתפר, ובמיוחד במבצע האחרון:

בעופרת יצוקה (2008) הציג צה"ל, לטענת הפלסטינים, יחס של 1:6, כלומר שישה בלתי מעורבים הרוגים על כל לוחם הרוג. (נתוני צה"ל שונים לחלוטין אבל נתעלם מהם לצורך הדיון)

בצוק איתן (2014) הציג צה"ל, לטענת הפלסטינים, יחס של 1:4, כלומר ארבעה אזרחים על כל לוחם הרוג.

בשומר החומות (2021) כבר השיג צה"ל יחס של 1:2 (לפי נתוני 'בצלם', הפלסטינים נמנעו מלפלח את ההרוגים, כנראה היתה להם סיבה טובה)

ואילו במבצע הזה, עליו מתגוללים קליין ו'הארץ', כבר השיג צה"ל, על פי ספירת 'הארץ' בעצמו, נתון פנטסטי של 1:1, כלומר לוחם הרוג על כל בלתי מעורב הרוג.

נתון שאין לו אח ורע בתולדות המלחמות.

כל זה כמובן לא מעניין את קליין ואת 'הארץ', וכך הופך סיפור טוב לסיפור רע. קלאסיקה של אנטישמיות, בדיוק לפי הספר

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. הוירוס של השקר בהארץ, כבר נדבק ב-בי.בי סי.
    ___

    BBC interviewer stuns Bennett: Israeli forces are (supposedly) happy[sic] to kill children
    Former PM responds to BBC interviewer who asserted that the IDF is (supposedly) happy[sic] to kill children: We’re doing the right thing, they’re killing civilians.

    Israel National News, Jul 4, 2023,

    Former Prime Minister Naftali Bennett on Tuesday gave an interview to the BBC, during which the interviewer stunned him by claiming that “the Israeli forces are (supposedly) happy[sic] to kill children”.

    “You know, it’s quite remarkable that you’d say that, because they are killing us,” Bennett replied. “Now, if there’s a 17-year-old Palestinian that’s shooting on your family, what is he?”

    The interviewer replied, “Under your definition, you are calling them terrorists. The UN calls them…” Bennett then interrupted her and said, “No, no, I’m actually asking you: What would you call a 17-year-old person with a rifle shooting at your family and murdering your own family? How would you define that person?”

    “We’re not talking about that,” the interviewer insisted. “The UN has defined them as children, and we know that four people between the age of 16 and 18 have been killed in this targeted attack. Let’s not forget it’s a targeted attack. The Israeli forces are going and looking for these people.”
    israelnationalnews.com/news/373697

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות