'הארץ' מתקן: לא, ישראל לא סירבה לספק חיסונים לאנשי מערכת הבריאות הפלסטינית

מבצע החיסונים בירושלים. צילום: יונתן סינדל, פלאש90

המשרד הישראלי של CAMERA, עמותת האם של 'פרספקטיבה', הביא בשבוע שעבר לתיקון מאמר מאת שאנון מארי טורנס, שטען כי ישראל סירבה לבקשה מאת ארגון הבריאות העולמי לספק חיסונים לעובדי מערכת הבריאות הפלסטינית. המאמר מה-11 לינואר, שכותרתו: "חיסוני הקורונה: הדוגמא האחרונה לזלזול הקטלני של ישראל בחיי פלסטינים", הופיע בגרסה האנגלית המודפסת והמקוונת של 'הארץ'.

וכך כתבה טורנס, המתוארת כעורכת דין בינלאומית לענייני זכויות אדם:

ארגון הבריאות העולמי ביקש מישראל להעמיד את החיסון לרשות עובדי מערכת הבריאות הפלסטינית אך ישראל סירבה, בטענה שאין לה מספיק חיסונים, כל זאת בעוד היא עוקפת את שאר העולם בשיעור החיסון של תושביה.

מתוך המאמר ב'הארץ'

למעשה, גם משרד הבריאות הישראלי וגם ארגון הבריאות העולמי (להלן WHO – World Health Organization) הוציאו הצהרות שמפריכות את טענתה חסרת הבסיס של טורנס.

בראיון ל-BBC ב-8 לינואר, ראש המשרד של WHO בשטחים הפלסטינים ג'ראלד רוקנשאוב הסביר כי מתקיימות שיחות בלתי רשמיות בנוגע לאספקת חיסונים לעובדי הבריאות הפלסטינים על ידי ישראל, אך טרם התקבלה החלטה בנושא, מכיוון שלישראל עדיין אין מספיק חיסונים לכל אזרחיה. גם סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה באופן דומה, והוסיפה כי ישראל ציינה שהיא "תבחן את האפשרות".

ובתשובה לפניית CAMERA, גם משרד הבריאות הישראלי הבהיר:

משרד הבריאות הישראלי, לו יש יחסי עבודה מצוינים עם WHO ושאר מנהל את מבצע החיסונים הנוכחי, מעולם לא קיבל בקשה שכזו מ-WHO.

לאחר שפנינו ל'הארץ', עורכי העיתון תיקנו את הגרסה המקוונת של המאמר. כעת נכתב שם:

ארגון הבריאות העולמי ביקש מישראל באופן לא רשמי להעמיד את החיסון לרשות עובדי הבריאות הפלסטינים; ישראל השיבה כי עקב מחסור, היא לא נתונה כרגע בעמדה המאפשרת לה לספק חיסונים אך היא תבחן את הבקשה, למרות שהיא עוקפת את שאר העולם בשיעור החיסון של תושביה.

כמו כן, נוספה הערה בתחתית המאמר המצהירה:

מאמר זה עודכן לאור דיווחים על תגובת משרד הבריאות הישראלי לבקשה בלתי רשמית של WHO לספק חיסוני קורונה לפלסטינים.

עיבד ותרגם מהמקור באנגלית: שלומי בן מאיר.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. האם הכותרת מתארת את הנאמר בכתבה? לא ממש.
    בעוד שהכותרת מרמזת שישראל לא סירבה לבקשה, הכתבה מספרת שהיא רק כרגע מסרבת לבקשה לא רשמית. נו תעשו לי טובה, זאת עיתונאות רצינית?

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות