הגברים היהודים הפרימיטיבים האלה

באייטם קצר שפורסם בסוף השבוע בעיתון 'הארץ' (4.5.12) יש תחרות קשה בין המיותרות של האייטם עצמו לבין הכותרת הגרועה שניתנה לו.

שימו לב לכותרת הבאה מתוך אתר 'הארץ':

המשתתפים בכנס על חינוך ואי שוויון: גברים יהודים. בלבד

הפיסוק הדרמטי הוא חלק מהעריכה המקורית של הכותרת. העורך של האייטם המודפס במוסף 'הארץ' כנראה כעס יותר, על כן כותרת העל של האייטם היא:

יש כאלה ששווים יותר

והכותרת עצמה:

לכנס בנושא חינוך ואי שוויון דרושים גברים יהודים. בלבד

אכן נשמע מקומם, מכעיס ופרימיטיבי למי שקורא את הכותרת, אך במה דברים אמורים? מדובר למעשה בכנס קצר של המכללה למינהל בנושא הכלכלה של החינוך והשקעות פיננסיות לטובת החינוך. אורך הכנס הוא שעתיים ורבע (שלש שעות אם כוללים את ההתכנסות והברכות), ומשתתפים בו שלשה מרצים בלבד. נושאי ההרצאות הם "קיץ של מחאות: תמונת המקרו" (פרופ' דני בן דוד, ראש מרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל); "פנטזיה ומציאות בעיצוב המדיניות הכלכלית של ישראל", (פרופ' עומר מואב, האוניברסיטה העברית בירושלים); ו"החזון החינוכי שלי" (יאיר לפיד).

הכנס עוסק בחינוך וכלכלה, ולא באי-שוויון מגדרי או אתני. כלומר, כל האייטם הנ"ל בנוי על טענה שאינה רלוונטית לכנס עצמו. זהו אייטם שמחפש לעשות סיפור מכלום, כמו שקורה לעיתים קרובות בעיתונות הישראלית.

ובכל זאת, הכותרת הגרועה גוברת על המיותרות של האייטם. וזאת מפני שטלילה נשר, כתבת החינוך של 'הארץ' , לפחות העניקה מקום ראוי לתגובה המפורטת של המכללה למינהל אשר מפריכה את הטענה העולה מהידיעה. לעומת זאת, הכותרת היא סתם מניפולטיבית, מעוותת ומתלהמת (במיוחד בגרסה המודפסת).

אם נדון את העורך לכף זכות, אולי זה מה שעושה עורך נואש שצריך להדביק כותרת לידיעה על כלום?

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות