ההידורולוג הנודע רוגל אלפר חושף

אין שקר, גם לא הקל ביותר להפרכה, שרוגל אלפר לא יכתוב ו'הארץ' לא ידפיס, במסגרת מלחמת התעמולה שלהם בהתיישבות ביהודה ובשומרון

הזרמת שפכי רמאללה ומחנה עופר לנחל מודיעים (צילום: דו"ח ניטור נחלי יו"ש, המשרד להגנת הסביבה 2009)

בתחילת השבוע ('החארות מנצחים', הארץ 24.11) קבע רוגל אלפר ב'הארץ' כבדרך אגב קביעה מעניינת. לפי אלפר,

מפעל ההתנחלויות מרבה להזרים את שפכיו ליישובים פלסטיניים

טוב, אין זו הפעם הראשונה שההידרולוג המומחה רוגל אלפר משתף אותנו בידיעותיו המדעיות על אודות משק המים ביהודה ושומרון. בעבר קבע בטור ביקורת טלוויזיה קביעה שקרית לפיה ישראל "חומסת" מים מהפלסטינים ביהודה ושומרון. באתר זה הוכחנו בתגובה שההיפך הוא הנכון, שכן לפני השתלטות ישראל על השטח ב 1967 היה פער גדול בצריכת המים לרעת התושבים הערבים, אבל מאז הוא דווקא נסגר בהתמדה עד שהפך היום לזניח. וזאת למרות שרשרת הפרות של נספחי ההסכמים שנחתמו במשך השנים ושעסקו בסוגיית המים.

אבל אולי לגבי השפכים ההידרולוג המומחה לסוגיית המים ביו"ש צודק? אולי מפעל ההתנחלויות אכן מרבה להזרים את שפכיו לישובים הפלסטיניים?  

אלפר שוב משקר ועיתון 'הארץ' שוב מדפיס את עלילותיו בלי שום בדיקה מוקדמת.

הדו"ח המקצועי הרשמי העדכני ביותר בנושא, אותו כנראה לא טרחו אלפר ועורכיו לקרוא לפני הפרסום, קובע:

הפלסטינים מייצרים בכל שנה כ 64 מיליון מטר מעוקב שפכים. מתוכם כ 34 מלמ"ק שפכים אינם מטופלים, כלומר מוזרמים לואדיות או לבורות ספיגה.

תושבי יו"ש הישראלים מייצרים בכל שנה כ 18.5 מלמ"ק שפכים. מתוכם כ 2 מלמ"ק בלבד מוזרמים לואדיות או לבורות ספיגה.

יחס של 1:17 לרעת הפלסטינים.

ועולה השאלה: מי כאן בדיוק "מרבה להזרים את שפכיו" על מי?

הנה איור מתוך דו"ח קודם, משנת 2009, הממחיש יפה את העניין:

למה זה קורה? פשוט מאד. הפלסטינים יכולים בקלות לייעל את הטיפול בשפכים שלהם. זה אפילו לא יהיה על חשבונם אלא על חשבון המדינות התורמות. אבל הם בכוונה מציפים את השטח בביוב, כחלק ממאבקם בנו על אותה ארץ אותה הם מטנפים.

הפרופ' חיים גבירצמן, הידרולוג מומחה (אמיתי) מהאוניברסיטה העברית, שתחום המחקר שלו הוא 'משאבי המים בישראל', מסביר:

יש בעיה קשה של שפכים ביו"ש. אנחנו מטפלים כמעט בכל השפכים, ממחזרים אותם ולא נותנים להם לזרום בנחלים. בכלל, ישראל היא המדינה המובילה בעולם במחזור שפכים. באזורים הפלסטיניים ביו"ש זה אחרת. כמו עולם שלישי. זה מייצר לא רק בעיות סירחון וזבובים, אלא גם מחלות ומסכן את בריאות הציבור. הפלסטינים מסרבים בכל תוקף לבנות מתקני טיהור שפכים כי מתישים אותנו ברבים ארוכים וחסרי תוחלת מי יטפל במת"שים. בזמן האחרון אנחנו מצליחים לאלץ אותם להסכים לכל מיני תוכניות אבל זה עדיין קשה. הם אפילו לא מוכנים להיענות להצעות מימון של המדינות התורמות. מימון מלא. וזה בגלל שהם רואים בהזרמת השפכים שלהם לואדיות כלי נשק נגדנו.

ביקשנו את תגובת רוגל אלפר ואת תיקון הטעות בעיתון. הוא בחר שלא להגיב

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות