המשטרה מזניחה פעילי ימין

עיתון הארץ מקפיד לדווח יום אחרי יום על כל התפתחות בנושא ההפגנות של פעילי שמאל במתחם "שמעון הצדיק" שבשכונת שייח ג'ראח בירושלים. הכותרת הנוכחית היא מעצרם של 17 מהפעילים על ידי המשטרה ושחרורם על ידי בית המשפט לאחר זמן לא רב.

במאמר המערכת ("משטרה מסוכנת", 18.1.10) מוסבר כי פעילי השמאל מפגינים "נגד השתלטות הימין הקיצוני על בתי התושבים הפלסטיניים". הקורא ההדיוט עלול לחשוב שהיהודים פלשו לבתים של פלסטיניים והשתלטו עליהם. באופן עובדתי, התושבים היהודים נכנסו למתחם המדובר באופן חוקי ובגיבוי פסיקה של בית משפט. נציין כי יום קודם לכן דיווח ניר חסון בידיעה אחרת באותו עיתון כי ההפגנות "מתקיימות במחאה על השתלטות חוקית של עמותות מתנחלים".

מחוסר דיוק לשוני ממשיך המאמר בחוסר דיוק עובדתי:

מעצר מפגינים ללא סיבה מעורר חשד שהמשטרה קצה בהפגנות הללו. הוא גם מראה שהיא נוהגת איפה ואיפה בין מפגיני שמאל וימין. בעוד פעילי ימין משתוללים בשטחים נגד ההקפאה וכמעט לא נעצרים, מפגיני השמאל נעצרים במספרים הולכים וגדלים.

מהיכן מקבל עיתון הארץ את העובדות שלו? חיפוש לא מסובך במיוחד מעלה את הנתונים הבאים:

·         24.5.07 – 49 מתנחלים נעצרו בהפגנה בנגוהות.

 

·         16.3.08 – 22 פעילי ימין נעצרו כשניסו להגיע לביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בישיבת מרכז הרב.

 

·         22.10.08 – 29 מתנחלים נעצרו לאחר שהפגינו מחוץ לביתו של האלוף שמני.

 

·         23.12.09 – 4 פעילי ימין נעצרו לאחר שהפגינו מול ביתו של מפקד אוגדת איו"ש, נעם תיבון.

 

·         12.04.09 – 22 פעילי ימין עוכבו ו-7 נעצרו כשניסו להיכנס לתחומי רצועת עזה במסגרת עצרת לציון פינוי גוש קטיף.

 

·         4.8.09 – 8 מתנחלים נעצרו בפינוי מאחז לא חוקי סמוך להתנחלות "ברכה".

 

·         11.10.09 – 13 מתנחלים נעצרו בפינוי המאחז הלא חוקי "מצפה עמי".

 

·         22.10.09 – 3 פעילי ימין נעצרו כשהפגינו מול ביתו של המשנה לפרקליט המדינה, שי ניצן.

 

·         17.12.09 – 6 מתנחלים נעצרו כשניסו למנוע מפקחי המנהל האזרחי להיכנס ליישוב טלמון.

 

·         18.1.10 – 9 מתנחלים נעצרו בחשד להצתת המסגד בכפר יאסוף.

 

זוהי רשימה חלקית. חיפוש יותר מעמיק יעלה מן הסתם מעצרים נוספים. ביקורת לגיטימית של עיתון הארץ כלפי המשטרה הופכת במהרה להפרחה חסרת אחריות של משפטים תלושים מהמציאות.

ראוי כי עיתון הארץ לא יבלבל בין עובדות לבדיות.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות