הסיפוח שלא היה

קראתם שישראל סיפחה 4000 דונם בגוש עציון? הנה סוד: היא לא סיפחה אפילו דונם אחד

סופח? בית אקולוגי בגוש עציון (פלאש 90)

בוודאי קראתם בימים האחרונים כי ישראל החליטה לספח 4000 דונם בגוש עציון, בתגובה לרצח שלשת הנערים לפני כחודשיים וחצי. אולי נפתיע את חלקכם בכך שנספר לכם שהמדינה לא סיפחה אף לא דונם אחד. מה היא כן עשתה? היא הכריזה על אותם 4000 דונם כאדמות מדינה. סביר להניח כי לצרכן התקשורת ההדיוט ההבדל המשפטי בין שתי הפעולות הללו אינו נהיר דיו, אולם עיתונאים אמורים לדעת את ההבדל בינהן.

מדינה המספחת שטח מחילה את ריבונותה על שטח זה, פעולה משמעותית בעלת השלכות בינלאומיות. הכרזה על אדמות מדינה, לעומת זאת, מתייחסת אך ורק לבעלות על הקרקע – מפרטית לציבורית. אדם המתגורר על קרקע מסופחת, כמו מזרח ירושלים ורמת הגולן, הופך להיות אזרח או תושב של המדינה, וחוקיה חלים עליו. אדם המתגורר על קרקע שמוכרזת כאדמת מדינה (אך לא מסופחת) – הסטטוס שלו לא משתנה.

שימו לב כמה כלי תקשורת טעו ביממות האחרונות. חמורה במיוחד היא העובדה שהביקורת האמריקאית והאירופאית כלל לא כללה את בביטוי "סיפוח", ולמרות זאת, כך תרגמו את דבריהם חלק מכלי התקשורת הישראליים.

ynet:

annex_ynet

מעריב:

annex_maariv_2

nrg – מקור ראשון:

annex_nrg

 ישראל היום:

annex_maariv_2

מאקו (חדשות 2):

annex_mako

וואלה!:

annex_walla

 

קטע מתוך חדשות 10 מדגים בצורה מצוינת את הבלבול. הכתב מואב ורדי מתחיל לומר את המילה "סיפוח", עוצר באמצע המילה, מגמגם, ואז מתקן ל"הכרזה על אדמות מדינה" (כאן בדקה 0:34). הכותרת של הקליפ הנ"ל, אגב, מזכירה גם היא בטעות את המילה "סיפוח".

מי בכל זאת הצדיקים בסדום?

הארץ:

annex_haaretz
ערוץ 7
:

annex_inn

News1:

annex_news_1

 

עדכון מה-9.9: בעקבות פניית 'פרספקטיבה', 'מעריב' תיקן את הכתבה:


tikon

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות