הסיפור שלא סופר

מדוע "ידיעות אחרונות" התעלמו לחלוטין מסיפור עליו דווח בכל כלי תקשורת האחרים?

צילום: פלאש90

הסיפור שלא סופר (1.8.10)

ביום חמישי, 29.7.10, ראיינה איילה חסון ברשת ב' עד שמיעה אשר האזין לשיחה בין סעיב עריקאת לחיים רמון במלון אמריקן קולוני בירושלים. בכך נפתחה "פרשת רמון" החדשה. מבלי להיכנס לתוכן הסיפור (כן אמר, לא אמר, מה אמר, מי העד וכו'), אין ספק כי כלי התקשורת התייחסו לפרשה זו במלוא הרצינות. בעצם, כל כלי התקשורת חוץ מאחד – "ידיעות אחרונות" ובנו המקוון "ynet".

במהדורת סוף השבוע של "מקור ראשון" הפרשה כיכבה ככתבת שער והמשיכה עם פרשנויות ותגובה של עריקאת בעמ' 4. ב"ישראל היום" הפרשה פורסמה בכותרת בעמוד הראשי והתפרשה על רוב עמודי 4 ו-5. ב"הארץ" כל עמ' 3 הוקדש לנושא, כולל פרשנות ורקע על "אמריקן קולוני". גם ב"מעריב" הקדישו לכך כתבה, אמנם קצרה יותר, אך היא כללה את כל הפרטים והתגובות.

ביום ראשון, 1.8.10, רוב העיתונים המשיכו להתעסק בפרשה. ב"מקור ראשון" הקדישו לכך טור דעה יחסית ארוך, ב"הארץ", שוב בעמ' 3, כתבה + פרשנות (הפעם של יוסי שריד) וב"ישראל היום" הקדישו עוד כתבה עניינית וגם טור דעה של גונן גינת אשר בחר להתנגח עם "ידיעות" בין השאר בגלל היעדר הדיווח על פרשת רמון.

מיום שישי ועד יום ראשון גם ב"ואללה!" וב-NRG דיווחו על הסיפור ופירשנו אותו.

לעומת זאת, מיום חמישי ועד היום, יום ראשון, אף לא מילה אחת נכתבה על פרשת רמון ב"ידיעות" וב-"ynet". הזכרנו את הטור האנטי-"ידיעות" של גונן גינת אשר פורסם היום ב"ישראל היום", אך גם אם נשים את הפוליטיקה בין שני העיתונים היריבים בצד ונביט על הסיטואציה התמוהה בעיניים אובייקטיביות – כיצד ייתכן שהעיתון שעד לפני כמה ימים היה הנפוץ במדינה לא טורח לדווח לקוראיו סיפור חדשותי אשר מופיע בכותרות ראשיות ועמודים ראשונים של כל שאר העיתונים? האם הסיפור אינו בגדר חדשות? איזו סיבה בעולם יש לעיתון לא לפרסם ידיעה שאין כלי תקשורת אשר לא מתייחס אליו?

האם "ידיעות" נותנים לשיקולים זרים לקבוע אילו חדשות ידווחו, ואילו לא?

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות