הס מזהירה מפני קלגסי צה"ל

תופעת העולם ההפוך ממשיכה ב"הארץ". עמירה הס מתבלבלת בין תוקף לנתקף.

הס מזהירה מפני קלגסי צה"ל (28.6.11)

הסמל של המשט המתוכנן

המשט לעזה מתקרב ועיתון "הארץ" לא מפסיק לדווח על ההכנות למשט תוך כדי הפחדת קוראיו בנוגע לתוקפנות הישראלית הממשמשת ובאה.

הכתבת הוותיקה עמירה הס נבחרה לשמש כשליחת "הארץ" על סיפון אוניית ה"תחריר" שתצטרף למשט הבינלאומי לעזה. הס דיווחה לפני יומיים (26.6.11) על ההכנות להפלגה לחופי עזה:

בתרגולי הסימולציה שארכו כמה שעות, ניסו כ-50 אנשים לא קרביים בעליל, בני 20 עד 69, לדמיין את עצמם על סמך ניסיונם של משתתפים במשטים קודמים, מול ספינות קרב של צה"ל, רובי M-16, מסוקי קרב במרחק צעקה, תותחי מים, גז מדמיע, אקדחי הלם חשמליים, קללות, נאצות וחבטות, כלבים וחיילי קומנדו רעולי פנים. המסקנה הראשונה והאחרונה: עלינו להודות בפחד וללמוד – כקבוצה אחת שכל בניה ערבים זה לזה – איך לפגוש את הפחד.

הרשימה הארוכה של הס המתארת מול מה יצטרכו משתתפי המשט להתמודד ממש מבהילה. אך היא בעיקר מציירת תמונה של צבא אלים והתקפי, חמוש עד הצוואר, השש אלי קרב לקראת "אנשים לא קרביים בעליל בני 20 עד 69". בפסקה זו מגדירה הס מחדש את המילה מניפולציה.

הס מזכירה את "ניסיונם של משתתפים במשטים קודמים". על איזה ניסיון היא מדברת? במשט לעזה לפני כשנה, לא היו כל גילויי אלימות מלבד בספינת ה"מרמרה". נוח מאד להס – לצורך התאמת השקפת עולמה עם המציאות –  לשכוח שפעילים טורקים הם שהתקיפו את חיילי צה"ל ברגע שכף רגלם נגעה בסיפון. נוח לה גם לשכוח כי אותם פעילים היו חמושים, כולל בנשק חם. שאר הספינות נגררו ללא כל בעיה מיוחדת לנמל אשדוד.

למרות זאת הס כותבת שעליהם להתכונן להתמודדות עם רובי M-16 ,תותחי מים, כלבים, נאצות וחבטות. האם מי מחיילי צה"ל חבט, נאץ, או שיסה כלב כלשהו בספינות המשט האחרות בשנה שעברה? ספק אם ב"מרמרה" זה קרה. רוב התמונות שפורסמו הראו בדיוק את ההיפך – הפעילים הטורקים הם שחבטו, קיללו ודקרו את החיילים.

כפי שכבר כתבנו, זו אינה הפעם הראשונה בה מתעלם "הארץ" מהסיבות שהובילו לאלימות במשט הקודם, ואינו מתייחס לעובדה הזניחה שנוסעי ה"מרמרה" הם אלו שתקפו את חיילי צה"ל ולא להיפך. כאמור, מדינת ישראל מעולם לא איימה בתקיפה על כלי שיט כלשהו, ואף אמרה שאם כלי השיט יפעלו על פי החוק ויעגנו בנמל אשדוד, הסחורה שלהם תועבר לעזה ולא יאונה לאף אדם כל רע.

 

הס מכינה את קוראיה לתרחיש שנועד להציג את ישראל כאלימה ואכזרית. זהו חלק מהדפוס ההולך ומתגלה בימים האחרונים בעיתון "הארץ" אשר ממשיך לפרסם מדי יום אזהרות של כתביו מפני תוקפנותה של ישראל במשט הקרוב.

זוהי מניפולציה המבקשת לתמוך בנרטיב שקרי במסווה של עיתונות רצינית, במקום להתבסס על העובדות ולדווח על המציאות כפי שהיא, כפי שעיתון אמיתי אמור לעשות.

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות