הרב אייכלר מרעיל בארות?

סיפור שמתחיל בטענה לא מוכחת של 'שוברים שתיקה', מתפתח ל"פסק הלכה" של רב דמיוני, ואחריתו מי ישורנה

יהודים מרעילים באר. קריקטורה צרפתית עתיקה

כנראה שהכל התחיל לפני קצת פחות משנתיים. אז הקליט פעיל 'עד כאן' את מייסד 'שוברים שתיקה', יהודה שאול, כשהוא מספר לתיירים בסיור בדרום הר חברון, שהמתנחלים מרעילים את מערכת המים של פלסטינים.

ידיעה על העניין פורסמה בשבוע שעבר באתר NRG, ובכך הניעה שרשרת התפתחויות:

רשת החדשות הטורקית Andalu, פרסמה סיפור על "רב" ישראלי בשם שלמה מלמד (במקור Shlomo mlma) העומד בראש "וועד הרבנים של הישובים בגדה המערבית" ואשר פסק שמותר להרעיל בארות של פלסטינים:

Andalou

 

הדיווח הטורקי ובעקבותיו גם דיווחים פלסטינים, הזכירו הודעת גינוי של משרד החוץ הפלסטיני, וכן גינוי של ד"ר בסם נעים – שר הבריאות הפלסטיני בממשלת חמאס, והיום "ראש המועצה ליחסים בינלאומיים".

כאן מצטרף לסיפור, בעל כורחו, ח"כ הרב ישראל אייכלר בתמונתו, והרב שלמה מלמד בשמו:

bassem

הראשון לפרסם ולבדוק את עובדות הסיפור היה הבלוג Israellycool. כל מאמצינו (וכן מאמצי ה'גרוזלם פוסט ואחרים) לאתר רב בשם שלמה מלמה, העלו חרס. בחלק מהדיווחים השם היה מלמד (Mlmad), ובגלל שהשם זלמן ביידיש פירושו שלמה, יצרה 'פרספקטיבה' קשר גם עם הרב זלמן מלמד, שהכחיש שנתן פסק הלכה שכזה ואף ציין "אני לא מאמין שאף רב יאמר דבר שכזה". לדבריו מדובר "בעלילת דם".

"ועד הרבנים של ההתנחלויות בגדה המערבית"? חיפושים רחבים באינטרנט לא סייעו לאתר גוף בשם זה.

שמא הכוונה ל"ועד רבני יש"ע"? פנינו למזכיר "ועד הרבנים ביש"ע" ישי באב"ד, שהכחיש נמרצות את קיומו של רב בשם שלמה מלמא (או שם דומה) בראש הארגון, או בארגון בכלל. באב"ד גם פסל על הסף אפשרות שרב חבר בארגון יפסוק פסק הלכה "הזוי" שכזה.

או במילים אחרות, אין רב, אין ארגון וככל הנראה גם פסק אין.

"שוברים שתיקה" הכחישו בפני הג'רוזלם פוסט כל קשר לסיפור ואינם מכירים עדות להרעלת באר. אבל הסיפור מתגלגל והניסיון מלמד שעוד נפגוש בו, בתצורה זו או אחרת, כאמת שאינה טעונה הוכחה.

 

 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. והשבוע פגשנו שוב ע"י אבו מאזן שחזר על השקרים בפני האיחוד האירופאי

  2. שוברים שתיקה מכחישים סיפורים על "הרעלת בארות"? ראו להלן:
    שוברים שתיקהאהבתי את הדף
    אתמול ב-‏19:04‏ ·
    מציאות הכיבוש בדרום הר חברון מחורבנת.

    בשבוע שעבר ארגון מתנחלים פרסם עוד ״חשיפה״ מהמצלמה הנסתרת, שהפעם תיעדה סיור ציבורי שערכנו באזור דרום הר חברון. בסיור סיפרנו שמתנחלים הרעילו מקורות מים של תושבי האזור הפלסטינים. ארגון הימין ולהקת המעודדים שלו בכנסת מיהרו לצאת בהצהרות חמורות בסגנון- "עלילות דם" ו- "אנטישמיות".

    אז זהו, שלא עלילות, לא אנטישמיות ולא נעליים.
    הרעלת בורות המים (שלצערנו קרתה גם קרתה) היא רק דוגמה אחת להתנכלויות המתנחלים היומיומית מהן סובלים הפלסטינים בדרום הר חברון: גירוש רועי צאן, תקיפת ילדים בדרכם לבית הספר, חבלה ברכוש וביבולים חקלאיים, נישול של אנשים מבתיהם – כל אלה הם רק חלק מהאלימות אליה נחשפנו כששירתנו בדרום הר חברון.

    אבל עזבו, אל תאמינו לנו – בואו לראות את המציאות בעצמכם>>
    הצטרפו אלינו לסיור כדי להבין איך 5 השניות "שנחשפו" הן רק קצה הקרחון כשמדובר באלימות חסרת הרסן של המתנחלים בדרום הר חברון.

    סיור לדרום הר חברון | יום ו' 8.7.16 | להרשמה>> http://www.shovrimshtika.org/tours/3

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות