ה-CNN מלבין כשלג את נאומו של עבאס ומטייח את אמירותיו האנטישמיות

נאום אבו מאזן באמת היה מכה קשה לקונספציה רבת השנים בדבר הפלסטינים האומללים, המדוכאים ושוחרי השלום. מה עושים איתו? בואו תראו

מחמוד עבאס בנאומו. מקור לתמונה: MEMRI

מאת תמר שטרנטל

זהו תרגום למאמר המקורי אשר הופיע לראשונה באתר CAMERA.

הדיווח ב-CNN אודות נאומו של מחמוד עבאס (אבו מאזן) ב-14 לינואר היה מלאכה של טיוח. הדיווח התעלם לחלוטין מהצהרותיו המסיתות והשקריות של יושב ראש הרשות הפלשתינית, כמו גם מקריאתו לאלימות. בין שאר כזביו של המנהיג הפלסטיני, היו שלילת כל קשר בין היהדות וארץ ישראל, הטענה לפיה יהודים העדיפו להירצח בשואה מאשר להגיע ליישוב היהודי בארץ, וההאשמה שישראל מפיצה סמים בקרב הנוער הפלסטיני.

כפי שדיווח ה- New York Times, בניגוד ל-CNN, מחמוד עבאס אמר בהתייחסו לישראל כי:

זהו מפעל קולוניאליסטי שאין לו כל קשר ליהודים… היהודים נוצלו תחת המושג של 'הארץ המובטחת'- תקראו לזה איך שאתם רוצים. הכול היה המצאה

האתר The Times of Israel, בניגוד ל-CNN, דיווח שעבאס הצהיר:

היהודים לא היו מעוניינים להגר, גם כשרצחו וטבחו בהם. אפילו בזמן השואה, הם לא היגרו. עד 1948, היהודים בפלסטין היוו לא יותר מ-640,000 נפש, רובם מאירופה

למעשה, מ-1939 ועד 1945, שלטונות המנדט הבריטי מנעו כמעט כל הגירה יהודית לארץ ישראל, לפי בקשתן של מדינות ערב.

יתר על כן, כפי שדיווחה סוכנות הידיעות AP, עבאס האשים את ישראל בסימום בני הנוער הפלסטינים, גרסה חדשה לעלילה האנטישמית העתיקה המאשימה את היהודים בהרעלת ילדים לא-יהודים. גם על כך, CNN לא דיווח.

טיוח קריאתו של עבאס לאלימות

פרט נוסף הראוי לציון, אשר נעלם מהדיווח ב-CNN, הוא מה ששגריר ארה"ב בישראל לשעבר דן שפירו כינה "הגנתו הנלהבת של עבאס על התשלומים המועברים לטרוריסטים פלסטינים אסורים, אשר מאותתת לישראלים, לפלסטינים ולקונגרס האמריקאי כי הוא לא יחנך את הפלסטינים לוותר על האלימות המופנית כנגד אזרחים במאבקם לעצמאות".

ובעוד הם מתעלמים מהגנתו של עבאס על התשלומים לטרוריסטים פלסטינים, כתבי ה-CNN אנדרו קרי ואביר סלמן הדגישו כי עבאס "אמר גם כי הוא תומך רק בהתנגדות עממית לא אלימה".

למרות שעבאס אכן אמר בשלב מסוים בנאומו כי "אני תומך רק בהתנגדות עממית לא אלימה", הוא גם סתר את עצמו באופן מובהק כשנתן את ברכתו לשימוש באלימות. לפי תרגום מכון המחקר MEMRI, עבאס אמר:

אנחנו תמיד ולנצח נדבוק במשא ומתן כדרך להגיע להסכם מדיני עם ישראל. אנחנו לא רוצים מלחמה. אנו לא נקרא למלחמה צבאית עם ישראל. למי שיש ברשותו [כלי נשק]- צא והשתמש בו. אני אומר את זה בגלוי. אם יש לכם נשק, קדימה. אני אתכם, ואני אסייע לכם. כל מי שיש לו נשק יכול להתקדם. לי אין נשק. אני מעוניין להגיע להסדר בדרך הפוליטית והשלווה. אני רואה שיש כאן רק מעט התומכים בשלום. כל האחרים מעוניינים במלחמה. האמריקאים תמיד אומרים לנו שאנו מוכרחים להפסיק לשלם משכורות למשפחות השאהידים והאסירים. אנו דוחים דרישה זו באופן נחרץ. אנו לא נרשה למשפחות השאהידים, הפצועים והאסירים להיפגע, בשום נסיבות שהן. אלה הם ילדינו, המשפחות שלנו. אנחנו גאים בהם, ואנו נשלם להם לפני שנשלם לאלה שבחיים.

בשום מקום, כתבי ה- CNN לא ציינו את קריאתו של עבאס "אם יש לכם נשק, קדימה. אני אתכם, ואני אסייע לכם".

לקראת סוף הדיווח, אנדרו קרי ואביר סלמן מציינים כי שרת החוץ הישראלית לשעבר ציפי לבני כינתה את נאומו של עבאס "נאום קיצוני". בהינתן שב-CNN חתכו מהנאום את הצהרותיו הקיצוניות של עבאס כלפי ישראל והיהודים, ואת קריאתו לאלימות, לקוראים יהיה מן הסתם קשה להבין את תגובתה של לבני.

סטנדרטים כפולים

ההשמטות הבוטות של ה-CNN של הצהרותיו האנטי-יהודיות של המנהיג הפלסטיני בולטות אף יותר לאור הדיווח המפורט האחרון אודות התנהגותו והצהרותיו הבלתי מחמיאות של יאיר נתניהו. לפי איזו שיקול דעת או היגיון עיתונאי ה-CNN מתעלם מההצהרות האנטישמיות הדוחות של מחמוד עבאס במהלך נאום מדיניות רשמי וחשוב, ובאותו זמן הוא בוחר לכסות באופן נרחב ומפורט את התנהגותו והצהרותיו הסקסיסטיות הדוחות, שהוקלטו בחשאי, לחבריו של בנו השיכור של ראש הממשלה?

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות