חלום מתוק אך תלוש על רע"ם מפויסת ומתונה

לייחל לכך שמפלגת רע"ם תקבל את העובדה שישראל היא מדינה יהודית זה דבר אחד, ולגיטימי. לשקר לקוראי 'הארץ שאכן כך, זה דבר אחר, ולא לגיטימי

מטה מפלגת רע"ם (צילום:פלאש 90)

בשבוע שעבר פרסם הכלכלן פרופ' אייל וינטר מאמר ב'הארץ', בו קבע קביעה בלתי נכונה בעליל. כך וינטר:

בפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל מפלגה ערבית עוקפת חלק מהשמאל היהודי ואומרת בפה מלא לבוחריה שהפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה היא חלום באספמיה, ושמעמדה כמדינת העם היהודי הוא עובדה קיימת ולגיטימית.

דומה שרוב מוחלט של היהודים תושבי ישראל, מייחל לכך שאכן הקביעה נכונה. אבל היא לא נכונה. למעשה, מנסור עבאס הוא האיש היחיד בתנועת רע"ם שהעלה אותה על דל שפתיו, ובהתחשב בתגובות שספג, ספק אם יהין לחזור עליה שוב בעתיד.

ברע"ם ארבעה חברי כנסת ומזכ"ל תנועה דומיננטי. אם לוקחים בחשבון את מחליפתו בכנסת של הח"כ לשעבר, סעיד אל חרומי, שמת במפתיע, עולה המספר לשישה.

אף לא אחד מהם הצטרף להכרה בבך שישראל היא מדינה יהודית כעובדה קיימת ולגיטימית. להיפך. כולם הביעו עמדה הפוכה.

ח"כ וואליד טהא מתנגד ומצהיר ש"שגיאותיו של אחד מאיתנו (הכוונה לעמבאס, ח"ע) הן עליו – ולא מייצגות את דעת התנועה".

ח"כ מאזן גנאים מתנגד ואף הוסיף: "מנסור עבאס טעה טעות גדולה בדבריו על מדינה יהודית, ואמרתי לו זאת".

ח"כ לשעבר סעיד אל חרומי עליו השלום, שאף להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה "לטובת מדינת ישראל וכלל האזרחים"

גם מחליפתו בכנסת, ח"כ אימאן יאסין חטיב "מערערת" על הגדרת ישראל כמדינה יהודית.

וכמוהם מזכ"ל התנועה איברהים חיג'אזי, שדוחה בתוקף את העמדה שהביע מנסור עבאס, רואה את ישראל כ"ישות חולפת" ואת הארץ כאדמת 'רבאט' (הקדש מוסלמי) שאותה חובה על המפלגה "לקדש ולשאוף לשחרר".

נמשיך לייחל, אבל את המציאות לא נכחיש.


למאמר זה התפרסמו 2 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. […] היות ושלילת קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לא נובעת רק מאינספור מעשים והתבטאויות של רוב חברי הכנסת הערבים, אלא גם כתובה שחור על גבי לבן במצעי 3 מפלגות ערביות, והיות ותמיכת הח"כים הערבים במאבק מזוין נגד ישראל היתה אף היא לחזון נפרץ, מעשה יום ביומו, נוצר מצב שאם ייאכף חוק יסוד: הכנסת, תיאלץ ועדת הבחירות לפסול כמעט את כל הח"כים הערבים, אם לא את כולם. […]

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות