חמאס מציג: עונת הנדידה

נקודה מעניינת וחשובה נעדרה מהדיווחים על הכרזת חמאס על שינוי לכאורה באמנתו, והיא מעלה את השאלה מי פה באמת עושה BDS למי

מסיבת העיתונאים בדוחא קטאר, בה הכריז החמאס על שינויים כביכול בסעיפים באמנתו הנוגעים לישראל, סוקרה בתקשורת בהרחבה. מטבע הדברים התמקדו הדיווחים בפערי העמדות: חמאס טוען שהאמנה שונתה מהותית, ישראל טוענת שהשינוי קוסמטי בלבד.

נקודה חשובה ומעניינת נעלמה מהדיווחים: אף שמדובר בדוחא, בירת קטאר, לב לבו של העולם האסלאמי והעורף הפיננסי של ארגון הטרור, חמאס נאלץ להחליף שלושה מלונות עד שנמצא המקום שהסכים לארח את מסיבת העיתונאים שלו.

במקור תוכננה מסיבת העיתונאים להיערך במלון Rotana. זמן קצר לפני האירוע, פרסם חמאס את ההודעה הזו, לפיה בשל "נסיבות שמעבר לשליטתו", הוא נאלץ להעביר את האירוע למלון אחר:

 

%d7%9c%d7%9b%d7%99%d7%93%d7%94

 

מאוחר יותר הוכרז שהאירוע יערך במלון אחר בעיר – אינטרקונטיננטל. אלא שבתוך זמן קצר נאלץ חמאס לספוג סירוב נוסף ומסיבת העיתונאים שלו נאלצה להיגרר למלון שלישי – שרתון, בו אכן התקיימה לבסוף מסיבת העיתונאים, אם כי באיחור אלגנטי.

הפעם כבר לא הסתתר החמאס מאחורי התירוץ של "נסיבות שמעבר לשיטתו", אלא הודה שהאחראי למבוכה הזו הוא "הלובי היהודי בארה"ב ובבריטניה". (חמאס התכוון בכך לפעילותם של הארגונים THE LAWFARE PROCT, וכן  FOUNDATION FOR DEFENSE OF DEMOCRACIES )

בעיתונות הערבית המקורבת לחמאס, פורסם הסיפור במלואו:

 

%d7%9c%d7%9b%d7%99%d7%93%d7%94

 

לפי הפרסום, מלון Rotana, המלון הראשון בו אמורה היתה מסיבת העיתונאים להיערך, ביטל אותה בלי לנפק הסברים לארגון. המלון השני, אינטרקונטיננטל, הצטרף אף הוא ל Rotana, ובמהרה התבררה הסיבה: גורמים בבעלות על רשת המלונות, "כולל חברים בלובי היהודי בארה"ב ובבריטניה", לחצו על הנהלות המלונות לבטל את האירוע, תוך איומים בתביעות משפטיות. (אירוע מסיבת העיתונאים יכול להיחשב לעבירה על חוק הטרור האמריקני, ועשוי לחשוף את הבעלות הבינלאומית על המלונות לתביעות ענק בעוון שיתוף פעולה עם ארגון טרור מוכרז))

עיזאת רישק, חבר הלשכה המשפטית של חמאס, פרסם סדרת ציוצים פיוטית, בה הכריז ש"ממצור למצור ימשיך חמאס לעשות את דרכו לאורו של אללה", ואף איים על האחראים, או בלשונו "אלו שנעמדו לצדה של מכונת המלחמה של הכיבוש".

 

%d7%9c%d7%9b%d7%99%d7%93%d7%94

 

יוצא אפוא שכעת חשופה הבעלות הבינלאומית על מלונות שרתון לתביעה משפטית בשל הסכמתה לארח את האירוע במלונה בדוחא.

הנה כי כן, בלב לבו של העולם האסלאמי, חמאס מוצא עצמו מוחרם פעם אחר פעם ואינו מצליח לקיים מסיבת עיתונאים פשוטה, בה הוא בכלל מתיימר להצהיר על התמתנות לכאורה בעמדותיו.

כדאי לזכור את הסיפור הזה בדיון הבא על ה BDS וגם לשאול: אז מי כאן באמת מחרים את מי?

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. השאלה "מי באמת מחרים את מי?" קצת תמוהה. האם משתמע שה BDS לא באמת מחרים? הלובי הציוני הוא זה שבאמת מחרים… אגב, היכן התקיימה מסיבת העיתונאים הקודמת? בעמוד הבית נכתב שהדיווחים כאן הם ללא משוא פנים. האמנם?

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות