חנין זועבי עושה צחוק מעיתון 'הארץ'

הנה מה שהייתי כותב לח"כ זועבי, לו הייתי אני העורך ב'הארץ' שקיבל ממנה את מאמר השקר והנוכלות, שהתפרסם בהבלטה בגיליון יום שישי האחרון

כל אחד מוזמן להפיץ את שקריו ב'הארץ', ובלבד שהוא שונא יהודים. קורא לרציחתם - בונוס. (חנין זועבי, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ביום שישי האחרון החליטו עורכי 'הארץ' לפרסם בהבלטה מאמר מאת חברת הכנסת חנין זועבי, שכולו כתב סנגוריה, שבח והלל למפלגתה – בל"ד.

המאמר אף נכלל ברשימת הכתבות הנקראות של סוף השבוע, שמפרסם העיתון בגאווה באתרו.

העורכים לא החזירו לזועבי את המאמר לתיקונים, על אף שכתבה בו ש:

"במדינה דמוקרטית, חזון "מדינת כל אזרחיה" (שהוא "החזון והמצע של המפלגה" ח"ע) היה אמור להיות מציאות קיימת ומובנת מאליה, כי מדובר ביסודות מהותיים של הדמוקרטיה"

"מבחינת ערכי הצדק וכבוד האדם, בל"ד נמצאת בלב המרכז, לב לבם של הדמוקרטיה, הצדק והשוויון"

"האמת היא שאנחנו "קיצונים" משום שאנחנו לא מקבלים אף הגדרה חלקית, מעוותת או דמגוגית של הדמוקרטיה, ובגלל התעקשותנו לממש חזון דמוקרטי"

"אנחנו כופרים בהאשמה שאנחנו קיצונים"

ממאמרה של זועבי יוצא, אפוא, שבל"ד היא המפלגה הדמוקרטית ביותר בפרלמנט, ושרכיב זה, של "קיצוניות" דמוקרטית, הוא הרכיב המרכזי והמגדיר אותה כמפלגה.

לו הייתי אני העורך ב'הארץ' שקיבל לידיו את המאמר, הייתי מחזירו לח"כ זועבי לתיקונים, בצירוף ההערה הבאה:

שלום ח"כ זועבי,

קיבלתי בתודה את מאמרך ואינני יכול לפרסמו בתצורתו הנוכחית. עולה ממנו שתנועתך – בל"ד – היא תנועה שחרטה על דגלה את הדמוקרטיה המוחלטת, ואת החתירה לערכי הצדק וכבוד האדם.

אני חש שתהיה זו בגידה באמונם של קוראי 'הארץ' להפיץ את הכזבים האלה, שבינם לבין המציאות פעורה תהום.

ובמציאות, גב' זועבי, בל"ד היא תנועה התומכת בטרור אסלאמי נגד אזרחים, בשלושה ממדים לפחות:

בממד ההצהרתי, למשל בתמיכה המוכרזת שלכם ברוצחי אזרחים ובארגוני טרור שרצחו המוני ישראלים

בממד המעשי, למשל במעורבות אקטיבית ועבריינית של בכירי המפלגה בטרור נגד אזרחים, מעורבות שבגינה או שנמלטו מאימת הדין או שהם מרצים את עונשם

ובממד החינוכי, למשל בארגון ובהפקת "קייטנות" לתנועת הנוער של המפלגה, בהן מחונכים הילדים לשנאת יהודים ולרציחתם באשר הם.

וכל זאת, רק על קצה המזלג.

תמיכה מקיפה ואקטיבית בטרור אינה מתיישבת עם חזון דמוקרטי. כך לפחות להבנתי.

אודה לך אפוא, הגב' זועבי, אם תחזירי לי את מאמרך מתוקן, כך שיחיל גם את ההיבט הזה של "החזון הדמוקרטי" של תנועתך, על מנת שלא נכשיל את קוראי 'הארץ' במידע מסולף ולא נהפוך, שלא בטובתנו כמובן, לתיבת תהודה לתעמולת השקרים של ארגוני הטרור האסלאמיים, (במקרה זה באמצעות נציגיהם בכנסת)

 

הערה מסוג זה כנראה שלא נשלחה. המאמר פורסם ככתבו וכלשונו.

אין עורכים ב'הארץ'

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. כאן מדובר במאמר דיעה, ולא בדיווח עיתונאי. במדינה דמוקרטית, מותר להביע גם דיעות שגויות, הגזמות, השמטות ואף שקרים, כל עוד לא מדובר בדיבה אישית, כמובן. לכן, הביקורת איננה במקומה ואיננה רלוונטית, גם אם אני יכול להסכים, נקודתית, עם הכתוב בה.

  2. מסכים פה אם מה שאמרו אני בדרך כלל אוהב לקרוא את הערות המדווייקות ובפרספקטיבה שאתם מביאעם יחסית למציאות מרגיש לי וציפיתי לכתבה ברורה ומפרטת יותר מסתם לכתוב את המילה טרוריסת בתורות שונות למרות שזה מה שהיא, מצפה ממכם ליותר בטח שלא לרדת לרמה של המחבלת בצורה כזו דמגוגית

  3. ב"שירה" כותב עגנון על מאמרים מלומדים "יש מלומדים שבקיאותם מביאה אותנו לידי תמיהה מחמת הביבליוגרפיה שבספריהם שתופסת כשליש מהספר, כיוון שבודקים אחריהם רואים שרוב הספרים שהזכירו אין להם שייכות עם הספר….. מלומדים אחרים יש שמרבים בציטטים מספריהם, כלומר מדברי עצמם הם מביאים ראיה לדבריהם"
    המאמר הזה מגדיל עוד יותר לעשות. כראיה לטענון נגד ח"כ זועבי מובאות הפניות לחדשות שונות אלא שהקורא החרוץ שהולך לאותם מקומות לא מוצא כל ראיה לטענה אלא קש וגבבה. כך למשל כתנא דמסייע לרעיון שח"כ זועבי "תומכת ברוצחי אזרחים" המעיין נזרק לידיעה על פגישה בעניין החזרת גופות למשפחות שכולות פלסטיניות. כסיוע לרעיון שמפלגת בל"ד מחנכת נערים לרצח יהודים באשר הם הקוראנזרק לידיעה על ביקור בני נוער במחנה פליטים והפגנה למען שחרור פלסטין (עמדה שניתן להדביק לכל תומך ברעיון 2 המדינות למשל). אם זה המצב באתר שעל דגלו "דיוק ואחריות" איך נגדיר בדיוק "חנטריש והפקרות"?

  4. חנן אני מאוד אוהב את האתר שלכם שבדרך כלל מדייק מאוד. הפעם קפץ לך הפיוז הימני והעלית בקורת שהיא יותר פוליטית מאשר עומדת על אי דיוקים. חבל זה פוגע קשות באמינות האתר. בקורת כמו זו שכתבת מתאימה יותר לאתר מידה. בחירה שלך.

    • תגובתך פוגעת קשות באמינות הלוגיקה שלך.

  5. תומך בחלאה הבזויה בפרט ובאויב בכלל!
    "אל ארד" – לאנשים שחושבים איך להשמיד את מדינת היהודים!

    • דמוקרטיה היא דבר אחד: שלטון העם (דמו=עם, קרטיה=שלטון) ולמעשה הרוב בעם, כי אי אפשר לתת לכולם להחליט… זהו, כל היתר אלו תוספות נחמדות. שוויון מגיע מקומוניזם וסוציאליזם, ואולי מכאן מדינת כל אזרחיה, אבל זה לא קשור לדמוקרטיה…

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות