חסיד אומות העולם והג'יהאד האסלאמי

סיפורו של חסיד אומות העולם אשר השיב את האות שקיבל מיד ושם כמחאה על פעילות צה"ל בעזה, הולך ומסתעף.

עומאר זיאדה (צילום מתוך יוטיוב)

 

סיפורו של חסיד אומות העולם אשר השיב את האות שקיבל מיד ושם כמחאה על פעילות צה"ל בעזה, הולך ומסתעף. תקציר הפרקים הקודמים: הנק זאנולי – חסיד אומות עולם אשר הסתיר והציל נער יהודי בימי הכיבוש הנאצי של הולנד – השיב את האות שקיבל מיד ושם כמחאה על הריגתם של קרובי משפחה רחוקים שלו (דרך נישואין) בעזה במהלך מבצע צוק איתן.

המקור של הסיפור הנ"ל, אשר מצא את דרכו עד לניו יורק טיימס, הוא ידיעה של עמירה הס ב'הארץ'. כפי ש'פרספקטיבה' הראתה לפני כחודש, בתרגום הידיעה של הס לאנגלית הושמט ממנה אחד ממשפטי המפתח: שבבית קרוביו של זאנולי שהופצץ בעזה, שהה בעת ההפצצה חבר המשפחה מוחמד מקאדמה, פעיל בזרוע הצבאית של החמאס. ללא המידע הקריטי הנ"ל אשר יש בכוחו להסביר את עילת התקיפה, היא נראית כהפצצה שרירותית על ביתם של אזרחים חפים מפשע, וכך היא הוצגה בכלי תקשורת רבים ברחבי העולם (נציין כי בעקבות פניית 'פרספקטיבה', הוסיף 'הארץ' באנגלית את המידע החסר).

הדגשה נוספת לנרטיב ההפצצה-השרירותית-על-חפים-מפשע העניק קרוב משפחה של זאנולי:

זיאדה הדגיש כי בני משפחתו לא היו מעורבים בלחימה נגד ישראל.

האמנם?

הבלוגר Elder Of Zion חיטט וגילה השבוע שלא רק שאותו מוחמד מקאדמה ששהה בבית בזמן ההפצצה היה פעיל טרור, מסתבר שגם אחד מקרובי המשפחה של חסיד אומות העולם – עומאר שעאבאן זיאדה – שהתגורר בבית שהופצץ, היה פעיל טרור אף הוא. אחיו של עומאר העלה לחשבון הפייסבוק שלו את התמונה הבאה:

omar_ziada

מי שרוצה יכול גם לצפות בסרטון שפרסמו גדודי עז א-דין אלקסאם לזכרו של עומאר – בגרסה הארוכה בת ה-19 דקות, או כאן בגרסה הקצרה:

את הסרטון ניתן למצוא גם בעמוד הפייסבוק של אחותו של עומאר.

אם כך, לא פעיל טרור אחד היה מצוי בבית בזמן ההפצצה, אלא שניים. אחד מהם הוא קרוב משפחה של חסיד אומות עולם ההולנדי אשר קרוב אחר שלו הדגיש כי בני משפחתו לא היו מעורבים בלחימה נגד ישראל. לא היו מעורבים? שירי תהילה והלל לפועלו הטרוריסטי של עומאר זיאדה מתפרסמים בעמודי הפייסבוק של אחיו ואחותו והם טוענים כי בני המשפחה לא היו מעורבים בלחימה? עוד שקר מעזה שהתקשורת אימצה.

אמנם ייתכן שהנק זאנולי לא ידע שחלק מקרובי משפחתו היו פעילי טרור, אולם כלי התקשורת, שלא יכלו לוותר על סיפור כל כך עסיסי, לא ביצעו תחקיר מינימאלי על מנת לבחון אם היתה עילה כלשהי להפצצת הבית, או לחילופין, במה עסקו קרובי משפחתו של גיבור הסיפור. וחשוב לא פחות – שוב מצליח בלוגר בלתי תלוי לדלות מידע במקום שבו עיתונאים מקצועיים אמורים לעשות את העבודה. ייתכן שלו היו עושים זאת, היה נכתב סיפור שונה לגמרי – כיצד חסיד אומות עולם קשר עצמו למחבלים המבקשים להרוג את מי שהוא חרף את נפשו להציל?

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות