'ידיעות אחרונות': "אבו מאזן איים לפנות לבית הדין בהאג"

אם הם לא מעודכנים שהאיום כבר מומש לפני שנים והחקירה נפתחה מזמן, מה הטעם לקרוא עיתון?

מחמוד עבאס. צילום: פלאש90.

ב'ידיעות אחרונות', העיתונאית סמדר פרי מספרת אודות התחרות בין מצרים לערב הסעודית על האחריות לסכסוך הישראלי-פלסטיני. בין השאר היא מתארת את מאמצי הנשיא המצרי א-סיסי לקיים מפגש בין ראש הממשלה יאיר לפיד לבין יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן):

מעניין מאוד לגלות שהודעת ארמון הנשיאות בקהיר מתייחסת בכבוד ללפיד, בעקבות הסכמתו ליוזמה – בדיוק כמו אל אבו-מאזן, שאיים לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג, נגד ישראל.

ההדגשה שלנו. השאלה היא מדוע ולמה כותבת פרי שאבו-מאזן "איים" לפנות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג נגד ישראל.

הרי מזמן כבר לא מדובר רק ב"איום" – כבר במאי 2018 הרשות הפלסטינית פנתה לבית הדין בהאג כדי שיחקור את "פשעי ישראל" נגד הפלסטינים. ארבעה חודשים לאחר מכן הרשות פנתה שוב להאג, כנספח לאותה בקשה, בשל כוונת ישראל לפנות את חאן אל אחמר. מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף דאז, סאיב עריקאת, הודיע שהרשות מצויה גם במגעים מול בית הדין סביב מספר סוגיות נוספות, בין השאר ההכרה האמריקנית בירושלם כבירת ישראל והפסקת הסיוע לאונר"א.

ואכן, בפברואר 2021 בית הדין בהאג אפשר את פתיחת החקירה נגד ישראל. חודש מאוחר יותר הוא הודיע כי יפתח בחקירה נגד ישראל בחדש לביצוע פשעי מלחמה ברצועת עזה, מזרח ירושלים ויהודה ושומרון. רשמית החקירה ממשיכה עד ימינו אנו, אם כי בשנה האחרונה הוא לא שחרר הצהרות נוספות בנוגע אליה.

אם זה לא מספיק, אז בינואר 2021 הרשות הפלסטינית פנתה להאג כדי שיחקור ירי של צה"ל בפלסטיני בדרום הר חברון. ובנוסף, לפני כחודשיים פנתה שוב לבית הדין לחקירת מות העיתונאית שירין אבו-עאקלה.

פנייה לבית הדין הפלילי הבינלאומי נגד ישראל הפכה בשנים האחרונות לספורט הלאומי הפלסטיני. ב'ידיעות', כך מסתבר, טרם עודכנו בדבר ובעיניהם מדובר עדיין ב"איום" גרידא המעורר אי-נוחות מסוימת. כנראה קשה להאמין שהפרטנר לשלום היה עושה להם את זה.

פנינו לסמדר פרי והעמדנו אותה על טעותה. להלן תגובתה:

אכן הפלשתינים משתמשים בפניות לבית הדין הבינלאומי גם כאיום על ישראל. פנו בעבר, איימו לפנות, ומשתמשים בבית הדין הבינלאומי גם כדי לעורר ( בהצלחה) ארגונים לזכויות אדם ברחבי העולם. אני יודעת משיחות שקיימתי בימים האחרונים עם פלשתינים בכירים מאד, שהעניין של פניה להאג עלה מחדש. כאילו נשק הסברתי של הרשות הפלשתינית נגד ישראל. לכן כתבתי. המצרים- בין ישראל לפלשתינים- מזכירים את הפנייה הפלשתינית לבית הדין בהאג. בסביבת אבו מאזן מעריכים (לפחות באוזניי..) שככל שיהיו יותר פניות, אחת מהן תתפוס.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות