'ידיעות אחרונות' מגלה בורות מביכה לגבי שדולת איפא"ק

וכדי להוכיח את בורותם, הם יתעלמו מכל ראיה שמדגימה את ההפך

ועידת איפא"ק בוושינגטון. צילום: חיים צח, לע"מ

ב'ידיעות אחרונות', ציפי שמילוביץ כתבה בסוף השבוע האחרון ("שדולה באפלה", 18.03.2022) על הביקורת שהוטחה בשדולה הפרו-ישראלית האמריקנית איפא"ק, עקב כמה מהשמות שכללה ברשימת חברי הקונגרס שהיא ממליצה לתמוך בהם. שמילוביץ הוסיפה גם ביקורת משלה. רק חבל שהכתבה שלה רצופה בטעויות ועיוותים שמסלילים את הקורא לעבר עמדה מסוימת, ולא מאפשרים לו לשפוט את הביקורת בכוחות עצמו.

שמילוביץ פותחת בסיפורה של חברת הקונגרס הרפובליקנית ליז צ'ייני, תומכת ישראל עקבית, ששמה לא נכלל ברשימת התמיכה שפרסמה איפא"ק בתחילת החודש. מדוע? לשמילוביץ יש תשובה:

היא הייתה מתנגדת חריפה לניסיון של דונלד טראמפ להפוך את תוצאות הבחירות. מתברר שבעיני איפא"ק, עשרות שנות עמידה לצד ישראל לא שוות הרבה אם במקביל את חושבת שהדמוקרטיה האמריקאית מקודשת וצריך להגן עליה.

מדובר בהאשמה קשה – הלובי הפרו-ישראלי עומד לצד טראמפ ונגד הדמוקרטיה האמריקנית! שמילוביץ מרחיבה:

ברשימה של איפא"ק יש 70 שמות משתי המפלגות, אבל היא כוללת 37 רפובליקנים שעמדו לצד טראמפ בהכחשת תוצאות הבחירות.

מדובר ב"מועדון אנטי-דמוקרטי, קונספירטיבי וגזעני… איפא"ק החליטה שזה המועדון שהיא רוצה להשתייך אליו". שמילוביץ מסבירה שבעשור האחרון איפא"ק זנחה את הדו-מפלגתיות והיא נסחפה לכיוון ימין במפה הפוליטית האמריקנית, וגם:

ההליכה ימינה החלה במקביל להחלטה של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו להיצמד למפלגה הרפובליקנית בשנות כהונתו של אובמה.

יש כאן כמה טענות כבדות משקל, ואת כולן ניתן להפריך באמצעות כמה נתונים מתוך הרשימה עצמה. ראשית, בניגוד לדיווח של שמילוביץ, רשימת התמיכה של איפא"ק לא כוללת 70 שמות אלא 120 שמות של חברי קונגרס. 61 מתוכם הם רפובליקנים, ו-59 הם דמוקרטים. כלומר, השדולה הקפידה לשמור על דו-מפלגתיות ולא לתת העדפה לצד זה או אחר. היכן ה"הליכה ימינה" באה לידי ביטוי?

זאת ועוד. גם אם נסתמך על המספר של 37 רפובליקנים ה"מתכחשים לתוצאות הבחירות", הרי שהם מהווים מיעוט מקרב השמות, וכנגדם נכללים ברשימה 83 חברי קונגרס אחרים – רפובליקנים ודמוקרטיים כאחד. אנחנו לא יודעים מדוע ליז צ'ייני לא ברשימה. יכול להיות שהרצון לחלק את הרשימה שווה בשווה בין שתי המפלגות, הובילה את מחבריה לוותר על כמה שמות פרו-ישראליים. אבל אנחנו כן יודעים שהרשימה מעודדת 24 רפובליקנים אחרים שאינם נמנים על 37 המשוקצים.

הדעה הקדומה של ציפי שמילוביץ נגד איפא"ק מובילה אותה לכתוב טענות מוזרות כמו המשפט הבא:

עד לפני כעשור, דמוקרטים ממסדיים מהסוג של צ'אק שומר וננסי פלוסי הרגישו באיפא"ק לגמרי בבית.

הקורא עלול להבין מהכתוב שכחלק מ"ההליכה ימינה", השדולה זנחה את התמיכה בשומר ופלוסי ולזעום על החד-מפלגתיות הבוטה. הוא יכול להירגע: שמותיהם של צ'אק שומר וננסי פלוסי כלולים ברשימת התמיכה של איפ"ק, והיא ממשיכה לקרוא לציבור לתרום ולהצביע להם.

טענתה של איפא"ק הינה שהיא בוחנת מועמדים לפי נושא אחד בלבד – יחסם לישראל – והיא לא פוסלת אף אחד על עמדותיו בנושאים אחרים, לא משנה כמה הם שנויים במחלוקת. לפיכך, היא לא בוחנת האם המועמד סירב להצביע בעד אישור מינויו של ג'ו ביידן לנשיא. ניתן להתווכח עם הטענה ולבקר אותה – והשדולה אכן ספגה ביקורת רבה בימים האחרונים.

אנו לא ניכנס לוויכוח, אלא רק נסכם את העובדות שב'ידיעות' העדיפו שלא לציין:

  1. רשימת התמיכה של איפא"ק כוללת 120 מועמדים, מחציתם רפובליקנים ומחציתם דמוקרטים.
  2. אלו שסירבו להצביע בעד מינוי ביידן מהווים מיעוט ברשימה.
  3. הרשימה כוללת 24 רפובליקנים שהצביעו בעד אישור מינוי ביידן.
  4. חברי קונגרס "דמוקרטים ממסדיים" כדוגמת צ'אק שומר וננסי פלוסי – כולל שומר ופלוסי עצמם – מופיעים ברשימה ונהנים מתמיכתה של איפא"ק.

פנינו לציפי שמילוביץ והצגנו לה את העובדות האלה. תגובתה תתפרסם כאן אם וכאשר היא תבחר להגיב.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות