יום של השמטות

כבר עם מציאת הרכב ההפוך לצידי כביש 60, בו מצאו את מותם אשר פלמר ובנו הפעוט יהונתן ביום שישי (23.9.11), נשמעו קולות אשר טענו כי מדובר בפיגוע ולא בתאונה רגילה. הוויכוח על נסיבותיו של האירוע הקשה, אשר בשעת הדפסת עיתוני יום ראשון טרם הובררו, היה חשוב, רלוונטי ומעניין מספיק על מנת להכליל אותו במהדורות יום ראשון. חשוב מספיק, מלבד לעיתון אחד.

'מעריב' הסתפק בדיווח קצר תחת הכותרת:

אב ותינוק נהרגו בתאונת דרכים

'ישראל היום' דיווח על האירוע לאורך חצי עמוד תחת הכותרת:

אב ובנו התינוק נהרגו בתאונה ליד קריית ארבע

'ידיעות אחרונות' פרס את הדיווח על גבי עמוד שלם תחת הכותרת:

האב והתינוק נהרגו, הפלסטינים צהלו

שלשת הדיווחים התייחסו לעובדה כי נסיבות התאונה אינן חד משמעיות וכי יש סבירות כי מדובר בפיגוע.

לעומת זאת, עיתון 'הארץ' לא מצא לנכון לדווח על האירוע בעיתון המודפס. יש לציין כי הוא כן דיווח עליו מיד לאחר התרחשותו באתר האינטרנט של העיתון. אולם פלח הקוראים של 'הארץ' אשר קורא רק את העיתון המודפס ולא את הגרסה האינטרנטית, בכלל לא מודע לכך שהאירוע התרחש.

היום, אגב, הכריעה המשטרה סופית כי על פי הממצאים אכן מדובר בפיגוע, כלומר התאונה התרחשה כתוצאה מיידוי אבנים אל עבר המכונית, אשר אחת מהם פגעה ישירות בפניו של פלמר וגרמה לו לסטות מנתיבו.

ומהצד השני של המתרס, אירוע נוסף זכה היום לטיפול שונה בכל עיתון ועיתון. ביום שישי נהרג הפלסטיני עיסאם בדראן כתוצאה מעימות עם חיילי צה"ל סמוך לכפר קוסרא דרומית לשכם.

'הארץ' לא היסס לרגע ופרסם על כך ידיעה תחת הכותרת:

פלסטיני נהרג מירי צה"ל בעקבות עימות עם מתנחלים

'מעריב' פרסם תמונה עם כיתוב שכותרתה:

נאומים באו"ם, הרוג בשטח

לעומת המידע הישיר אשר הופיע בכותרות של 'הארץ' ו'מעריב', 'ישראל היום' בחר לתאר את אירועי יום שישי תחת הכותרת:

סוף שבוע כמעט רגוע באיו"ש

נוסף על הכותרת הפרווה, גם בכותרת המשנה אין זכר להרוג הפלסטיני. רק לאחר כשליש ידיעה הוזכרה כבדרך אגב העובדה כי מישהו נהרג בכלל.

ובאופן דומה, 'ידיעות אחרונות' קבר את האירוע בחצי השני של ידיעה שנוגעת בכלל להתראה על פיגוע מסיני תחת הכותרת:

השב"כ מזהיר: "החוליה כבר בדרך"

ושבכותרת המשנה שלה נכתב:

בצה"ל מרוצים מהשקט ביו"ש השבוע

גם למותו של הפלסטיני ישנה חשיבות לאור הצהרות צה"ל כי מטרת הצבא בימים רגישים אלו היא אפס הרוגים והכלת האלימות. כל הרוג עלול להצית גל מחודש של אלימות וראוי שעיתוני ישראל לא יצניעו אירוע שכזה בעת התרחשותו.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות