יוסי ורטר (שוב) משקר

שני משפטים חסרי שחר שכתב ורטר, מספקים הצצה מעוררת מחשבה למכונת התעמולה המשחירה את פניה של שרה נתניהו בעיתונות מזה 25 שנה

הראיון עם שרה נתניהו. מישהו מתחנן ברקע? צילומסך חדשות 12

ביום רביעי שעבר התראיינה שרה נתניהו לחדשות 12. יומיים לאחר מכן התייחס הפרשן הפוליטי של 'הארץ', יוסי ורטר בטורו  השבועי לראיון, כרגיל במשימתו הקבועה לצבוע את אשת ראש הממשלה בכל צבע שלילי אפשרי, וכך גילה לקוראיו:

מזל שיועצי התקשורת שלה, שהיו על קו הטלפון עם עורך התוכנית, צרחו עליו לסיים את שטף קצף דבריה, רגע לפני שהעסק הידרדר.

ועל כך הגיבה עורכת התוכנית ענבל שרביט כך:

לא צרחות ולא נעליים. מקווה שהמקורות שעליהם נשען ורטר בטוריו, אמינים יותר. נעים להכיר, ענבל שרביט, עורכת התכנית

בדרך כלל, השיטה של ורטר לעסוק בתעמולת הכזב שלו במסווה של פרשנות פוליטית, מעט יותר מתוחכמת מהמצאה מסוג המצאתו זו. על פי רוב הוא נוטה להציג לקוראיו נתונים מסולפים וחלקיים, במטרה להעביר את המסר שלו.

למשל לכתוב בשבח נאומו של סגן הרמטכ"ל דאז, יאיר גולן, ביום השואה, תוך שהוא תולש החוצה מהציטוט המדויק שהוא מביא את המילים הבעייתיות ביותר.

או, במקרה אחר, לתאר לקוראיו תמונה שקרית וכוזבת לחלוטין של פרשת חשבון הדולרים של יצחק ולאה רבין, במטרה להציגם כמגדלורים של אחריות ומוסר, כמובן כדי להשמיץ באמצעות ההשוואה את בנימין ושרה נתניהו.

כאן הוא מתקדם צעד נוסף, אל ההמצאה המוחלטת, כך לפחות על פי עדות עורכת התוכנית.

שאלתי אותו על סמך מה כתב את שכתב, נוכח הכחשתה הגורפת של העורכת. כהרגלו, בחר לא להגיב

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. למען ההגינות יש לומר כי העובדה שעורכת התוכנית טוענת משהו, אינה מחזיקה מים. הרי פעמיים בשבוע שעבר "הואשמו" מראיינים בערוץ 12 על ידי מרואייניהם בגין סטייה מהסכמים. הראשונה היתה שרה נתניהו באותו ריאיון מדובר, והשני היה צחי הנגבי. בשני המקרים עשו עצמם המראיינים כאילו אינם יודעים במה המדובר. או שהם משקרים או שהמרואיינים. מאחר ששרה נתניהו אינה משקרת אף פעם(רק בנימין נתניהו נאמן לאמת יותר ממנה) ועל צחי הנגבי נאמר על ידי בית המשפט שהאמת היא תמיד נר לרגליו, המסקנה היא שהמראיינים הם ששיקרו.

  2. האמת שאם יועצי התקשורת צרחו או לא צרחו לא עושה את "הראיון" מוטרף והזוי פחות. ורטר לא מסתיר את עמדותיו אבל הטרוף של הגברת וההשוואה בין התנהלות הזוג רבין לנתניהו עושים את שלהם גם בלי נסוחיו השנונים

  3. תקראו שוב.
    העורכת בעצם מאשרת כי בזמן המסך של שרה נתניהו, יועצי התקשורת שלה היו עם העורכת על הקו (לא צעקות ולא נעליים)

  4. אנחנו ההדיוטות (פשוטי העם) שכחנו שעיתון "אל ארד" או בשמו העברי "הארץ" הינו עיתון לאנשים חושבים והרי אנחנו לא מסוגלים לחשוב. לכן אין לפרש את התוכן כשנאה ,התעמרות וגזענות אלא רק מי שחושב יבין (האמת היא לא כזו חשובה).
    אמר לי חבר בהקשר הזה " ואנחנו באים בטענות לגרמנים ?????" ואני אומר " כן היה אפשר גם אחרת"

  5. א. הטענה של גולן היא שניתן לזהות תהליכים בגרמניה של אז בישראל של היום: גזענות, התעמרות בזר, רגשי עליונות לאומניים. אם יש למישהו ספק באשר לנכונות הרביעה – הוא פשוט צריך לפקוח עיניים ואוזניים: יש ויש, וזה מדאיג.
    לעניין רבין: מבלי להיכנס לתהליך: בסופו של עניין, כשהבין שיש נגדו אישום – רבין לקח אחריות (זו לא הייתה הפעם הראשונה), והתפטר. הוא לא נאשים את היועהמ"ש ברדיפה, לא את המשטרה, לא את בית המשפט. הנאשם מעולם לא לקח אחריות, אפילו לא על דבריו שלו… ובדרך לבית המשפט הוא יוצא בכל דרך מכוערת כנגד המשטרה, היועהמ"ש, הפרקליטות ובית המשפט. והוא מתבצר, לא מתפטר.
    שום דימיון.
    ועוד משהו: שרה נתניהו גנבה רהיטים שנקנו עבור המעון הרשמי אל ביתם הפרטי. זו גניבה. נגלידה ב-10,000 שקל – זו סתם חזירות (כשזה על חשבוננו).

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות