'ישראל היום': ארגונים יהודים-אמריקנים לא גינו את 'עוצמה יהודית' (חוץ מאלו שכן)

קביעת דרור אידר לפיה ארגונים המייצגים את הקהילה היהודית-אמריקנית לא הצטרפו להודעת איפא"ק, לא מסתדרת, בין השאר, גם עם מה שהתפרסם בעיתון שלו עצמו

הנשיא ריבלין עם מנהיגי הוועד היהודי-אמריקני AJC במעונו, יוני 2018. צילום: מארק ניימן/לע"מ

אתמול, לאחר הודעת הגינוי החריפה למפלגת 'עוצמה לישראל' שפרסם איפא"ק, הלובי הפרו-ישראלי האמריקני, כתב דרור אידר מעל דפי 'ישראל היום':

ראשית, איפא"ק אינו "הקהילה היהודית באמריקה". מדובר בשדולה יהודית־אמריקנית. לעומתו, הארגונים המייצגים את הקהילה היהודית בפועל, נמנעו עד כה מלהתערב בבחירות בישראל או בפוליטיקה הישראלית, במיוחד בזמן כה רגיש

כלומר, אידר כותב שארגונים יהודיים שאינם "שדולה יהודית-אמריקנית" הקפידו שלא להתערב בפוליטיקה המקומית, ולכן הם אינם מצטרפים לגינוי. אלא שטענתו של אידר אינה מתיישבת עם העובדות, כפי שיודעים מי שהתעדכנו בחדשות מאמריקה במהלך סוף השבוע שעבר.

ראשית, כפי שפורסם אתמול ב'ישראל היום', ההודעה של איפא"ק "פורסמה כהודעת גיבוי להודעה של ארגון פרו-ישראלי נוסף, AJC".

 

AJC, הוועד היהודי-אמריקני, נוסד ב-1906 ונחשב לאחד הארגונים הוותיקים והמכובדים בקרב יהדות ארה"ב. בהודעה שפרסם נכתב כי עמדותיה של 'עוצמה לישראל' הן "מגונות ואינן משקפות את הערכים עליהם נוסדה מדינת ישראל'.

בנוסף, עוד לפני ההודעה של AJC, שורה של ארגונים יהודים-אמריקנים פרסמו גינויים למפלגת הימין הקיצוני שעתידה להיכנס לכנסת. ג'ונתן גרינבלט, ראש הוועד נגד השמצה גינה את "הרטוריקה מלאת השנאה" של 'עוצמה' ואמר כי לגזענות שלה אין מקום בישראל:

 

גם הרב ריק ג'ייקובס, נשיא האיחוד ליהדות רפורמית בצפון-אמריקה, אמר לעיתון 'הארץ' כי ההסכם עם 'עוצמה' לו דחף נתניהו הוא "מזעזע ו"לא יעלה על הדעת". הודעות דומות פורסמו גם על ידי ארגון הרבנים הליברליים 'תרועה', הארגון הציוני-פרוגרסיבי 'עמנו', וארגון השמאל היהודי Jstreet. וזו רשימה חלקית בהחלט.

נכון, רבים מהארגונים האלה ממוקמים בשמאל הפרוגרסיבי. אבל מה לעשות שאלה הם פניה של חלקה הגדול של יהדות ארה"ב?

אם ב'ישראל היום' מעוניינים להתווכח עם כל אותן הודעות, הן מוזמנים לעשות זאת. אבל התעלמות מהן לא תגרום להן להיעלם.

תגובת דרור אידר: ככלל, אני נמנע מהמונח "שמאלני". הטענה העקרונית היא שהארגונים הם ספורדיים ולא מייצגים את "כל יהדות ארה"ב" כפי הרושם שהתקשורת ניסתה לייצר. באשר להערתכם על מיקומם בפוליטי של הארגונים, היא הנותנת: מדובר בשיקוף של הוויכוח הפוליטי בישראל. לא יותר. ואחרי כל זה, לא זה היה לוזהטענה שהבעתי במאמרי. אחרון, הנה עוד מאמר של מבין עניין שפורסם אצלנו היום ונוגע ישירות לטענתכם. תיהנו.
https://www.israelhayom.co.il/opinion/635795

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות