'ישראל היום' משמיץ לשווא את ישראל

האמנם סובלות נשים ישראליות מאלימות מגדרית בהיקף דומה לאלימות ממנה סובלות נשים לבנוניות או טורקיות?

הפגנה נגד אלימות כלפי נשים. (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

בכתבה שפורסמה ביום חמישי האחרון בעיתון 'ישראל היום', ואשר עסקה באישה טורקית שנרצחה על ידי בעלה במה שנחשד כניסיון להונאת ביטוח, נכללה הפסקה הבאה:

בדומה למדינת ישראל וללבנון, האלימות נגד נשים היא מכת מדינה גם בטורקיה שבה נרצחות מאות מהן מדי שנה בידי בעליהן.

בדומה למדינת ישראל??

ריבוי יחסי של מקרי אלימות קשים נגד נשים בישראל לאחרונה, עלול לעורר את הרושם שאכן מדובר ב'מכת מדינה'. אבל האומנם ניתן להשוות את הביטחון האישי ממנו נהנות נשים ישראליות לזה המאפיין את חייהן של נשים לבנוניות או טורקיות?

ברור שלא. הקביעה שפורסמה ב'ישראל היום' היא חסרת שחר ומציגה את החברה הישראלית באור שלילי שלא בצדק.

גם אם כוללים את כל מקרי רצח הנשים על רקע מגדרי בישראל, עדיין התמונה העולה מהנתונים ברורה: בשנת 2020 נרצחו בישראל 16 נשים, בעוד שבשנת 2021 נרצחו עד כה 3 נשים.

בלבנון, לעומת זאת, רק בשלושה חודשי הסגר שבין ינואר למאי 2020, נרצחו בביתן 11 נשים, וזאת על אף שאוכלוסיית לבנון נמוכה בעשרות אחוזים מאוכלוסיית ישראל. גרוע מזה – מתברר שרצח הנשים בלבנון רק עולה מאז, "באופן משמעותי". כלומר בלבנון, – מדינה קטנה בהרבה מישראל במספר תושביה, נרצחות הרבה יותר נשים מבישראל.

ההשוואה לטורקיה חמורה אף יותר, שכן הנתונים מראים שלעומת 12 נשים שנרצחו בישראל בשנת 2019, בטורקיה, שמספר תושביה כפול פי 8 מישראל, נרצחו כ 500 נשים. כלומר בטורקיה נרצחות נשים בשיעור של קרוב לפי שישה יותר מאשר בישראל.

וזה לא נגמר רק בלבנון ובטורקיה.  

נתונים השוואתיים מראים כי האישה הישראלית נהנית מביטחון אישי גבוה יותר מהממוצע במדינות המפותחות, גבוה עוד יותר מהממוצע במדינות אירופה, ועוד הרבה יותר מהממוצע בכלל העולם.

למעשה, ישראל נחשבת לאחת מ 10 המדינות הבטוחות ביותר בעולם לנשים, וגם זאת בשעה שרובן המוחלט של מעט הנשים שכן נרצחות בישראל, הן עובדות זרות שנרצחו בידי עובדים זרים, או מוסלמיות שנרצחו על ידי בני משפחתן על רקע "כבוד המשפחה".

הלב נשבר על כל מקרה רצח ועל כך אין מחלוקת. אבל את האמת יש לומר ומהשקר יש להימנע. רצח הנשים בישראל אינו "דומה" לרצח הנשים בלבנון או בטורקיה. הוא גם אינו דומה למדינות המפותחות, למדינות אירופה או לכלל מדינות העולם. ברור שיש לעשות הכל כדי למגר תופעה רעה זו מהשורש, אבל עם כל הכאב על כל אחת ואחת מהנרצחות, מידת הביטחון האישי של האישה הישראלית, לא אמור להוות מקור לבושה לאומית, אלא דווקא מקור לגאווה.

תגובת 'ישראל היום': לא מגיבים, תודה שפנית

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות