יש אפרטהייד בישראל

הספורט הבין-לאומי המקובל בקרב מכפישי ישראל (ביניהם גם כמה ישראלים כמובן), הוא כינויה של ישראל כמדינת אפרטהייד. במיוחד מקובל לכנות כמה כבישים בארץ "כבישי אפרטהייד", מכיוון שלכאורה הנסיעה בהם מותרת רק ליהודים. כמובן שדבר זה אינו נכון ועל כך כתבנו בעבר.

אבל בניגוד לישראל, שם אין הפרדה גזעית או דתית בשום כביש, ישנה לפחות מדינה אחת במזרח התיכון שדווקא כן מפרידה את נוסעיה על רקע דתי. אם אדם לא מוסלמי יבקש לבקר בעיר מכה שבערב הסעודית, הוא ייתקל בשלטים הללו:

תרגום: כל השלטים הנ"ל מורים על הדרך "למוסלמים בלבד" ועל הפניה בה "חובה על לא מוסלמים" לפנות.

אם לא שמעתם על ההפרדה הזאת אף פעם זה מכיוון שאף אחד לא עושה מזה רעש. מישהו מפקפק בזכותם של הסעודים לעשות ככל העולה על רוחם? מישהו מפגין נגד כבישי האפרטהייד הסעודים?

שעה שאין פוצה פה על הפרדה אמיתית על רקע דתי בכבישי ערב הסעודית, המגובה בשלטים מאירי עיניים, העולם (וכמה ישראלים) אוהבים לרדת על ישראל, אשר לא רק שאין לה שלטים כמו אלה הסעודים, אין לה גם כבישים המפרידים נוסעים על רקע לאום או דת.

ואולם, ישנה במדינת ישראל מדיניות של הפרדה דתית לפחות במקום אחד.

אם אדם לא מוסלמי יבקש לבקר בהר הבית שבירושלים, הוא יוכל לעלות להר רק בין יום ראשון לחמישי, בין השעות 7:30 ל-11:00 בבוקר, ובין 13:30 ל-14:30 בצהריים. מוסלמים יכולים להיכנס בכל שעות היממה, שבעה ימים בשבוע. יש רק כניסה אחת ללא מוסלמים – שער המוגרבים. למוסלמים יש מספר נקודות כניסה הסגורות תמיד ללא מוסלמים. למבקר נוצרי או יהודי אסור להכניס להר הבית ספר תנ"ך, סידור, או כל סממן דתי אחר ואסור לו לבצע כל פעולה דתית בגלוי. האיסור הזה כמובן לא חל על מוסלמים. למבקרים לא מוסלמים אסורה הכניסה לתוך מסגד אל-אקצא וכיפת הסלע בכל יום ובכל שעה. שעה שמבקרים לא מוסלמים נתונים לעיניהם המפקחות של אנשי הוואקף ומתבקשים לכבד את קדושת המקום, מוסלמים יכולים לערוך פיקניקים, מנגלים ומשחקי כדורגל על ההר.

זהו המקום היחיד במדינת ישראל אשר מתבצעת בו מדיניות הקרובה ביותר לאפרטהייד. גם מהנושא הזה רוב כלי התקשורת הגדולים מתעלמים. ביום בו יפסיקו לדווח דיווחי כזב על "כבישי אפרטהייד" ישראליים וידווחו על משטר הפרדה אמיתי המתקיים בירושלים – נוכל לומר סוף סוף שהתקשורת מאוזנת.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות