יש הסתה ויש הסתה

לאחר האשמתו את ישראל כי לא נקטה "אמצעי זהירות מיוחדים" מתוך ידיעה כי ישנם ערבים ישראלים חשובים על ה"מרמרה", ועל רקע הצעת החוק להדיח ח"כ מכהן אם היה שותף לפעולה של מדינת אויב או הסתה נגד מדינת ישראל, מוסבר לנו במאמר המערכת של "הארץ" כי הצעה זו:

מעידה על בורות ביחס לגבולות המחאה בדמוקרטיה (טורקיה אינה מדינת אויב, וביקורת פוליטית אינה הסתה), ובמקרה הרע על מגמה מכוונת של סתימת פיות לערבים בלבד (דה-לגיטימציה מסוכנת, "הארץ" 7.7.10).

על הגדרתה של טורקיה כמדינת אויב ניתן להתווכח בימים אלה, אבל כמובן שהיא אינה מוגדרת כך באופן רשמי. לעומת זאת להגדיר את התבטאויותיהם של ראאד סלאח וחנין זועבי כ"ביקורת פוליטית" מצריך שינוי של הגדרות מילוניות.

ניתן לסלאח לדבר בשם עצמו. כך התפייט השייח בביטאון התנועה האסלאמית ב-2002:

מוקיע את העושקים, הפושעים, מפגיזי המסגדים, רוצחי כורעי הברך להתפלל, שוחטי הנשים ההרות והתינוקות. הוי העושק לא לעולם חוסן… קדימה, השחיטו ועלו באש, הוי הגזלנים, אתם חיידקי כל הזמנים, הבורא גזר עליכם להיות קופים מפסידים, הניצחון שייך למוסלמים מהנילוס ועד לפרת.

 

וכך בדרשה מ-2007:

לא יחלוף זמן רב עד שירושלים תהפוך לבירה אסלאמית עולמית עבור חליפות אסלאמית עולמית, שתמלא את האדמה צדק לאחר שהמפלצת האמריקנית והכיבוש הישראלי מילאו אותה בעושק. אתם תיעלמו, ויום יבוא ורחובות ירושלים יתבהרו מהדמים ששפכו חיילי הכיבוש שכבשו את אל-אקצה, והכבוד יחזור.

[…] אנחנו לא אומה שמבוססת על איבה ונקמה ואנחנו לא אלה שהרשינו לעצמנו לאכול ארוחה שמבוססת על לחם וגבינה בדמם של ילדים.

[…] אנחנו לא לבד במערכה, ואנחנו שואפים שכל ערבי ומוסלמי, שליט או מלומד, מפלגה או עם, תגיע חובתם לתמוך בעמנו הפלשתיני ולהתחיל באינתיפאדה ערבית ואסלאמית מהים לים כדי לתמוך במסגד אל-אקצה.

ומה היה לו לומר עם שחרורו ממעצר לאחר פרשת המשט?

הפרויקט הציוני, שאותו הרצל רצה להתחיל בטורקיה, יסתיים בטורקיה.

לאחר שובה של ח"כ זועבי מהמשט, אמרה:

אני מכירה את הגטו התודעתי שישראל חיה בו, אלה אנשים לא שפויים, הם לא מבינים שההיגיון הישראלי מנוגד להיגיון של שאר העולם. הם חשבו שהם יברחו מהגטו למדינה שתהיה שלהם, אבל הם שמו את עצמם בגטו הדוק יותר.

>>

[…] הנחנו שהצבא ינסה לעצור אותנו, לא לרצוח אותנו.

[…] מדובר בחיילים שביצעו פשע. אין לי דרך אחרת להגיד את זה. זה כמו אנס שמראה את שריטות הנאנסת על היד שלו ואומר תראו מה עשו לי. הצבא אנס, הצבא חטף את הספינה, ועכשיו הוא מתבכיין שהנאנסת שרטה אותו.

[…] קצין פנה אליי ואמר לי שהוא רוצה את עזרתי, אמרתי לו שאני לא עוזרת לצה"ל, אם אני עושה את זה, זה כדי לסייע לנפגעים ולפצועים. חבל שהם לא ביקשו ממני לעזור לפני שהם התחילו לרצוח.

[…] אני מבינה את הנחות היסוד של חברה שחושבת שהיא מעל לחוק, אני מבינה את הנחות יסוד של ממשלה ומוסדות שאין להם ערך לחיים של אחרים. ראיית העולם הישראלית מצדיקה פשעים כמו מלחמת לבנון, או רצח אזרחים בעזה. אם הם מצדיקים פשעים כאלה, הם לא יצדיקו פשע קטן כמו הפיראטיות נגד המשט לעזה?

לכבס את ההתבטאויות המסיתות של זועבי וסלאח כ"ביקורת פוליטית" זה עלבון לאינטליגנציה. ב"הארץ" חיים בעולם הפוך: הסתה היא "ביקורת", אבל כשח"כים רוצים לחוקק חוק נגד ח"כים השותפים להסתה, זוהי "מלאכת הסתה נגד הערבים בישראל".

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות