ככה לירות במחבל תמים!?

כיצד יכנה עיתון 'הארץ' את מי שנראה כמחבל, חמוש כמו מחבל ומנסה לחדור ליישוב יהודי? "פלסטיני".

לאחרונה התעוררו קוראי 'הארץ' לידיעה אודות מעשה נורא שאירע בהתנחלות כלשהי:

לכל אחד ברור מה ניתן להבין מהכותרת – מתנחל מסוכן הרג פלסטיני תמים, מן הסתם ללא הצדקה. אם הייתה להרג הצדקה, מן הסתם היא הייתה מצוינת בכותרת. הרושם מתחזק לאור הסמיכות לסיפור של הבית הפלסטיני שהוצת בגדה – לכאורה, יש כאן רצף פעולות אלימות של מתנחלים נגד פלסטינים.

הכותרת בגרסה הדיגיטלית של הכתבה לא הייתה טובה בהרבה:

כלומר, הפלסטיני היה "חשוד", והמתנחל הרשע הוציא אותו להורג ללא משפט.

אלא שמדובר בכותרת מטעה בעליל, שלא לומר שקרית: מי שיטרח להמשיך ולקרוא את הכתבה יגלה שהפלסטיני היה חמוש באקדח; ושהוא ניסה לחדור להתנחלות דרך הכביש העוקף אותה.

במלים אחרות, כל ילד במזרח התיכון יידע לומר שהפלסטיני התמים הוא בעצם מחבל, ושמה שהיה כאן בעצם זו היתקלות קרבית עם רכז הביטחון בהתנחלות, שמנע פיגוע רצחני והציל את חייהם של אזרחים תמימים.

אלא שבמערכת 'הארץ' זה לא ברור כל כך. כשגולשים הסבו את תשומת ליבו של המו"ל עמוס שוקן לניסוח הכותרת, ולכך שגם בגוף הכתבה לא צוין כי הפלסטיני המדובר הוא מחבל מסוכן, שוקן ענה:

וכשהוא נלחץ לקיר מעט יותר עקב האבסורד שבדבריו, הוא המשיך:

הבנתם את זה? לטעמנו, לא נדרש הרבה יותר ממעט שכל ישר כדי להבין שאם זה נראה כמו מחבל, הולך כמו מחבל, חמוש כמו מחבל ומגעגע כמו מחבל – זה אכן מחבל.

אצל אנשי 'הארץ' לעומת זאת, מדובר במסקנה מרחיקת לכת – הרי הפלסטיני עדיין לא הספיק להרוג אף אחד, וכבר המתנחלים הרעים החליטו שהוא מהווה סכנה וגזלו ממנו את חזקת החפות. מחבל, כך מסתבר, הוא מי שניתנה לו אפשרות הוגנת לרצוח יהודים ללא הפרעה.

ואנו שכותבים בעיתון, הכיצד נכפיש את "החשוד" לאחר מותו ונקרא לו "מחבל"?

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות