כמה אזרחים תמימים נהרגו בעזה עד כה?

פילוח סטטיסטי של ההרוגים הפלסטינים במבצע צוק איתן מצביע על מגמה מאד ברורה, כמו גם הוכחה (למי שצריך) שצה"ל לא מבצע ירי חסר הבחנה

 

חלק מכלי התקשורת, במיוחד הזרים, מוסיפים כמעט בלי משים את המילים "רובם אזרחים תמימים" כאשר הם מדווחים על מספר ההרוגים ברצועת עזה בשבועיים האחרונים. את האמת יש לומר – אין לאף אחד יכולת בשעה זו לנתח מי מההרוגים הוא בלתי מעורב ומיהו מחבל. ניתוח שכזה יוכל להתבצע רק בשוך הקרבות על ידי עבודה סיזיפית והתעלמות מדיסאינפורמציה מכוונת. לשם השוואה, ארגוני זכויות אדם למיניהם, כולל ישראליים, טוענים כי רוב הרוגי עופרת יצוקה היו אזרחים תמימים (המספר בו הם נוקבים הוא 1400, ואילו ישראל ספרה כ-1100 הרוגים, מחבלים ובלתי מעורבים כאחד). אלא ששר הפנים של החמאס הודה מאוחר יותר (במכוון או בטעות) שלמעלה מ-600 לוחמי חמאס נהרגו בקרבות. כך שלפי הספירה הישראלית רוב ההורגים היו מחבלים (כפי שישראל טענה טרם הודאת החמאס) ואפילו לפי ספירת הארגונים, לכל הפחות כ-50% היו מחבלים.

הבלוג Israellycool פרסם ניתוח סטטיסטי של ההרוגים הפלסטינים, בהתבסס על רשימת ההרוגיםשהתפרסמה וממשיכה להתעדכן באתר של אל-ג'זירה. חשוב להדגיש את העובדה כי מדובר ברשימה של אל-ג'זירה, שכן מדובר ברשת בעלת הטיה אנטי-ישראלית ידועה, ולכן רשימת ההרוגים בוודאי מחמירה עם ישראל יותר משהיא מקלה עימה. אולם אפילו עם ההחמרה הזו, הפילוח הסטטיסטי של ההרוגים מעלה נתונים מאד מעניינים. אמנם הרשימה של אל-ג'זירה התארכה מאז שהגרפים הללו נעשו (ב-20.7), ובכל זאת ניתן לזהות כאן מגמה ברורה לחלוטין:

82% מההרוגים הם גברים, 18% הן נשים. מתוך ההרוגים הגברים, 66% הם בין הגילאים 18-38. לאור הפרסום כי אחד מהמחבלים שנתפסו בחדירה לניר-עם הוא בן 16 ניתן להעריך בזהירות כי לפחות חלק מהגברים מתחת לגיל 18 שנהרגו, השתתפו בלחימה אף הם.

מספרי גברים הרוגים מול נשים הרוגות לפי גיל; גברים באדום, נשים בירוק

p1

 

 

 

 

 

 

 

 

מספר כולל של גברים שנהרגו מול נשים שנהרגו; נשים מימין, גברים משמאל

p2

 

 

 

 

 

 

 

 

אחוז ההרוגים לפי מגדר; גברים בכחול, נשים באדום

p3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לא רק שרוב ההרוגים משתייכים לקבוצת הגיל והמגדר שמתאים למחבלים, הסטטיסטיקה הנ"ל גם מחזקת את טענת צה"ל כי הוא לא עוסק בירי חסר אבחנה, שכן אין כל קורלציה בין התפלגות ההרוגים לבין התפלגות באוכלוסייה. לשם המחשה, 43% מאוכלוסיית עזה הם בין הגילאים 0-14, וקצת פחות מ-50% מהאוכלוסייה הן נשים, אך בקרב ההרוגים רק כ-18% הן נשים ואחוז דומה מההרוגים הוא בטווח הגילאים של 0-17.

אחוז הגברים ההרוגים לפי גיל

p4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אחוז ההרוגים הכללי לפי גיל

p5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נחזור ונדגיש – אין לאף אחד יכולת לקבוע כרגע בוודאות מיהו בלתי מעורב ומיהו מחבל, וגם אזרח הרוג אחד הוא טרגדיה, לא כל שכן עשרות או מאות. אבל ללא ספק ניתן להצביע על מגמה ברורה שנותנת אינדיקציה מעל לספק סביר שרוב ההרוגים הם מחבלים.

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות