כמה פלסטינים תומכים ברצח משפחת פוגל?

"ואללה!" מצא דרך מעניינת לדווח על תוצאות מזעזעות של סקר

כמה פלסטינים תומכים ברצח משפחת פוגל? (7.4.11)

  הדס פוגל ז"ל

למרות שחלק מכלי התקשורת טוענים ללא הפסקה שההנהגה והרחוב הפלסטיני מגנים ומזועזעים מהפיגוע באיתמר – תוצאות סקר חדש של מכון טרומן מגלות כי שליש מהפלסטינים תומכים ברצח הורי משפחת פוגל ושלושת ילדיהם באיתמר.

העובדה הזאת כנראה לא הסתדרה עם המסר הפייסני אותו מנסה אתר "וואלה!" לשדר, ובמקום פרסום הממצאים הקשים בחרו ב"וואלה!" להציג את הסקר באמצעות כותרת מעודנת יותר:

סקר: 63% מהפלסטינים מתנגדים לפיגוע באיתמר

אם קוראים את הסקר ככה, אפשר באמת להתעלם מהעובדה שאחד מכל שלשה פלסטינים חושב שלרצוח תינוקות בשנתם זה דבר לגיטימי ומוצדק.

כותרת רלוונטית יותר ניתן למצוא במהדורת "הארץ" בשפה האנגלית:

Poll: One-third of Palestinians support Itamar massacre

תרגום:

סקר: שלישי מהפלסטינים תומכים בטבח באיתמר

בפסקה הראשונה נכתב:

One-third of Palestinians surveyed said they supported an attack last month in which five members of an Israeli family stabbed to death in their home in a West Bank settlement, according to a team of Israeli and Palestinian pollsters.

תרגום:

שליש מהפלסטינים שנסקרו אמרו כי הם תומכים בפיגוע שאירע בחודש שעבר, בו נדקרו למוות חמשת בני משפחה ישראלית בביתם שבגדה המערבית, זאת על פי סקר שנערך על ידי קבוצת חוקרים ישראלים ופלסטינים.

כאן הדגש לא מושם על אלו שמתנגדים לרצח, מכיוון שעצם העובדה ששליש מהציבור הפלסטיני תומך ברצח מהווה כותרת משמעותית ומזעזעת בפני עצמה, ואולי הכותרת האמיתית של הסקר.

בנוסף לכך, בגוף הכתבה ב"וואלה!" נמצאה טעות מביכה. בתיאור ממצאי הסקר נכתב:

74% מהישראלים הביעו תמיכה ו-16% תמכו בפעולות המתנחלים המכונות "תג מחיר".

 

74% הביעו תמיכה ו-16% תמכו? מעניין מאד. על פי נתוני הסקר הנתון 74% מתייחס לישראלים המתנגדים לפעולות "תג מחיר" ולא תומכים בה. מילה אחת קטנה ורישול עיתונאי גדול שהופכים את המשמעות על פיה.

אתר "וואלה!" לא נותן לעובדות לבלבל אותו. במקום להדגיש דווקא את הממצאים המשמעותיים מהסקר, הוא מציג את הנתונים כך ש-63% מהפלסטינים מגנים את הפיגוע, ו-74% מהישראלים תומכים בפעולות "תג מחיר" נקמניות. אם זה לא עיוות המציאות, אז מה כן?

שאר התקשורת הישראלית לעומת זאת, בחרה שלא לפרסם כלל את נתוני הסקר. האם לאחר הדיווחים הרבים על מתינותה של הרשות הפלסטינית ותושביה אשר שואפים לשלום ודו קיום, היא פוחדת להציג לנו את הלך הרוח האמיתי בציבור הפלסטיני?

נראה שהנתונים היבשים פשוט לא מסתדרים עם מיצג השווא האוטופי שמנסים לשווק לנו בתקשורת.

 

עדכון מה-8.4.11

גם ב-nrg דיווחו על הסקר. הכותרת שם היא:

32% מהפלסטינים תומכים בטבח באיתמר

בחירת הכותרת מצביעה על כך שעורכי nrg גם השכילו להבין את המשמעות החדשותית האמיתית של הסקר, דבר אשר מבודד עוד יותר את הבחירה העריכתית של "ואללה!".

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. זה כמו לשאול כמה מהגרמנים תמכו בשואה – מה ההבדל? אין שום הבדל – הרי אחוזים לא מבוטלים מהשונאים שלנו תמכו בזה – ושמישהו עכשיו יכתוב לי שזה לא נכון.

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות