לא על הלינק לבדו 2

והפעם נעיין בקביעה של צבי בראל לפיה דנמרק ונורבגיה הכירו במדינה פלסטינית. באמצעות איזה קישור ביקש להוכיח את טענתו, ומה באמת נכתב שם?

 

לפני כשבועיים הצביעה 'פרספקטיבה' על תופעת "הלינק החפיפניק", בה עיתונאים שמים קישור (לינק) במאמר פרי עתם אשר מטרתו לספק את המקור לטענתם, אלא שהלינק כלל לא תומך בטענתם ולעיתים אף מפריך אותה. אתמול סיפק צבי בראל דוגמא נוספת לתופעה זו בטור פרשנות שפרסם אודות סירובה של ישראל להעביר את כספי המיסים הפלסטיניים לרשות הפלסטינית ("עניבת חנק דו-צדדית", 'הארץ', 5.1). כך בראל:

אפשר לשער כי גם חלק ממדינות אירופה כמו נורבגיה, דנמרק ושבדיה, שהכירו במדינה הפלסטינית, ייחלצו לעזרת הרשות אם יתברר שישראל ממשיכה להפר את הסכמי פריז מ–1994 ואינה מעבירה את כספי המסים.

האם אכן נורבגיה ודנמרק הכירו במדינה פלסטינית, בדומה לשכנתן השבדית? לחיצה על הקישור אליו שולח אותנו בראל, מפנה לכתבה מלפני כחודשיים על החלטתה של שבדיה להכיר במדינה פלסטינית ("ממשלת שוודיה הכירה באופן רשמי במדינת פלסטין" 30.10), בה צוין:

שכנותיה של שוודיה אינן ממהרות להצטרף אליה. במסיבת עיתונאים בפסגת מנהיגי מדינות סקנדינביה והמדינות הבלטיות שהתכנסה אתמול בשטוקהולם אמרה ראש ממשלת דנמרק, הלה תורנינג־שמידט, כי ארצה לא תכיר בפלסטין בשלב זה. "אנחנו תומכים גם כן בפתרון שתי המדינות אבל בחרנו ללכת בכיוון אחר", אמרה. ראש ממשלת נורבגיה ארמה סולברג אמרה גם היא בכינוס, כי ארצה תכיר בפלסטין כמדינה רק כתוצאה מהשגת הסכם שלום ישראלי־פלסטיני.

ואולי דנמרק או נורבגיה שינו את דעתן בחודשיים האחרונים? אז זהו, שלא. הפרלמנט הדני אף הצביע נגד הכרה במדינה פלסטינית לפני כשלשה שבועות.

השימוש המחופף של בראל בלינק הנ"ל, רק מחזק את ההמלצה לפתוח כל לינק שמסופק על ידי עיתונאי או פרשן, ולא לסמוך על כך שעצם קיומו מהווה הוכחה כלשהי לטענת הכותב.

בתגובה מסר צבי בראל: "נורווגיה ודנמרק היו בין המדינות אשר הצטרפו להחלטה משנת 2012 לצרף את פלסטין לאו"ם כמדינה משקיפה שאיננה חברה."

לאור תגובתו של בראל, נציין כי למרות הפרשנות שהוא מעניק לדבריו (ופרשנותו לגיטימית), הוויכוח שלו הוא לא עם 'פרספקטיבה' אלא עם ראשי הממשלה של דנמרק ונורבגיה, אשר אמרו במפורש בקולן שלהן שמדינותיהן אינן מכירות במדינה פלסטינית.

 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. מאותגר עובדתית? הארץ הפך למעון טיפולי לסובלים מהאתגר הבריאותי הזה..

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות