לוי משיב אש – אבל מעמיק את הבור אותו הוא חופר

גדעון לוי הגיב בסוף השבוע לדברי הביקורת הנוקבים שכתב עליו בן דרור ימיני בשבוע שעבר. הפעם אמר לוי דברים שמחייבים גם אותנו להצטרף לדיון, למרות שימיני כבר הספיק להגיב לתגובתו.

כך כותב לוי לגבי מאות הכתבות אותם פרסם:

[…] גאוותי היתה תמיד על כך שמכל מאות הכתבות מהשטח, כל מפעל התיעוד העיתונאי הצנוע הזה, לא העלה מעולם עובדות שהופרכו, אף שרבים התאמצו לעשות כן.

זוהי טענה מגוחכת. "פרספקטיבה" קיימת פחות משנה וכבר הפרכנו חלק ממפעל התיעוד המפואר של לוי. על כך ניתן לקרא כאן, כאן, כאן וכאן.

מעבר לכך, האתר המקביל של "פרספקטיבה" בארה"ב, "CAMERA", כבר עוקב אחרי לוי מספר שנים (מכיוון שמאמריו מתורגמים ומתפרסמים באנגלית, והם, כפי שמסביר ימיני וכפי שהוסבר כאן לא פעם, יוצרים השפעה הרסנית על דעת הקהל על ישראל). להלן דוגמאות של הפרכות מתוך האתר של "CAMERA":

לוי טען שיש רק בריכת שחיה אחת ביהודה ושומרון, בעיר יריחו. האמת: ישנן בריכות שחיה בבית לחם, חברון, שכם, ג'נין ורמאללה.

לוי טען כי בשנת התשס"ח נהרגו 18 ישראלים בפיגועים. האמת: נהרגו 36. לוי טען כי בתשס"ז נהרגו 5 ישראלים בפיגועים. האמת: נהרגו 10. לוי טען כי ב-2002 נהרגו 184 ישראלים בפיגועים. האמת: נהרגו 421. לוי טען כי ב"יום שחור אחד בקיץ [2008]" נהרגו 60 פלסטינים. האמת: המספר המרבי של הרוגים פלסטינים ביום אחד בקיץ 2008 הוא 6.

לוי טען כי ישראל חטפה 15 אזרחים לבנוניים ב-2006. האמת: ישראל שבתה פעילי ולוחמי חזבאללה, לא אזרחים.

לוי טען שישראל מקבלת סיוע בסך 30 מיליארד דולר מארה"ב. האמת: ישראל מקבלת בסביבות 2.5 מיליארד דולר כסיוע מארה"ב.

לוי טען שגולדה מאיר אמרה: "אחרי מה שהנאצים עשו לנו, אנחנו יכולים לעשות מה שאנחנו רוצים". האמת: אין ציטוט כזה (בעקבות תלונה ל"הארץ", לוי הודה בכך והורדו הגרשיים מעל ה"ציטוט" אבל הושארו בתרגום לאנגלית). באותו טור לוי טען ש"ידיעות אחרונות" התעלמו מהריגתו של איברהים חאלפאלה, פלסטיני זקן מעזה. האמת: "ידיעות" גינה את ההרג במאמר המערכת.

לוי טען שישראל היא שהפרה את הפסקת האש עם החמאס כשצה"ל פוצץ מנהרת הברחה. האמת: החמאס הספיק לירות עשרות קסאמים לפני פיצוץ המנהרה.

עוד דוגמאות להתנהלותו של לוי ניתן לקרא כאן וכאן.

אנו ממליצים למר לוי להיכנס לאתר "פרספקטיבה" לעיתים יותר קרובות. אולי הוא לא יודע שחלק מטענותיו כבר הופרכו מזמן.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות