לפי 'הארץ', הרשעות ברצח וביזום פיגועי התאבדות הן "האשמות מגוחכות"

הלהיטות של 'הארץ' לאמץ ולפרסם מיד כל דבר תועבה נגד ישראל בלי לבדוק קודם את אמינותו, שוב ממיטה עליו בושה מקצועית

הלווייתה של רנה שנרב ז"ל, 23 באוגוסט 2019. לפי 'הארץ', קסאם ברגותי מרוצחיה של שנרב הוא למעשה עיתונאי פלסטיני מושתק. צילום: פלאש90

במוסף גלריה של 'הארץ', ראג'אא נאטור כותבת על הרדיפות והדיכוי מהם סובלים עיתונאים עצמאיים במצרים. אבל לקראת, סוף המאמר, איך לא, מגיע החלק החשוב באמת – ההשוואה בין רדיפת העיתונאים המצריים בידי מצרים, לרדיפת העיתונאים הפלסטינים בידי ישראל:

הכיבוש הוא בדיוק הגרסה היפה, הלבנה והנאורה של העריצות המצרית במקרה זה, והוא כולל רדיפה פוליטית של עיתונאים פלסטינים, כליאתם והשתקתם. לפי ה-JSC) Journalist Support Committee, ארגון של עיתונאים ערבים), 26 עיתונאים פלסטינים עצורים כעת בבתי כלא ישראליים בכל מיני האשמות מגוחכות.

האמנם כטענת JSC –"עיתונאים" עצורים כאן ב"האשמות מגוחכות", או שאולי זו עוד עלילה של ארגון "זכויות אדם", ש'הארץ', כרגיל, מאמץ מיד בחום?

לא התעצלנו ועברנו על כל שמות ה"עיתונאים" שניתן היה, ועל ה"האשמות המגוחכות" בהן הואשמו. ובכן:

בתחילת נובמבר, JSC אכן טען כי 26 עיתונאים פלסטינים כלואים בישראל, אך לא טרח לפרסם את שמותיהם. ביולי השנה, אותו ארגון טען שמספר העיתונאים הפלסטינים הכלואים בישראל הוא 20: שישה מהם נשפטו לעונשי מאסר, חמישה במעצר מנהלי ועוד תשעה ממתינים למשפט – ואז הוא גם מסר את השמות של כולם.

ה"עיתונאים" הפלסטינים שנשפטו ומצויים במאסר הם מחמוד איסא, שהורשע בחלקו בחטיפה ורצח של לוחם מג"ב ניסים טולדנו; באסם חונדקג'י, שהורשע בסיוע לפיגוע ההתאבדות בשוק הכרמל בו נרצחו שלושה ישראלים; מנד'ר מפלח, חבר החזית העממית שהורשע בביצוע כמה פיגועים; חסן א-סייפי, שביצע פיגוע ירי בו נפצעו שלושה ישראלים; ווליד דקה, שפיקד על החוליה שחטפה ורצחה את החייל משה תמם; ואחמד עראביד, שהורשע בהעברת נשק לחמאס בגדה המערבית.

מבין אלה שממתינים למשפטם או שהוא כבר מתנהל, מצאנו את מיס אבו גוש, מתנדבת בתחנת "אלקדס" של חמאס; וליד ח'אלד חרב, עורך עיתון "פלסטין" המזוהה עם החמאס; עלי ג'רדאת, חבר החזית העממית; קסאם ברגותי, המואשם שהיה חלק מחוליית החזית העממית שהניחה את המטען שהרג את רנה שנרב ז"ל; יזן אבו צלאח, שלפי השב"כ היה חלק מחוליית החזית העממית שקיבלה מימון איראני ותכננה לבצע פיגועים בהשראת אותו פיגוע; ומוסטפא סח'ל, המואשם שהיה חלק מרשת מימון של חמאס בשכם.

תחת הקטגוריה של מעצר מנהלי מצאנו את אחמד קטאמש, אשר מואשם בחברות בארגון החזית העממית.

אז מה היה לנו? מתוך 26 ה"עיתונאים" של JSC, יש לפחות שישה טרוריסטים מורשעים שמרצים תקופות מאסר ממושכות על פיגועי טרור קשים שביצעו, שלושה שמואשמים שעסקו בפעילות טרור מסוג כזה או אחר ומשפטם מתנהל בימים אלה, שניים שהם "רק" חברים בארגון טרור, ועוד שניים שהם אמנם עיתונאים פעילים, אך מטעם גופי תקשורת שעוסקים ביומיום בהסתה לרצח יהודים בפיגועים.

נשארנו עם 13 שמות שייתכן והם מתאימים לקביעה שפרסם 'הארץ', של "עיתונאים שנמקים בכלא כי הם אמרו את האמת על הכיבוש".

אם כי בהסתמך על מה שמצאנו על ה"עיתונאים" שאחר שמותיהם הצלחנו להתחקות, אנו מטילים ספק גם בכך.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות