מדוע נאו-נאצים אוהבים את עיתון 'הארץ'?

התופעה כבר מוכרת לעייפה: אנטישמים מכל העולם חוגגים על ההשמצות וההכפשות ש'הארץ' מפרסם נגד היהודים ומדינתם. עד מתי? ומה יש לעורך העיתון לומר בנושא?

מאת יחזקאל לנג

אתר נאו-נאצי טוען שיהודים דתיים מתייחסים לנשים "כמו זבל" ואומר כי הדבר אפילו מצווה על פי ההלכה היהודית. הטענה מגובה בציטוטים רבים ממאמר מעיתון השמאל הקיצוני 'הארץ', והפוסט אף כולל קישור ישיר לאתר שלו כדי לעודד את קוראיו לבקר בעיתון בעצמם.

פוסט נוסף בפורום הנאו-נאצי טוען כי יהודים דתיים מפיצים את נגיף הקורונה. גם זה מגובה בציטוטים מעיתון הארץ וקישור ישיר לאתר שלו.

פוסט שלישי נאו-נאצי כולל קריאה של עיתון 'הארץ' להדפיס מחדש את ספרו האנטישמי של הרודן הנאצי אדולף היטלר "מיין קאמפף", ולהחזיר אותו למכירה בחנויות הספרים הגרמניות. גרמניה הוציאה את הספר מחוץ לחוק. דרישה זו של הארץ נתמכת במלואה על ידי כותב הפוסט.

למעשה, ישנם אלפי פוסטים אנטישמיים כאלה, וכולם מבוססים על כתבות שפורסמו ב'הארץ'. אם היה מדובר באתר זניח, אולי הגילויים המחרידים האלה היו חסרי משמעות. אך כעיתון המוביל בקרב האליטה הישראלית, יש לו השפעה עצומה הן בתוך המדינה והן מחוצה לה. בין מנויי 'הארץ' נמנים שופטי בית המשפט העליון, שרי ממשלה, עיתונאים מובילים, בכירי צה"ל, ומובילי תרבות בישראל.

הפוסטים האנטי-יהודיים שהובאו למעלה פורסמו באתר Stormfront. ויקיפדיה מתארת ​​אותו כפורום אינטרנט נאו-נאצי, ואתר השנאה הגזעית הגדול הראשון ברשת. האתר מתמקד בעיקר בהפצת אנטישמיות, שנאת ישראל, הכחשת שואה, קונספירציות יהודיות עולמיות ועליונות לבנה.

Stormfront נוסד בשנת 1996 על ידי דון בלאק, מנהיג לשעבר של הקלו-קלוקס-קלן וחבר במפלגה הנציונאל-סוציאליסטית של העם הלבן. על פי מחקר שנערך על ידי הארגון Southern Poverty Law Center, המתמחה בניטור קבוצות שנאה אמריקניות, משתמשים רשומים של Stormfront אחראים באופן לא פרופורציונלי לפשעי שנאה והרג המוני מאז שנוסד האתר. בחמש השנים שלפני 2014, נרצחו כמעט 100 בני אדם על ידי חברי Stormfront.

בסך הכל, נמצאו באתר יותר מ -1,400 אזכורים, ציטוטים וקישורים לעיתון 'הארץ'. מדוע נאו-נאצים קיצוניים מהימין אוהבים כל כך את העיתון השמאלי-קיצוני הישראלי?

שיתוף הפעולה בין השמאל הקיצוני לימין הקיצוני הוא איננו דבר חדש. בשנת 1940 חתמו המנהיג הפשיסטי אדולף היטלר והמנהיג הקומוניסטי יוזף סטלין על הסכם ריבנטרופ-מולוטוב לחבירת כוחותיהם כדי לחלק את אירופה ביניהם. סטלין עצמו הביע לא פעם הערצה להיטלר. רק מאוחר יותר, כשהיטלר איים להשתלט על ברית המועצות, החליטו הקומוניסטים להילחם בפשיסטים.

Stormfront הוא לא האתר הנאו-נאצי היחיד שיש לו תשוקה לעיתון הארץ.

דיוויד דיוק הוא נאו-נאצי אמריקאי, תיאורטיקן של קונספירציות אנטישמיות, עבריין מורשע, ומנהיג לשעבר של הארגון הגזעי הקו-קלוקס-קלאן. פרסומיו ופועלו מוקדשים במידה רבה לקידום תיאוריות קונספירציה על יהודים, כגון הכחשת שואה ושליטה יהודית באקדמיה, בעיתונות ובמערכת הפיננסית.  הליגה נגד השמצה הגדירה את דיוק כ"אולי הגזען והאנטישמי הידוע ביותר באמריקה". האתר שלו הוא DavidDuke.com. חיפוש באתר של דיוק חושף למעלה מ-300 אזכורים של עיתון 'הארץ'. הקישורים והציטוטים כוללים, בין היתר, שימוש ב'הארץ' כדי להוכיח שיהודים שולטים בתעשיית הפורנוגרפיה העולמית; טור של גדעון לוי על המצב בעזה ואכזריותו של צהל;  מאמר מערכת שמשווה בין ישראל לגרמניה הנאצית;  סיפור של אמירה הס שמשווה בין רצועת עזה למחנה הריכוז ברגן-בלזן ועוד.

ה'דיילי סטורמר' [dailystormer.su] הינו אתר ימין קיצוני, נאו-נאצי, המקדם עליונות לבנה, מיזוגניות והכחשת שואה, ודוגל ברצח עם של יהודים. ישנם למעלה מ-300 אזכורים של 'הארץ' באתר. למשל, פוסט שכותרתו "יהודונים יורים והורגים עזתי עם ידיים למעלה" מצטט בהרחבה את 'הארץ' בטענה שיהודים "שוחטים" אנשים בעלי עור כהה. לאחר הכתבה ב'הארץ', האתר קורא לרצח עם של כל היהודים. "אני באמת שונא את היהודונים וחושב שצריך להכניס את כולם לתאי גזים ולהוציא אותם בגז כמו חרקים עם אדי דיזל של מנוע צוללת סובייטי מחודש". פוסט נוסף שכותרתו "ישראל תהפוך רשמית למדינת אתנוס יהודית" משתמש בציטוטים ממאמר ב"הארץ" בטענה שישראל תאפשר רק ליהודים "טהורים מבחינה גנטית" לחיות במדינה.

'הסדר העולמי היהודי' [jewworldorder.com] הוא אתר של קונספירציות אנטישמיות הטוען שהיהודים שולטים בעולם בסתר, מרעילים את כדור הארץ, וחולבים את כלכלות העולם. לפי האתר, היהודים אחראים לכל המלחמות בהיסטוריה (!) וגם למאות מקרים של רצח עם – רק למען רווח ושליטה. בסך הכל, ישנם למעלה מ-2,200 (!) אזכורים של 'הארץ' באתר האולטרה-אנטישמי הזה. למשל, הוא מצטט באריכות את 'הארץ' כדי "להוכיח" שיהודים דתיים מלמדים את ילדיהם שלא-יהודים הם "תת אנושיים". האתר גם מצטט עורך בעיתון הטוען שהציונות היא מטבעה "תנועה גזענית".

'הארץ' אוהב להציג את עצמו כמגדלור של מוסריות במדבר הישראלי החשוך. אז למה האנשים השפלים ביותר בעולם אוהבים אותו? כישרונו של 'הארץ' למצוא את השלילי בכל דבר יהודי או ישראלי הגיעה לאחרונה לשיא חדש –   בביקורת על יהודים התורמים איברים לחולים. לאחרונה הודה העיתון במה שידוע מזמן בקהילה הרפואית: יהודים שומרי תורה ומצוות הם התורמים הגדולים ביותר של כליות וכמעט היחידים המוכנים לעשות זאת. אך העיתון טוען שהוא יודע את "הסיבה האמיתית" להקרבה עצמית מדהימה זו שהצילה את חייהם של מאות אנשים. הכל נעשה מסיבות שליליות ונרקיסיסטיות, על מנת "לתבוע עליונות מוסרית", כך לפי העיתון שנראה שהוא בעל יכולת לקרוא מחשבות. תודה לאל שעיתונאי 'הארץ' לא רואים את עצמם כ"עליונים מבחינת מוסרית" – אפילו בלי לטרוח לתרום איברים!

אך לא רק האליטה החילונית קוראת את 'הארץ'. יהודים דתיים רבים מנויים עליו גם כן. ישנן אף הערכות שיהודים דתיים מהווים כרבע מכלל קוראי העיתון. ניתן רק לדמיין את אותם אנשים נהנים מה "התוכן האיכותי"של העיתון בזמן מנוחתם בשבת. מעניין יהיה לשאול אותם, מה דעתם לגבי כך שהם חולקים את אהבתם לעיתון עם נאונאצים?

האם זהו התפקיד של עיתון ישראלי לתדלק אנטישמיות? האם זה מפריע לכתבי 'הארץ' שדעותיהם שלהם מוצאות חן כל כך בעיני אנשים שאומרים במפורש שהם תומכים בהשמדת עם ישראל?

פניתי לעורך של עיתון 'הארץ' אלוף בן וביקשתי את תגובתו. הוא לא הכיש את התופעה – אך גם לא גינה אותה. הוא ענה לי: "מה אתה רוצה שנעשה? כל אחד יכול לצטט מפרסומי הארץ. אין לי מה להוסיף."

עם ישראל מוציא סכומי עתק במאבק באנטישמיות העולמית. אבל לפני שנתקן את אומות העולם, אולי כדאי לנו, קודם כל, לדאוג לאנטישמיות מבית.

היוצר והבימאי יחזקאל לנג הוא היוצר של סדרת הדרמה "שמי ברזל" אודות הגבורה היהודית ברוסיה הסטאליניסטית. ניתן ליצור עימו קשר בכתובת: [email protected]. המאמר הופיע לראשונה באתר Jewish News syndicate ובשבועון 'עולם קטן'. אנו מודים למר לנג על אישורו לפרסום גם ב'פרספקטיבה'.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. העיקר שאתם פה בפרספקטיבה לא מקדמים שנאה חלילה.
    רק אהבת חינם.

    עכשיו אני הולך לצטט אתכם באתר השמאל הקיצוני שלי.

  2. קצת קשה אפעס להתייחס ברצינות למאמר מלא נתונים טעוני-אימות כשהכותב מצליח לטעות בשנתיים שלמות בהסכם שלומדים עליו בכיתה ט'.

  3. שכחת את החלק ההזוי ביותר – כאשר יאיר נתניהו פרסם איזו קריקטורה וזהה לקיתונות של בוז על כך שהיא שותפה על ידי ניאו-נאצים, ראשון המקטרגים היה עיתון "הארץ" הבזוי.
    על פניו נכון – הם יכולים לפרסם שקרים והם לא שולטים מי מהדהד את השקרים שלהם, אבל בצביעות העמוקה שלהם הם כן יכולים לשלוט. או שלא.

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות