מה ההבדל בין חיילי צה"ל למחבלים?

עיתון "הארץ" מעניק במה שבועית לחבר הכנסת לשעבר יוסי שריד לפרוש בה את הגיגיו, דעותיו ופרשנויותיו, דבר אותו הוא מבצע באופן מושחז ועוקצני. בטורו השבוע, חרג שריד מכתיבה יחסית אחראית אל תחום הגובל בהסתה.

בטור המפרשן את המחיר לשחרורו של החייל השבוי גלעד שליט ("אל תדברו איתנו על ביטחון", 27.6.10), כותב שריד בנוגע למחבלים "עם דם על הידיים":

ובכלל, לאחר כל כך הרבה שנות סכסוך, זה קצת נלעג להמשיך בבדיקות דם, כי אין כאן ושם מי שידיו נקיות לחלוטין מדמי נקיים: אלה שלחו ידם בעצמם, ואלה שילחו אחרים.

בהינף קולמוס וירטואלי, העלה יוסי שריד את מחבלי החמאס לאותה דרגה מוסרית של צה"ל ושל ממשלת ישראל. עוד לא קראנו את התחקיר של יוסי שריד על חיילי צה"ל אשר שמים על עצמם פצצה ומתפוצצים בבתי קפה ברמאללה, או בכניסה למכולת בעזה. גם את התחקיר על ההיטמעות של צה"ל בין אזרחים תוך כדי פשיטת מדיהם על מנת לבלבל את החמאס בין אזרח לחייל טרם קראנו.

ברור לכולם שישנם אזרחים פלסטינים אשר נהרגו מאש צה"ל, אבל להשוות בין רצח אזרחים מכוון המונע מפנאטיות דתית, ביוזמתו של משטר גזען וג'יהאדיסטי לבין ההרג הלא מכוון של אזרחים הנקלעים לקו האש, או חמור יותר, נאלצים לשמש מגינים חיים עבור מחבלי החמאס, הוא דבר בלתי מתקבל על הדעת.

האם מר שריד גם משווה בין ארגון אשר צוהל וחוגג לאחר פיגועים בישראל ומות אזרחים ישראלים (וגם אחרי פיגועים בחו"ל, כמו אסון התאומים), לבין צבא אשר כאשר עולה חשד להתנהלות בלתי תקינה או פלילית של חייל צה"ל, מבצע חקירה, מנהל משפט ואף שולח את החייל לכלא אם צריך?

מי שמסוגל לבצע את ההשוואה הנ"ל, חזקה עליו שהשתבשה עליו דעתו. מכיוון שיוסי שריד נראה ונשמע כאדם יציב נפשית, ההשוואה אותה הוא מבצע מטרידה עוד יותר ומעידה על בלבול ערכי ומוסרי.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות