מה קרה ברפיח ביום שישי האחרון?

טקסט של אלף מילה מאת עמירה הס מצליח להתעלם מכל קונטקסט, רקע או כרונולגיה לגבי פעולת צה"ל ברפיח, ומציג את ישראל כפושעת מלחמה שהורגת אזרחים ללא סיבה

הדר גולדין ז"ל

מה קרה ביום שישי האחרון ברפיח?

תלוי איפה מבררים. אם מבררים בעיתון 'הארץ', למשל ("גופות ההרוגים ברפיח מוחזקות במחסני קירור של פירות וירקות", 3.8), מתגלה פשע מלחמה מחריד של צה"ל: לאורך קרוב לאלף מילה מפליגה העיתונאית עמירה הס בתיאור התקפה צבאית רצחנית על רפיח, שהביאה למותם של "לפחות 123 בני אדם", ש"רצו והפגזים אחריהם, לא היה איפה להסתתר" כפי שצוטט בכותרת המשנה. רק דבר אחד היה חסר: מה שקדם למתקפה של צה"ל – הפרת הפסקת האש מצד חמאס על ידי הריגת שלושה חיילי צה"ל וחטיפת גופתו של אחד מהם.

תלוי איפה מבררים. אם מבררים בעיתון 'הארץ', למשל ("גופות ההרוגים ברפיח מוחזקות במחסני קירור של פירות וירקות", 3.8), מתגלה פשע מלחמה מחריד של צה"ל: לאורך קרוב לאלף מילה מפליגה העיתונאית עמירה הס בתיאור התקפה צבאית רצחנית על רפיח, שהביאה למותם של "לפחות 123 בני אדם", ש"רצו והפגזים אחריהם, לא היה איפה להסתתר" כפי שצוטט בכותרת המשנה. רק דבר אחד היה חסר: מה שקדם למתקפה של צה"ל – הפרת הפסקת האש מצד חמאס על ידי הריגת שלושה חיילי צה"ל וחטיפת גופתו של אחד מהם.

הדיווח התחיל במשפט הסתום הבא:

[pullquote]קריסת הפסקת האש שלשום, כשעתיים לאחר שהחלה, זעזעה את כל תושבי הרצועה. [/pullquote]

שימו לב: הפסקת האש קרסה מאליה, או חמור יותר (ומוטעה יותר) – היא הופרה על ידי הפצצה צבאית אכזרית וקטלנית על רפיח האומללה. "כל הבתים רעדו"; "הצבא השתגע" בהפצצות שכוונו גם נגד "בתי קברות ומסעות הלוויה" ואשר בגללן "לא העזו תושבי רפיח מלקבור את מתיהם הרבים", ועוד ועוד עדויות ונתונים מספריים על מה שהתרחש ברפיח בשעות שלאחר חטיפת סגן גולדין ז"ל, ובלי להזכירו ולו במילה.

הס כתבה על:

[pullquote]תושבים ששבו אל בתיהם שלשום בבוקר, הודות להפסקת האש, כדי לקחת מהם מצרכי מזון ובגדים, אך נדהמו לגלות כוחות רגלים של צה"ל חזרו לכפר. בסביבות השעה תשע ו–40 בבוקר אותם כוחות החלו לירות לעבר האזרחים ששבו לבתיהם – ורבים מהם נהרגו.[/pullquote]

לפי דיווחה של הס, בשעה 9:40 החלו סתם כך כוחות צה"ל "לירות לעבר האזרחים ששבו לבתיהם". מילא שהתושבים נדהמו מכך, אבל למה להדהים את קוראי 'הארץ' על ידי השמטה של כל רקע, הסבר או קונטקסט להימצאותם של חיילי צה"ל ברפיח?

מה קרה לפתע בשעה 9:40, שעה שבכלל היתה אמורה להיות הפסקת אש? הס לא עונה אבל ממשיכה בתיאורים: ניתוחים על רצפת בית החולים, מטוס קרב המפציץ אמבולנס, משפחות שלמות מופצצות למוות בבתיהן, ואף מילה על גולדין ועל התפוצצות המחבל המתאבד על כוח גבעתי.

אז מה בכל זאת קרה ברפיח ב-9:40 בבוקר? סוף סוף מגיעה התשובה והיא מובאת מפיו של… בכיר במנגנון הפוליטי של חמאס, שאומר לקוראי הארץ ש"ההתעקשות של בנימין נתניהו להרוס מנהרות בתוך שטחנו, שהן כלי הגנתי מובהק, היא הפרת ההסכם". ועדיין, כבר 700 מילה מזעזעות על פשע המלחמה הנורא של צה"ל, ואף מילה או רמז להריגת שני חיילים וחטיפתו של שלישי (שאז עוד לא היה ברור אם היה חי או מת).

ואז, בירכתי הכתבה, לקראת סופה, מגיע אזכורו המיוחל של גולדין ז"ל, אבל בזו הלשון:

[pullquote]מול טענות ישראל על כך שחמאס הפר את הפסקת האש כשלקח לכאורה בשבי את הקצין הדר גולדין, טענו דוברי חמאס וממשיכים לטעון שאין להם כל מידע לגבי היעלמותו.[/pullquote]

בשעה טובה נזכרת עמירה הס לציין כמעט בלחישה את מה שקדם לתקיפת צה"ל ברפיח. אבל אפילו המידע הזה נאמר בהסתייגות ובסקפטיות תוך שהוא מוצג כ"טענות" של ישראל, ולא כ"עדויות" מהימנות שהס מעולם לא מהססת לקבל מהצד הפלסטיני. עכשיו שהס זרקה כמה מילים על גולדין, אפשר להמשיך בעוד 150 מילה על הפגזות כבדות שהבריחו דייגים מהחוף ועל עשרות גופות שחולצו מבין הריסות בתים שהופצצו.

ואם תהיתם מדוע קוראי 'הארץ', בעיקר אלה בחו"ל, מקבלים את הרושם שישראל טובחת באזרחים חפים משפע ללא רחם וללא סיבה, מגיע דיווחה של עמירה הס לגבי מה שאירע בשעה 9:40 בבוקר יום שישי האחרון ברפיח, ועונה על התהיה.

 

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות