מישהו בכלל ירה על לוחמי השייטת?

 

לפני שבועיים בחרנו להתעלם מראיון שערך כתב "הארץ" ג'קי חורי עם ראש מועצת עראבה עומר נאסר, אשר הכריז כי כפרו קיים 3,500 שנה. חורי לא חשב להאיר את עיני ראש המועצה כי גם אם היה קיים יישוב לפני 3,500 שנה במקום בו מצוי כרגע הכפר עראבה, הוא לא היה ערבי או מוסלמי, שכן האסלאם בא לעולם כעבור 2,127 שנים (622 לספירה), וארץ ישראל נכבשה על ידי הערבים כעבור 2,143 שנים (638 לספירה).

אבל נניח לזה. היום חורי באמת מעל בתפקידו העיתונאי בנושא חשוב בהרבה. בראיון שערך עם חברת הכנסת חנין זועבי, ("חנין זועבי, למה עוד משט לעזה כשהמעברים פתוחים?", "הארץ", 9.7.11), שם ניסה בין השאר לעמת אותה עם פרסום תמונות המראות כי בהיותה על סיפון המרמרה לפני כשנה, עמדה קרוב לפעילים שאחזו בידם בנשק חם. בתגובה ענתה זועבי:

לא ראיתי שום נשק חוץ מהנשק שהיה אצל החיילים שהשתלטו על הספינה. אבל מעבר לכך, גם אם כן, זה מוכיח שהפעילים היו יותר הומניים ועובדה שהם לא השתמשו בנשק. חברה ודעת קהל שלא מוסת צריך לשאול את השאלה הזו: אם היה נשק מדוע לא השתמשו בו? זה הופך להיות גול עצמי מבחינת ישראל, אבל החברה בישראל מוסתת והיא במלכוד של מערכת הביטחון ודעת הקהל לא שואלת את השאלות המתבקשות.

האמת היא שמי שלא שואל את השאלות המתבקשות הוא הכתב החרוץ ג'קי חורי. השאלה המתבקשת הבאה היתה צריכה להיות "על מה את מדברת"? לאחר מכן, היה עליו לשלוף את התחקיר שבוצע בשייטת, ואם הוא לא מקובל עליה, אז את מסקנות ועדת טירקל אשר בחנה את השתלטות צה"ל על המרמרה, שם נאמר במפורש שאחד החיילים נפצע בבטנו מירי של קליע בקוטר 9 מ"מ – קליע אשר לא נעשה בו שימוש על ידי לוחמי השייטת. הוא היה יכול אף להקריא לה את מילות הוועדה:

שני חיילים מכוח ההשתלטות שבמסוק הראשון נפגעו מירי באש חיה. חייל מספר 2 נורה בבטנו מכדור חי בקוטר 9 מ"מ; חייל מספר 5 נורה בברך רגלו הימנית ונדקר […]. יצוין כי הוועדה מצאה שפעילי IHH עשו שימוש בנשק חם נגד חיילי צה"ל על מנת למנוע את השתלטות צה"ל על האוניה […] (עמוד 12).

עם עוד קצת מאמץ, היה יכול גם להשמיע לה את התיעוד של הירי על חיילי צה"ל.

אבל חורי לא עשה את כל זאת. הוא המשיך לשאול את חברת הכנסת שאלות מנומסות וקורקטיות. אנחנו לא מתעכבים על מחלת השכחה הפתאומית שתקפה את חברת הכנסת (במקרה הטוב), או על העובדה כי היא משקרת במצח נחושה מעל דפי העיתון (במקרה הרע). אנחנו שואלים כיצד ייתכן שעיתונאי שומע מרואיין שאומר דברים לא נכונים – ובמקרה הזה מדובר בעובדות קריטיות – ולא עושה מאמץ מינימאלי לאתגר אותו/ה עם העובדות.

חברת הכנסת ממשיכה עם טרנד שכתוב ההיסטוריה, וכתב "הארץ" מקבל ציון נכשל בביצוע עבודה עיתונאית אלמנטארית.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות