מכבסים כביסה מלוכלכת או מלכלכים כביסה נקייה?

עמוס שוקן טוען שהטענה כלפי 'הארץ' באנגלית היא שהם "מכבסים את הכביסה המלוכלכת באנגלית". אנחנו טוענים ש'הארץ' באנגלית משקר, מעליל, ממציא, מעוות ובקיצור – מלכלך כביסה נקייה. והנה מקבץ קצר של ראיות לחיזוק טענתנו

במכתב שפרסם בראשית השבוע מו"ל 'הארץ', המיועד לקוראי המהדורה באנגלית של העיתון, לרגל מלאת 20 שנה להופעתה, טען שוקן ש"אחת הטענות הכי נפוצות נגד קולות האופוזיציה בישראל, (שוקן מתכוון ל'הארץ' באנגלית, ח"ע) היא שהם מכבסים את הכביסה המלוכלכת של המדינה בחוץ, באנגלית".

אין פסול ב"כיבוס כביסה מלוכלכת" בחוץ, במידה והיא אכן מלוכלכת. כידוע, אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר. אלא ש'הארץ' לא מכבסים בחוץ כביסה ישראלית מלוכלכת, אלא ממציאים לכלוך. מלכלכים כביסה ישראלית נקייה, ואז, בצדקנות מעושה, מוציאים אותה החוצה לכיבוס פומבי.

כשהערנו לעמוס שוקן הערה ברוח זו, היתה תגובתו "לא ממציאים ולא נעליים".

לא ממציאים ולא נעליים? הנה מקבץ קצר מתוך רשימה ארוכה של מקרים, בהם לקח 'הארץ' באנגלית כביסה נקייה, לכלך אותה בעצמו בהמצאותיו, בשקריו ובהטיותיו, ואז כיבס אותה בחוץ, באנגלית:

 

גם לישראל אחריות למשבר החשמל בעזה. היא הפציצה ב 2015 את תחנת הכוח ואת מאגרי הדלק שלה ומאז מונעת הכנסת החומרים הדרושים לשיקום התחנה ולהחזרתה לפעולה

(שקר: התחנה שוקמה מיד והיתה מוכנה לפעולה מחודשת שבועות אחדים לאחר שהותקפה, בתגובה לירי רקטות משטחה כלפי ריכוזי אוכלוסייה בישראל)

 

הפלסטינים מפגינים את אופיים העל דתי כלפי הנוצרים בשטחיהם, באופן שלישראל יש רק מה ללמוד ממנו

(שקר: דירוג בינלאומי נייטרלי המנטר רדיפת מיעוטים נוצריים ברחבי העולם לפי מדינות, ממקם את הרשות הפלסטינית במקום ה 23 המביש. ישראל, אם תהיתם, כלל לא מופיעה בדירוג)

 

הפלסטיני באסל אל עארג' ש"הוצא להורג" בידי ישראל נמנה על הדור הצעיר של האינטלקטואלים הפלסטינים, הנהיג את תנועת החרם וקרא להגברת ההתנגדות ולהפסקת התיאום הביטחוני (מעבר לכך אין התייחסות אחרת למעלליו)

(עשירית אמת: אל עארג'  היה טרוריסט מבוקש שעמד בראש חוליית טרור, אחראי על רכישת אמצעי הלחימה של החוליה, ונהרג אחרי שפתח באש על הכוח שבא לעוצרו. בביתו נתגלו כלי נשק)

 

למעלה ממאה חמישים פלסטינים נהרגו ב'יום שישי השחור' ברפיח

(שקר. לפי תחקיר צה"ל נהרגו 41 פלסטינים, מהם לפחות 12 מחבלים)

 

פלסטיני נורה למוות בידי מתנחל ישראלי במזרח ירושלים

(שקר: מאוחר יותר, בעקבות ביקורת 'פרספקטיבה', ייחס 'הארץ' באנגלית את הידיעה ל'מקורות פלסטיניים'. חקירת משטרה ניקתה מכל חשד את המתנחל שכנגדו נטענה הטענה)

 

מסגד בכפר הפלסטיני אל מורייר הוצת בידי מתנחלים

(שקר: המסגד עלה באש עקב קצר חשמלי)

 

ל"ג בעומר בחברון: מתנחלים שרפו מטע זיתים פלסטיני

(שקר: מתנחלים הבעירו מדורה בשולי מטע, אף עץ לא ניזוק)

 

אפשר היה להמשיך עד עלות השחר, אך דומה שהנקודה הובהרה: 'הארץ' באנגלית לא "מכבס בחוץ את כביסת המדינה המלוכלכת", אלא מוציא את דיבת המדינה רעה ברחבי העולם, במקרים רבים, רבים מדי, על לא עוול בכפה.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות