מעלימים את החיזבאללה

 ב-23.10, פרסם אתר ה-BBC כתבה תחת הכותרת "לאחר שלושים שנה, פיצוץ בלבנון עדיין מהדהד". הכתבה כללה ראיונות קצרים עם ארבעה ניצולים אמריקאים מפיגועי התופת בביירות ב-1983. כך מסוכם האירוע הטראגי בפתיח של הכתבה:

 

ב-23 באוקטובר 1983, התפוצצו פצצות בביירות והרגו 241 אנשי צבא אמריקאים ו-58 צנחנים צרפתיים…

 

הכוח הרב-לאומי של צבאות ארה"ב, צרפת, בריטניה ואיטליה נפרס בלבנון בעקבות הטבח במחנות הפליטים סברה ושתילה על ידי אנשי מיליציה. משימתם: לגבות את צבא לבנון ולסייע להם לבסס ולשמור על הריבונות הלבנונית בביירות שסועת הקרבות.

 

המבצע היה אמור להיות קצר. אבל באפריל 1983, השגרירות האמריקאית בביירות הושמדה, ומשם מצב הכוח הרב לאומי הלך והתדרדר. לאחר מכן הנחתים האמריקאים והצנחנים הצרפתים הותקפו – בשני פיגועי התאבדות נפרדים, שהתרחשו כמעט במקביל.

 

זמן קצר לאחר מכן הכוחות האמריקאים וחברי הכוח הרב לאומי האחרים נסוגו מלבנון. הניצולים מן התקיפות  ניסו להמשיך בחייהם.

 

פצצות "התפוצצו", השגרירות "הושמדה", הנחתים "הותקפו". מה חסר בתיאורים הסטרילים הללו בהם פצצות מתפוצצות מעצמן ובניין השגרירות מושמד מעצמו? ובכן, בכתבה המסקרת את אחד הפיגועים הקשים בהיסטוריה, העלימה ה-BBC כל אזכור למי שבפועל ביצע את הפיגוע: החיזבאללה.

 

הכתבה נכתבה עבור ה-BBCעל ידי עיתונאי פרילנסר בשם אלסדייר סוסי. אותו כתב פרסם בעבר כתבה על תיאוריית קונספירציה בנוגע לפיגוע לוקארבי. כמו כן, יום קודם לפרסום הכתבה ב-BBC, הוא פרסם מאמר דעה בעיתון "The National" היוצא לאור באבו דאבי, תחת הכותרת "פיגועי ההתאבדות בביירות מזכירים לנו את האיוולת שבהתערבות זרה".

 

התקנון של ה-BBCהמחייב דיוק ואובייקטיביות, חל גם על כתבות המוזמנות מפרילנסרים. אחד מיסודות התקנון הוא קידום "הבנה גלובלית של סוגיות בינלאומיות". כיצד ניתן בדיוק לקדם הבנה זו כאשר מוחקים מהתמונה את האחראים לאחד הפיגועים הרצחניים ביותר שהתרחשו באזורנו, כמו גם את שולחיהם ונותני חסותם, אשר ממש בימים אלה מנהלים משא ומתן עם המערב?


למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות