'מעריב' (סוף סוף) מתקן

כחצי שנה לאחר ש'פרספקטיבה' פנתה ל'מעריב' בבקשה לתקן טעות כפולה שפורסמה אצלו, התיקון המיוחל סוף סוף הגיע. למה זה לקח כל כך הרבה זמן?

כחצי שנה לאחר ש'פרספקטיבה' פנתה ל'מעריב' בבקשה לתקן טעות כפולה שפורסמה אצלו, התיקון המיוחל סוף סוף הגיע. למה זה לקח כל כך הרבה זמן?

לפני מספר חודשים פרסם 'מעריב' טור מתורגם של העיתונאי ג'פרי גולדברג שהופיע במקור ב'בלומברג'. על פי דבריו של גודלברג, ההנחיות החדשות שפרסם האיחוד האירופי זמן קצר לפני כן, לא היו אלא "חרם שהטיל באחרונה האיחוד האירופי על מוצרים מההתנחלויות". אלא שהאיחוד האירופי מעולם לא הטיל חרם על מוצרים מהתנחלויות. ההנחיות עליו כתב גולדברג, קבעו שאין להעניק מימון או מענק מכספי האיחוד, לגופים או מוסדות ישראליים הפועלים מעבר לקו הירוק.

בדיקה קצרה של 'פרספקטיבה' העלתה שגולדברג, עיתונאי ותיק ומוערך, כלל לא כתב את המשפט הזה. מישהו ב'מעריב' הוסיף אותו לדבריו המקוריים. 'מעריב' חטא כאן פעמיים: פעם אחת, מכיוון שתרגם בצורה לא מדויקת את דבריו של גולדברג. פעם שניה, מכיוון שהטעות בתרגום כללה מידע שגוי לחלוטין.

'מעריב' לא שעה לפניות של 'פרספקטיבה' לפרסם תיקון לשגיאה. לבסוף 'פרספקטיבה' פנתה למועצת העיתונות אשר החליטה לקיים שימוע בנושא. אולם עוד לפני שהגיע יום השימוע פרסם 'מעריב' את התיקון הבא:

נציין כי 'מעריב' החליט שלא לפרסם תיקון גם באתר NRG (שם גם התפרסם טורו של גולדברג), אלא הסיר לחלוטין את הטור. פעולה זו, לדעת 'פרספקטיבה', מהווה התחמקות מאחריות, ולא אמורה להיות התשובה לדרישת תיקון.


למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות