נדב איל: 'ג'יי סטריט' הוא ארגון מיינסטרים התומך בישראל

איל מטעה את קוראי 'ידיעות אחרונות', כשהוא מציג להם את ג'יי סטריט כלובי פרו ישראלי חביב. במציאות זהו ארגון עוין לישראל, שרק מקצין את עמדותיו כלפיה ככל שחולף הזמן

האם יודע איל מהן פניו האמיתיות של ג'יי סטריט? למרבה הצער סביר להניח שכן. נדב איל (צילום:פלאש 90)

ביום שישי האחרון, תחת הכותרת 'מיינסטריט', הקדיש נדב איל קטע לשדולה האמריקנית 'ג'יי סטריט', במוסף לשבת של ידיעות אחרונות

לפי איל, ג'יי סטריט הוא ארגון שבעבר אמנם היה "יריב פוליטי מר עבור ממשלת נתניהו", אבל היום, נוכח ההקצנה בשיח האמריקאי, הפך ל"מיינסטרים". או ל"אמצע הדרך", כפי שמצטט איל מפיו של נשיא התנועה, ג'רמי בן עמי, שאת השקפתו על ישראל הוא מביא בפני קוראי הטור שלו בהרחבה.

"מיינסטרים"?

"אמצע הדרך"?

ארגון ג'יי סטריט הוא ארגון אנטי ישראלי, המביא לידי ביטוי את עוינותו לישראל במיוחד כשישראל נתונה תחת מתקפה. אם אכן ישנה תנועה ביחס הארגון לישראל, הרי שהיא בכיוון ההפוך מהכיוון שמציג איל.

בעבר, במבצע 'עופרת יצוקה' הצהיר הארגון כי:

ניתן להבין ואף להצדיק את ההתקפות האוויריות של צה"ל הבוקר בעזה לאור התקפות הרקטות לאחרונה

במבצע 'צוק איתן', הצהיר הארגון כי:

אנו מכירים בזכותה של מדינת ישראל להגיב על ירי הרקטות כדי להגן על אדמתה ואזרחיה

לשתי הצהרות אלה נלוו גם סייגים, אולם העמדה היתה ברורה. הבנה ואף הצדקה לתקיפה אווירית בתגובה לירי רקטות. כיום, במבצע 'שומר החומות' השתנתה הרטוריקה:

ארבע הצהרות פרסם הארגון מאז פרץ סבב הלחימה האחרון, ובכולן חוזר אותו המוטיב:

דברי בלע והשמצה נגד ישראל הכובשת, המדכאת, המנשלת ומפרת החוק הבינלאומי, קריאה לממשל האמריקני להגביל את הסיוע הצבאי המוענק לישראל המצויה במלחמה, ולהגביל גם מכירת ציוד מקצועי לפיזור הפגנות והפרות סדר למשטרת ישראל, שגם היא כמובן מוצגת כפושעת.

מוטיב נוסף, תקדימי וחשוב: גינוי רפה בן כמה מילים של ירי רקטות מצד חמאס כלפי ריכוזי אוכלוסיה, הבעת תמיכה סתמית ב"צורך" של ישראל להגן על אזרחיה, אך בצירוף הבהרה ברורה: ג'יי סטריט אינה תומכת עוד בתגובה צבאית ישראלית לירי הרקטות עליה, אלא מתנגדת לה. והנימוק:

We’ve also seen over the years that terrorizing Israeli civilians with rockets leads directly to an Israeli military response that can be devastating for the civilians of Gaza… This horrific cycle can and must be stopped now before it spirals further.

(תרגום)

ראינו במשך השנים שהטלת טרור על אזרחי ישראל ברקטות מובילה ישירות לתגובה צבאית ישראלית שיכולה להביא חורבן על אזרחי עזה… מעגל מחריד זה מוכרח להיעצר עכשיו, לפני שיתפשט עוד

אלא שלא רק בימי מלחמה מגלה ארגון עוין זה את פניו. מדובר בארגון הממומן בסודיות על ידי המיליארדר האנטי ציוני המוצהר ג'ורג' סורוס, ענף הסטודנטים שלו הסיר את התיוג "בעד ישראל" מאתר הארגון כדי "למנוע ניכור מצד הסטודנטים", הוא מסרב להשתתף בעצרות תמיכה בישראל, גם כשהיא מצויה תחת מתקפה, מתנגד להטלת סנקציות על אירן, ואף תמך בדו"ח גולדסטון השקרי המאשים את ישראל בפשעי מלחמה ואף קידם את הפצתו לחברי קונגרס, (על אף שגולדסטון עצמו התנער בדיעבד מהדו"ח שכתב)

לסיכום: נדב איל מטעה את קוראי 'ידיעות אחרונות'. לובי 'ג'יי סטריט' איננו ארגון 'מיינסטרים' התומך בישראל, שכל חטאו הוא היותו "יריב פוליטי מר לממשלת נתניהו". מדובר בארגון אנטי ישראלי ואנטי ציוני, שמגלה את פניו המכוערות דווקא בשעות שבהן נתונה ישראל תחת מתקפה, בדיוק השעה בה בחר איל לעניק לו חותמת כשרות, על מנת שמסריו האנטי ישראלים יישמעו באוזני קוראיו בקלות יתרה.

לא מתאים לנדב איל. כמה חבל.

תגובת נדב איל: כתבתי שבתוך המציאות האמריקנית ג'יי סטריט נהיה סוג של מיינסטרים, וזו איננה קביעה דעתנית שלי אלא אבחנה מבוססת על המציאות בה המפלגה הדמוקרטית בחלקיה הגדולים נעה, ביחס לסכסוך הישראלי-ערבי, שמאלה מג'יי סטריט, שתכליתו המרכזית קידום רעיון 2 המדינות 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות