'ניו יורק טיימס': לבנון היא "היחידה" במזה"ת המגלה סובלנות ללהט"ב

אם זה היה חד פעמי, ניתן היה להתייחס אל זה כטעות מוזרה אבל תמימה. אבל צבר ה"טעויות" ה"תמימות", מעלה את האפשרות שהקושי של ה"ניו יורק טיימס" לסקר את ישראל בחיוב, מדרדר לתהום את האתיקה של "העיתון הטוב בעולם"

 

הנער הערבי נדקר בשל סכסוך משפחתי הנובע מזהותו המינית. יש מחיר לאמירות הרבנים. גלצ

מאת תמר שטרנטל

ה'ניו יורק טיימס' סגר את שנת 2017 בשפל נוסף בדיווח שלו על המזרח התיכון, עם כתבה הטוענת כי אם ישנה "יוצאת דופן אחת" באזור חסר הסובלנות כלפי הומואים, לסביות וטרנסג'נדרים, הרי שזוהי לבנון. העיתון מתעלם לחלוטין מישראל, המדינה היחידה במזרח התיכון בה פעילות מינית בהסכמה בין בני אותו המין היא חוקית, כך לפי הפורום הכלכלי העולמי. הזכויות מהן נהנים בני ובנות קהילת הלהט"ב במדינת ישראל, הן רחבות הרבה יותר מאשר במדינות השכנות לה.

כותרת המשנה בגרסה המקוונת היא: "הומואים, לסביות וטרנסג'נדרים מוצהרים נרדפים ברחבי המזרח התיכון. יוצא הדופן עשוי להיות לבנון, אשר אט-אט הופכת לסובלנית יותר, תודות לעבודתם של פעילים".

הכתבה מאת לאורה בושנק ומונה בושנק, המלווה בתצלומים רבים של פעילי להט"ב לבנונים, חוזרת שוב ושוב על הטענה השגויה שלבנון היא יוצא הדופן היחיד לדיכוי שאוכלוסייה זו חווה "ברחבי המזרח התיכון". ישראל אינה מוזכרת כלל:

ברחבי המזרח התיכון, הומואים, לסביות וטרנסג'נדרים מתמודדים עם מכשולים קשים בבואם לחיות חיים פתוחים בחברות שמרניות.

למרות שירדן העבירה אי-הפללה של התנהגות חד-מינית ב-1951, הקהילה הגאה בה נדחקת לשוליים. בקטאר, סודאן, איחוד האמירויות הערביות ותימן, יחסים חד-מיניים מצויים מחוץ לחוץ. בערב הסעודית, העונש על הומוסקסואליות הוא מלקות או מוות.

במצרים, לפחות 76 איש נעצרו מאז ספטמבר, כשמעריץ נופף בדגל הגאווה במהלך הופעה של 'משרו לילה', להקה לבנונית עם סולן הומו מוצהר.

אם ישנו יוצא דופן אחד, הרי שזוהי לבנון. בעוד החוק עדיין עלול להעניש פעילות הומוסקסואלית, החברה הלבנונית נעשית אט-אט סובלנית יותר, ככל שפעילים עובדים למען זכויות הקהילה

על איזה בסיס יכול ה'ניו יורק טיימס' לציין את לבנון כמדינה היחידה הסובלנית כלפי הומואים, לסביות וטרנסג'נדרים, בעוד הוא מתעלם מישראל, בה המצב של אוכלוסייה זאת הוא טוב בהרבה מכל בחינה שהיא?

תל אביב הוכרה בעיתון ה'בוסטון גלובס' כעיר הטובה ביותר בעולם לקהילה הגאה, ומתקיים בה מצעד גאווה שנתי המושך אליו עשרות אלפי תיירים מרחבי העולם. בניגוד לכך, לבנון ציינה בשנה החולפת את שבוע הגאווה הראשון שלה, אולם לא התקיים כל מצעד ברחובות. גאים מוצהרים משרתים בצה"ל מאז 1993, וחיילים טרנסג'נדרים מתקבלים לצבא גם הם. סקר של מכון המחקר PEW מצא, באופן לא מפתיע, שהחברה הישראלית היא הסובלנית ביותר כלפי הומוסקסואליות במזרח התיכון. ארבעים אחוז מהישראלים שנסקרו מאמינים כי החברה צריכה לקבל את ההומוסקסואליות; 47 אחוז לא הסכימו. לעומת זאת, רק 18 אחוז מהלבנונים שנסקרו מאמינים מאמינים כי החברה צריכה לקבל הומוסקסואליות, ו-80 אחוז מהלבנונים מתנגדים לקבלה של הומוסקסואליות.

ישראל מדורגת במקום השביעי המכובד במדד האושר ההומואי העולמי. לבנון מדורגת במקום ה-99 הלא מחמיא.

כפי שדיווח אלכס ספיאן מ-CAMERA  (עמותת האם של פרספקטיבה), סעיף 534 של חוק העונשין הלבנוני אוסר "כל יחסי מין המנוגדים לדרך הטבע", ובמשך זמן רב הוא פורש ושימש לאיסור על יחסים הומוסקסואליים. בעוד לפחות שופט אחד פסק לאחרונה שהחוק לא צריך להיות מובן באופן הזה, החוק עדיין עומד על מכונו ופורש באופן מחמיר על ידי שופטים אחרים בלבנון. אין חוק שכזה בספר החוקים הישראלי.

אודות מצבם של אזרחי לבנון ההומואים, הלסביות והטרנסג'נדרים, הדו"ח העולמי של Human Rights Watch לשנת 2017 קובע כי:

יחסי מין מחוץ לנישואין הם עבירה פלילית תחת חוק העונשין הלבנוני. יתר על כן, סעיף 534 של חוק העונשין קובע עונש מאסר של עד שנה על "כל יחסי מין המנוגדים לדרך הטבע". בשנים האחרונות, הרשויות ביצעו פשיטות על מנת לעצור אנשים המעורבים בפעילות חד-מינית, חלקם היו נתונים לעינויים…

בפברואר, נטען כי  פליט סורי, שנעצר על ידי קציני מודיעין לבנוניים בחשד שהוא הומו, עונה בעת המעצר…

(Human Rights Watch אינו אוהד את ישראל. עם זאת, הדו"ח שלו לא הכיל כל ביקורת על המדיניות הישראלית בנוגע לנטייה מינית וזהות מגדרית. החלק בדו"ח אודות "ישראל/פלסטין" מתייחס רק למדיניות מפלה ומדכאת מהצד הפלסטיני).

בנוסף, לפי Gay Star News:

אירוע בלבנון במטרה להיאבק באפליית להט"בים בוטל לאחר איומים מצדם של אנשי דת.

ארגון 'לבנון גאה' ביקש לקיים אירוע לרגל היום הבינלאומי נגד הומופוביה וטרנסופוביה, בו ישתתפו עיתונאים, אמנים ורופאים.

עם זאת, המארגנים הודיעו כי הם נאלצו לבטל את האירוע עקב ענייני ביטחון.

'אגודת המלומדים המוסלמים איימה לקיים מחאות מול בית המלון, אשר לבסוף ביטל את האירוע', אמר מנהל 'לבנון גאה' ברתו מסקו.

לכבוד השנה החדשה, ה'ניו יורק טיימס' מבטיח לקוראיו עובדות "בשפע לאור כל השנה", ודוחק בהם "להעניק את מתנת ההבנה, עם דיווח מהשטח מיותר מ-140 מדינות". המודעות מופיעות גם בכתבה המתארת את לבנון בתור "יוצא הדופן היחיד" לחוסר הסובלנות המזרח-תיכוני כלפי להט"בים. שוב, ה'ניו יורק טיימס' מכשיל את קוראיו בכל הנוגע לעובדות ולהבנה.

 

 

עדכון: בתגובה לפניית CAMERA, ה'ניו יורק טיימס' תיקן את כותרת המשנה של המאמר, אשר כעת מציינת כי לבנון כי יוצאת דופן "בעולם הערבי", ולא במזרח התיכון.

בנוסף, העורכים הוסיפו את הערת התיקון הבאה בתחתית הכתבה:

גרסה קודמת של כתבה זו הצהירה באופן מוטעה כי לבנון היא יוצאת דופן במזרח התיכון. בעוד לבנון היא אכן יוצאת דופן בעולם הערבי, היא לא יוצאת דופן במזרח התיכון; בישראל, לגאים, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים ישנן זכויות וחירויות נרחבות.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות