סלאם פיאד ממש ציוני

ראובן פדהצור כתב אתמול את הטור "אלטלנה של הפלסטינים" ("הארץ", 19.7.11) במטרה ברורה להעביר לקוראים את המסר איתו הוא סיים את דבריו: "בינתיים יש פרטנר ויש עם מי לדבר".

פדהצור משבח בטורו את ההנהגה הפלסטינית וטוען כי בניגוד להנהגתו של יאסר ערפאת, הרשות הפלסטינית בהנהגתם של מחמוד עבאס וסלאם פיאד נלחמת מלחמה אמיתית בטרור.

מחמוד עבאס, הנשיא, וסלאם פיאד, ראש ממשלה, נלחמים בטרור. הם אינם מסתפקים בגינויו, אלא גם פועלים לסיכולו. בניגוד לגישתו של יאסר ערפאת, אומרים באמ"ן – הרי שעכשיו "פיהם ולבם של השניים האלה שווים". בעוד שערפאת דיבר על הסכם עם ישראל אך קרא לג'יהאד והעביר כספים לתנזים למימון פעולות טרור – כאשר ההנהגה הנוכחית של הרשות מגנה פעולות טרור, היא אכן מתכוונת לכך.

זו אינה הפעם הראשונה בה מנסים ב"הארץ" לטעת בקוראים את התפיסה לפיה ראשי הרשות הם אנשים מתונים ושוחרי שלום.

אם ראשי הרשות הפלסטינית אכן מתנגדים לטרור ולוחמים בו ללא הרף, כיצד מסבירים ב"הארץ" את העובדות הבאות?

1.       רק אתמול פורסם כי תוכנית ילדים בשידורי הטלוויזיה הפלסטינית, הנמצאת תחת שליטה ישירה של מחמוד עבאס, מלמדת כי הערים יפו, צפת, חיפה וטבריה נמצאות בשטחי "מדינת פלסטין".

2.       לאחר שכוחות צה"ל הרגו את רוצחי מאיר אבשלום חי ז"ל, סלאם פיאד הלך באופן אישי לערוך ביקור ניחומים אצל משפחות המחבלים ("השהידים"), וגינה את הפעולה הישראלית.

3.       לפני כחודש פורסם בעיתון הרשמי של הרשות הפלסטינית כי היהדות היא דת מעוותת ומסולפת, והטבע הרשע שביהודים שאוב מבנו הראשון של אדם (קין). בנוסף פורסם כי מדינת ישראל היא גידול סרטני ממאיר והסכסוך איתה אינה על אדמה וגבולות אלא על אמונה וקיום.

4.       ביום שלפני הפיגוע באיתמר, טלוויזיית הרשות הפלסטינית הוקירה כבוד לאישה שהסיעה את המחבל המתאבד למסעדת סבארו, שם נרצחו 15 איש, ביניהם שלושת ילדי משפחת סחיווסחורדר והוריהם.

5.       לפני כתשעה חודשים אבו מאזן בחר להעניק $2000 למשפחתו של מחבל שביצע ניסיון לפיגוע במחסום בקעות.

6.       לפני כחמישה חודשים יועצו של אבו מאזן, סאברי סעידם, נשא נאום בו הדגיש כי הנשק הפלסטיני חייב להיות מכוון כלפי ישראל. הוא אמר שיום מותה של דלאל מוגרבי (המחבלת הפלסטינית שהובילה את פיגוע "אוטובוס הדמים" בו נרצחו 37 ישראלים, ביניהם 12 ילדים) יצוין בחניכת כיכר על שמה באל-בירה, כפי שאכן קרה.

7.       לפני כשמונה חודשים העיתון הרשמי של הרשות הפלסטינית, "אל-חיאת אל-ג'דידה", הודיע על פתיחת טורניר כדורגל על שם וופאא' אידריס, המחבלת המתאבדת הפלסטינית הראשונה.

8.       הטלוויזיה הפלסטינית, הנמצאת תחת שליטה ישירה של לשכת היו"ר עבאס, שידרה תשדירים המפארים את המחבל חבש חנאני, אשר נכנס במאי 2002 ליישוב איתמר ורצח שם שלושה תלמידים

זה נכון שהרשות הפלסטינית קיבלה על עצמה באופן אסטרטגי להילחם בקיני טרור של החמאס, ויש לכך מספר סיבות, חלקן פנים-פלסטיניות. אבל לומר על מחמוד עבאס וסלאם פיאד ש"פיהם וליבם של השניים האלה שווים"?

התעלמותו של פדהצור (ושל עיתונאים רבים אחרים, גם בארץ וגם בחו"ל) מהחינוך לאי-סובלנות, האדרת מחבלים, תמיכה עקיפה בטרור ושטיפת המוח שמבצעת הרשות הפלסטינית והעומדים בראשה לתושביה, היא עלבון לאמת, למציאות, וליושרה העיתונאית.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות