עבאס והמחבלת – חדשות חשובות או לא?

מחמוד עבאס נפגש בטורקיה עם המחבלת המשוחררת הטריה אמנה מונא אשר פיתתה את הנער אופיר רחום ב-2001 והובילה אותו אל רוצחיו. חדשות חשובות או לא חשובות?

אם לשפוט על פי רוב העיתונים – חשובות מאד.

'מעריב' נתן כותרת עם תמונה בעמוד השער של העיתון:

חיבוק לרוצחת: אבו מאזן נפגש עם אמנה מונא

והמשיך עם ידיעה בעמוד 3 תחת הכותרת:

זעם בישראל: "מזעזע שאבו מאזן נפגש עם רוצחת מתועבת"

גם 'ישראל היום' פרסם זאת בעמוד השער עם תמונה ומעליה הכותרת:

היו"ר והרוצחת

הכתבה עצמה היתה בעמוד 2 תחת הכותרת:

והוא מדבר על שלום

'ידיעות אחרונות' פרסם בעמוד 2 את הידיעה תחת הכותרת:

"מדבר על שלום – ומתחבק עם רוצחים"

מקור ראשון פרסם את הידיעה בעמוד 3 תחת הכותרת:

אבו מאזן נפגש בטורקיה עם רוצחת הנער אופיר רחום

ב'הארץ', לעומת זאת, אין שום כותרת המזכירה את פגישתם של עבאס והמחבלת. מה שכן יש הוא דיווח בעמוד 4 תחת הכותרת:

משרד החוץ נגד גרמניה, בריטניה וצרפת: "הן איבדו אמינות והפכו לא רלוונטיות"

אשר מהווה המשך של כותרת מהעמוד הראשון:

משרד החוץ נגד מדינות אירופה בשל גינוי "תג מחיר": אתן לא רלוונטיות

רק פסקה אחת לפני סוף הדיווח הארוך הנ"ל, מספר 'הארץ' לקוראיו כי גורמים בלשכת ראש הממשלה תקפו את עבאס על פגישתו עם מונא. נציין כי 'הארץ' כן פרסם את תמונתם של עבאס ומונא בגוף הדיווח, אולם בניגוד לשאר העיתונים אשר דיווחו הן על הפגישה והן על מתקפת משרד החוץ בשתי ידיעות נפרדות, הפגישה בין עבאס למונא לא זכתה לכותרת או דיווח משלה ב'הארץ' אלא נבלעה בתוך ידיעה שאין לה כל רלוונטיות לנושא. קיים אף סיכוי שמרפרפי הכותרות (רוב קוראי העיתונים) לא יודעים שהדבר קרה בכלל.

העריכה של 'הארץ' מלמדת כי העיתון לא מייחס חשיבות אמיתית למפגש הפסגה בין יו"ר הרשות הפלסטינית לבין המחבלת. נדמה כי אותה פגישה מהווה מטרד עבור 'הארץ', ועורכיו רק חיפשו מקום לתקוע את הדיווח עליה.

על כן ראוי לשאול שוב – האם מדובר בחדשות חשובות הראויות לידיעה נפרדת או לא?

שאר העיתונים הבינו באופן אינטואיטיבי כי יש בעיה אמיתית במפגש בין מנהיג העם הפלסטיני (או של חלק ממנו) לבין מחבלת מורשעת. הם הבינו, כמו רוב אזרחי ישראל, את המסר הצורם העולה מפגישה שכזו. לעומת זאת, לעיתון 'הארץ', – אשר משתדל בכוח להחזיק בחיים את תיאוריית "המתינות של ההנהגה הפלסטינית הנוכחית" – קשה להתמודד עם פעולות כאלה של עבאס אשר סותרות את "מתינותו".

מי שמטריח את עצמו להכיר את העובדות לא אמור להיות מופתע מפעולתו המתוקשרת של עבאס אשר ממשיכה את הקו העקבי של הרשות הפלסטינית בכל הקשור לחינוך לאלימות ואי-חינוך לסובלנות. חבל ש'הארץ' מונע או מצניע מקוראיו באופן עקבי את העובדות הנ"ל.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות