עיוות של 'ישראל היום' בדרך לקונגרס

סקופ של 'ישראל היום': ג'פרי גולדברג, המקורב לאובמה, תומך בנאום נתניהו לקונגרס. חיפשנו איפה הוא תומך ולא מצאנו, אז החלטנו לשאול אותו. תגבותו: המחשבה שהוא תומך בנאום היא "טפשית"

תומך או לא? גולדברג (צילום: חשבון הטוויטר של גולדברג)

מה לא יעשו ב'ישראל היום' כדי להאיר את נאומו השנוי במחלוקת של נתניהו בקונגרס באור חיובי? מילא שאתמול סקר העיתון רק מאמרים מהעיתונות האמריקאית שתמכו בנאומו של נתניהו, תוך התעלמות מהמאמרים המבקרים אותו (כמו למשל מאמר המערכת של ה'וושינגטון פוסט'), היום הכניס העיתון את העיתונאי והפרשן הבכיר ג'פרי גולדברג למערכה, והוא בכלל לא ידע שהוא כזה.

על פני שני עמודים (וזאת לאחר הפנייה מכותרת הגג בעמוד הראשי) פורסמה כתבה זו המספרת כי גולדברג, המקורב לבית הלבן, "הביע תמיכה בנאום רה"מ" (מסומן באדום):

goldberg 2

יש משקל רב לתמיכה של אישיות כגולדברג בנאום רוה"מ בגלל קרבתו הידועה לאובמה, ולכן ברור מדוע ביקשו ב'ישראל היום' להדגיש תמיכה זו. אבל האם גולדברג בכלל הביע תמיכה כלשהי בנאום? דווקא דעתו של גולדברג נגד הנאום מוכרת ממאמרים קודמים שפרסם. גם בטור המצוטט היום ב'ישראל היום', גולדברג מתייחס לנאום בעיקר בעוקצנות וציניות:

הגאוניות המעוותת של בנימין נתניהו ועוזריו (ועוזרות הבית הרפובליקנים שלהם) היא שהם הצליחו להפוך רגע שבו הנשיא אובמה היה אמור להיות עסוק בהגנת המרדף שלו אחר הסכם גרעיני עם יריב מסוכן, למבחן לחץ של יחסי ארה"ב-ישראל.

אבל ביום רביעי, יום למחרת נאום הבחירות של נתניהו בקונגרס שיקבל 23, או 19, או 31 מחיאות כפיים בעמידה (ייעוץ לצופים: התמקדו בעיון בדמוקרטים אשר יארגנו את הבעות פניהם בצורות מורכבות ומעניינות), הפוקוס יחזור לנשיא, תוכניותיו לגבי מזרח התיכון, ולהבטחות הרבות שהבטיח בנוגע לאיראן ולתכנית הגרעין שלה.

אמת, גולדברג אכן מציין כי למחרת הנאום יהיה לחץ על הבית הלבן להסביר את עמדותיו. אבל האם זה אומר שהוא תומך בנאום? לא ממש. למען הסר ספק, שאלנו את גולדברג עצמו:

goldberg

תרגום:

גדעון שביב (פרספקטיבה): האם היית אומר שהמאמר שלך מאתמול "תומך" בכך שנתניהו צריך לנאום? כך מסגרו את זה ב'ישראל היום'

גולדברג: לא, המאמר שלי לא תומך בכך שביבי ינאם. זה טיפשי.

לתשומת לב עורכי 'ישראל היום'.

 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. אולי ג'פרי גולדברג לא תומך בנאום, אבל במאמר שלו הוא אומר שהנאום יגרום לאובמה להתחיל לתת תשובות (לחברי הקונגרס ולציבור האמריקאי) לגבי הגרעין האירני. מה מותר ומה אסור להם על פי ההסכם המתגבש. דברים שהוא לא עשה או הסתיר לפני הנאום. וזה מה שהנאום הזה אמור לעשות.
    כשאובמה יוצא כ"כ נגד הנאום, זה אומר שיש לו משהו להסתיר. אם אובמה היה חושב שההסכם עם אירן יעצור לגמרי את תוכנית הגרעין שלה – מה איכפת לו לתת לנתניהו לדבר ולדבר ולבסוף להציג את ההסכם ולהראות שנתניהו דיבר שטויות?

    (מוזר לי שהבאתם קישורים לכל מיני מאמרי מערכת, אבל לא למאמר של ג'פרי גולדברג
    http://www.theatlantic.com/international/archive/2015/03/Danger-Ahead-for-Obama-on-Iran/386486/
    )

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות