עילגות והבלים ב'מעריב'

בוגריו הרבים של התיכון השש שנתי הדתי הירושלמי הוותיק הימלפרב, מהם כמה וכמה המכהנים בתפקידים מגוונים במערכת ובהנהלת 'מעריב-מקור ראשון', הזדעזעו אתמול לקרוא ב'מעריב' על מותו ללא עת של בית ספרם האהוב, שלדברי העיתון "עבר לרשותו של הציבור החרדי".

 

כי את זאת יש להבין: בית הספר הימלפרב, אינו עוד בית ספר. במשך עשרות רבות בשנים, שומר 'הימלפרב' על מעמדו כבית ספר תיכון דתי אטרקטיבי ביותר עבור האוכלוסייה הדתית-לאומית של ירושלים. במשך קרוב לשלושה דורות, הוסיף הימלפרב לשמור על מקומו כבחירה הראשונה עבור רבים מבני הקהילה הנ"ל ומידי שנה הוא מוציא מבן שעריו כמאה בוגרים. לאורך השנים שימש בית הספר כמגדיר נאמן של הזהות הדתית והחינוכית של רבים מהדתיים-הלאומיים של ירושלים. נפילתו בידי החרדים אפוא, אינה דבר של מה בכך, אלא קריסה מרעישה של אחד מעמודי התמך המרכזיים של הבית כולו. תארו לעצמכם, לשם המחשה, את בית הספר הריאלי בחיפה, עובד לרשות סכנין או עראבה, את בית הספר תלמה ילין בתל אביב מועבר אחר כבוד לרשות חסידות גור, או את בית הספר ביאליק רוגוזין בתל אביב, בו לומדים ילדי העובדים הזרים, ניתן לתנועת כהנא חי על מנת שישמש כמטה התנועה הראשי, מתנה אישית מידי ראש עיריית תל אביב.

 

'מעריב' גילה מקצועיות וכיאה לסקופ האדיר, בחר להבליטו. מבין כל יתר הנושאים שהועלו בכתבה על המרוץ לראשות העיר ירושלים ("נתונים לחסדי החסידים", המגזין, 31.7), צוטטו בליד המובלט דווקא טענותיהם של אנשי המועמד משה ליאון כנגד ראש העיר המכהן ברקת, לפיהן:

 

 

אימל פרב?? הועבר לחרדים? לא הורחב לחטיבת ביניים, ששטחה הועבר לתלמוד תורה חרדי? אימל פרב??

 

צירוף הנסיבות שבעטיו הודפסה גבבת ההבלים הזו מעורר תדהמה, לנוכח העובדה שמערכת 'מעריב' הנוכחית, מלאה בחובשי כיפות סרוגות שמכירים מצוין את מצבו הנוכחי של בית הספר הימלפרב: מצודה דתית לאומית וותיקה בלב שכונה מתחרדת, תיכון מבוקש שבקרבו משגשגת, מזה כחמש עשרה שנים, חטיבת ביניים שאליה נרשמים ילדים מכל העיר ומהישובים שסביב לה, מוסד שהודעה על העברתו לחרדים תהווה אנדרטת דראון להתחסלות אופיה הרב תרבותי של העיר ולסמל המובהק ביותר לכישלונו המוחלט של ראש העיר הציוני שבמשמרתו יארע הדבר.

 

בירור עם הנהלת בית הספר מעלה כי הפרט היחיד בטענות המובאות בכתבה, הנושא קשר עמום כלשהו למציאות, הוא העובדה ששטח בקרבת בית הספר, בו עתיד להיבנות בניין נפרד עבור חטיבת הביניים, טרם קיבל את היתרי הבניה, אבל הוא מעולם לא הועבר לחרדים, אלא עומד ריק, ממתין לאישורים שיקלו על מצוקת האוכלוסין בבית הספר ובחטיבת הביניים התוססים וההומים, שלא הועברו לשום חרדי.

 

אנשי ברקת, לו היו מתבקשים להגיב להאשמות המובלטות בכתבה, היו לבטח מתפקעים מצחוק, אבל תגובתם לא התבקשה, או לפחות לא פורסמה.      

 

בתגובה לפניית פרספקטיבה הסביר בכיר ב'מעריב' כי מכיוון שהמגזין נסגר מוקדם יחסית לא הספיקו להכניס את תגובת אנשי ברקת שנכנסה ברגע האחרון. כמו כן, אי ההבנה נשענה על מקורות בוועדה לתכנון ובניה בעירייה. לגבי השימוש במילים "אימל פרב" לא התקבלה תגובה.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות