עיתון 'הארץ' מתקן

בעקבות פניה של 'פרספקטיבה' תיקן עיתון 'הארץ' מאמר בו נטען כי ילד בן 4 מעזה נהרג על ידי הפצצה ישראלית.

בעקבות פניה של 'פרספקטיבה' תיקן עיתון 'הארץ' מאמר בו נטען כי ילד בן 4 מעזה נהרג על ידי הפצצה ישראלית.

ב-17.11 פורסם באתר 'הארץ' באנגלית טור של אנשיל פפר בו טען פפר כי ילד בן 4 מעזה – אשר מנהיג החמאס איסמעיל הנייה וראש ממשלת מצרים הישאם קנדיל הצטלמו מנשקים את גופתו המתה – נהרג על ידי הפצצה של חיל האוויר במהלך מבצע עמוד ענן.

ברם, לפחות חמישה ימים לפני פרסום טורו של פפר, פורסם או עודכן בכלי תקשורת בינלאומיים מובילים כי הילד נהרג ככל הנראה מרקטה טועה של החמאס, ובוודאי לא על ידי הפצצה ישראלית.

בעקבות הסבת תשומת ליבם של עורכי 'הארץ' לטעותו של פפר על ידי 'פרספקטיבה', הם שינו את הטקסט בטור.

הטקסט הישן:

בנימין נתניהו פרסם בטוויטר תמונה מקרית מלאכי של התינוקת הפצועה של מירה שרף [שנהרגה מפגיעת טיל] כאשר ראש ממשלת מצרים הישאם קנדיל, בזמן ביקורו בעזה ביום שישי, הצטלם ביחד עם מנהיג החמאס איסמעיל הנייה תוך שהם מחזיקים את גופתו של ילד קטן אשר נהרג במתקפה ישראלית.

הטקסט החדש:

בנימין נתניהו פרסם בטוויטר תמונה מקרית מלאכי של התינוקת הפצועה של מירה שרף [שנהרגה מפגיעת טיל] כאשר ראש ממשלת מצרים הישאם קנדיל, בזמן ביקורו בעזה ביום שישי, הצטלם ביחד עם מנהיג החמאס איסמעיל הנייה תוך שהם מחזיקים את גופתו של ילד קטן, אשר נסיבות מותו נתונות לוויכוח, כאשר עולות הוכחות שהוא לא נהרג בהפצצה אווירית ישראלית, כפי שטוענים הפלסטינים, אלא על ידי טיל טועה אשר נורה מתוך עזה.

אמנם מעט מתפתל אך עדיין קרוב יותר למציאות. נציין גם כי בניגוד לתיקונים קודמים שביצע 'הארץ', הפעם הוסיף העורך הערה בסוף המאמר המציינת את העובדה כי בוצע שינוי בטקסט:

מאמר זה תוקן ב-28.11.12. הגרסה המקורית ציינה כי ילד קטן בעזה נהרג בהפצצה ישראלית, כנאמר בדיווחים קודמים.

כפי שכבר כתבנו, ה"דיווחים הקודמים" כבר תוקנו ברובם מספר ימים לפני פרסום טורו של פפר, כך שלא היתה כל סיבה לפרסם את טעותו מלכתחילה.

עם זאת, זוהי כמעט הפעם הראשונה ש'הארץ' מבצע תיקון כמו שצריך מההתחלה ועד הסוף, כולל ציון התיקון בפני קוראיו כפי שמקובל בכלי תקשורת רציניים המכבדים את עצמם ואת קוראיהם, ועל כך מגיע לו חיזוק חיובי.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות