עיתון 'הארץ' מתקן

בעקבות פניות חוזרות ונשנות של 'פרספקטיבה', תיקן עיתון 'הארץ' באנגלית כותרת שגויה ומסולפת.


בעקבות פניות חוזרות ונשנות של 'פרספקטיבה', תיקן עיתון 'הארץ' באנגלית כותרת שגויה ומסולפת.


זה מספר שבועות מנהלת 'פרספקטיבה' שיג ושיח עם עורכי 'הארץ' לגבי כותרת שגויה אשר פורסמה במהדורת 'הארץ' באנגלית ב-23.9. הכותרת התבססה על כותרת שגויה בעברית, אותה דווקא תיקנו עורכי העיתון, אלא שאת הכותרת השגויה באנגלית הם סרבו משום מה לתקן.

 

הכותרת השגויה באנגלית:

 

Cement Enters Gaza legally for first time in six years

 

ובתרגום לעברית:

 

מלט נכנס באופן חוקי לרצועת עזה לראשונה זה שש שנים

 

כותרת זו שגויה מכיוון שכבר מספר שנים מאשרת ישראל הכנסת מלט, יחד עם חומרי בניה נוספים, לרצועת עזה. את הפרטים המלאים יחד עם נתונים, טבלאות ולינקים ניתן לראות כאן.

 

היום, לאחר פניות הולכות ונשנות של 'פרספקטיבה', סוף סוף פורסם תיקון במהדורה המודפסת של העיתון (הכותרת המקוונת כבר תוקנה לאחר פנייתה הראשונה של 'פרספקטיבה'). להלן לשון התיקון:

 

 

תרגום:

 

כתבה מאת גילי כהן במהדורת 'הארץ' באנגלית טענה באופן שגוי כי ישראל אסרה ייבוא של מלט וברזל לרצועת עזה מאז 2007. בדיווח היה צריך להיכתב כי ישראל הקלה עוד יותר את המגבלות על ייבוא חומרים אלה לרצועת עזה.

 

כמו רוב התיקונים, גם התיקון הנ"ל היה יכול להיות מנוסח בצורה יותר ברורה. אולם אם זה יגרום לעורך להיות זהיר יותר בעת ניסוח הכותרות העתידיות בנושא, דיינו.


 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות