עקיבא אלדר מתקן

מקרה נוסף (ומבורך) של הודאה בכתיבת עובדות בלתי מבוססות

עקיבא אלדר מתקן (26.5.10)

עקיבא אלדר הודה השבוע בפומבי שטעה לגבי ידיעה על בניית התנחלות על אדמה פלסטינית לכאורה, אותה כתב ב-2009:

בטור מיום 5.6.09 כתבתי, כי העבודות המתבצעות באזור אל מתן וסביבותיו נעשות על אדמה פרטית של הכפר תולת.

ראוי להבהיר, כי העבודות מתבצעות על אדמת מדינה בתחום היישוב מעלה שומרון. לא היתה כוונה לטעון שבית הכנסת שנבנה במקום הוקם על אדמה פרטית של מי מתושבי הכפר תולת, ובוודאי שלא היתה כוונה לפגוע בתושבי אל מתן.

המונח "אדמות מדינה" מתייחס למיליון דונם בקירוב שהמדינה הפקיעה בגדה המערבית על פי חוק מהתקופה העותמאנית. חלקים נרחבים מהאדמות הללו יועדו להקמת התנחלויות ליהודים בלבד.

אנו מברכים את אלדר על תיקון טעותו בפומבי, גם אם יש להניח כי הדבר נעשה כתוצאה מהליך משפטי.

ראוי לציין בענין זה כי אין זו הפעם הראשונה שפרסום על בניה על קרקע פלסטינית מוכחת כמוטעית.

בנובמבר 2006 פרסם ארגון "שלום עכשיו" דו"ח בשם "עבירה גוררת עבירה" בו טען בין השאר כי 86.4% ממעלה אדומים בנויה על קרקע פרטית פלסטינית. לאחר חמשה חודשים, חזר בו הארגון מטענה זו וכתב בדו"ח נוסף שלמעשה, בעקבות חשיפת מסמכים של המנהל האזרחי, מסתבר שמעלה אדומים בנויה על 0.5% קרקע פלסטינית.

בדו"ח מ-2006 נכתב גם כי 71% מהיישוב רבבה מצוי אף הוא על קרקע פלסטינית. תושבי היישוב והקרן לגאולת קרקע, דרשו מ"שלום עכשיו" לתקן נתון זה ולהתנצל מכיוון שלטענתם 100% מהקרקע היא בבעלות פרטית של הקרן. "שלום עכשיו" תיקן את הנתון ל-22% אך זה לא הניח את דעתם של אנשי היישוב והם תבעו את הארגון בבית משפט השלום בירושלים. בית המשפט פסק לטובת היישוב והורה ל"שלום עכשיו" לשלם פיצויים בסך 20,000 ₪ ולכתוב מודעת התנצלות בעיתון בזו הלשון:

"בדוח שפרסמנו המתקרא 'עבירה גוררת עבירה' ובו קבענו כי אחוזים מסוימים מהישוב רבבה הינם אדמה פרטית פלשתינית, נפלה טעות היות ובתחום השיפוט של הישוב רבבה כל האדמות שייכות לקרן לגאולת קרקע או למדינת ישראל, וזאת על-פי נתוני המינהל האזרחי. אנו מתנצלים על טעות זו מקרב לב".

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות