פרספקטיבה על מוחמד אבו חדיר וקיר הזיכרון בהר הרצל

מה לא שאל (או בדק) אף עיתונאי או פובליציסט כשהוא כתב על החלטת משרד הביטחון להוסיף את שמו של הנער הפלסטיני שנרצח על ידי יהודים לקיר הזיכרון לחללי פעולות האיבה בהר הרצל?

אנדרטת חללי פעולות האיבה בהר הרצל (צילום: ויקיפדיה)

 

סערה זוטא פרצה היום עם החשיפה ברשת ב' כי שמו של הנער הפלסטיני מוחמד אבו-חדיר התווסף ללוח הזיכרון לחללי פעולות האיבה בהר הרצל. כזכור, אבו-חדיר נרצח באכזריות על ידי שלשה ישראלים, לאחר שנחטף על ידם בשכונת שועפט. משרד הביטחון החליט להכיר בו כנפגע פעולות איבה.

בעקבות הפרסום, דורש כעת ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" להסיר את שמו של אבו-חדיר מלוח הזיכרון. לטענת הארגון תלונות רבות הגיעו למשרדיו, וחלק מהמשפחות אף איימו לנתץ את קיר הזיכרון.

הסיפור פורסם גם באנגלית באתרים הישראליים 'הארץ', ynetnews, ו-Times Of Israel, ומשם גלש לכלי תקשורת בחו"ל דוגמת הגרדיאן הבריטי, סוכנות הידיעות JTA, ואף סוכנות הידיעות הסינית Xinhua. אתר Times of Israel אף ניסה להוסיף נופך של דרמטיות לסיפור בכך שדיווח כי מדובר בפעם הראשונה שערבי שנרצח על ידי יהודים מצורף לקיר הזיכרון.

אלא שטענה זו של ה-Times of Israel אינה נכונה. למעשה, אף כלי תקשורת לא טרח לבדוק ולספר לקוראיו כי אין כאן כל חידוש, וכי ערבים שנרצחו על ידי יהודים מונצחים כדבר שבשגרה כנפגעי פעולות איבה. כך למשל מיכאל בחות משפרעם שנרצח על ידי עדן נתן זאדה בשפרעם ב-2005, חמיס איוב טוטנג'י שנרצח על ידי שלשה יהודים בדרך למעלה אדומים ב-1985 וסמיר בלביסי שנרצח בירושלים על ידי ג'ק טייטל ב-1997. זאת ועוד, אפילו מחמד עבד רבה שנורה למוות בטעות על ידי חיילי צה"ל בכביש המנהרות ב-2002, מונצח בקיר הזיכרון בהר הרצל.

אין כאן שום דבר חסר תקדים ואין כאן כל חידוש דרמטי. נשאלת נשאלה מדוע דווקא עכשיו נזכרו באלמגור להתלונן על הנצחתם של ערבים בקיר הזיכרון בהר הרצל? ושאלה לא פחות חשובה – מדוע אף כלי תקשורת לא טרח לספק מידע זה ולהעניק לפרשה את הפרספקטיבה המתבקשת?

בעקבות פניית 'פרספקטיבה', שינה ה-Times of Israel את כותרת דיווחו וכעת כבר לא נכתב בו שמדובר בפעם הראשונה בו ערבי שנרצח על ידי יהודים מונצח בקיר הזיכרון.

 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות