צ'אושסקו, ביבי, והזיות על אלימות ב'הארץ'

בלהיטותם להשמיץ את רה"מ, בונים כנראה עורכי 'הארץ' על בורותם של הקוראים, ומאשרים לפרסום טקסטים מטורפים משנאה ותלושים מהמציאות, שהיו מעלים גיחוך אלמלא התאווה לאלימות הנוטפת מהם

 

אתמול פרסמה איריס לעאל ב'הארץ' מאמר בו ערכה השוואה בין הזוג נתניהו לזוג צ'אושסקו, וכך כתבה:

הסיפור של הזוג צ'אושסקו מרתק, משום שהוא מציג את השאלה הבנלית וההכרחית: באיזה רגע בדיוק בשלטונו של המנהיג הכל־יכול… קרס הפיגום האחרון שהחזיק את כל המבנה השלטוני, עניין שהסתיים בהוצאה להורג.

וכמובן שכדי להימנע מגורל דומה, (אם כי משלהב למדי מבחינתה), מציעה לעאל באדיבות לזוג נתניהו לפרוש מיוזמתם מיד, ובכך בעצם להינצל:

יפה יעשה (נתניהו, ח"ע) אם יחליט כבר עתה, כשהקולות ממחאת ההמונים המתגודדים בשדרות מגיעים אליו מדי שבוע, להכריז על התפטרותו, יקרא להקדמת הבחירות ויבטיח שיעשה הכל, כדי שהמערכת הפוליטית תעבור את הזעזוע של פירוק שלטון אבסולוטיסטי

ועולה השאלה האם יש בכלל מה להשוות בין הזוג צ'אושסקו לזוג נתניהו?

נזכיר מי היו צ'אושסקו ואשתו וישפטו קוראי 'הארץ' מה תוקפה של ההשוואה:

ניקולאי צ'אושסקו היה רודן מגלומן ואכזר, שבנה לעצמו מכספי הציבור ארמון מפואר בן 16 קומות ויותר מאלף חדרים. לשם כך הוא הרס את בתיהם של 40 אלף אזרחים שחיו בשטח שיועד לבניה ופינה אותם משם בכוח. 15 שנה לפני הוצאתו להורג לקח לעצמו את כל הסמכויות במדינה, והפך את חיי אזרחיו לסיוט פרנואידי, כאשר אחד מכל שלושה אזרחים שימש כמלשין של המשטרה החשאית האכזרית – הסיקוריטטה. מגורל זה לא חמקו אפילו ילדים בני 12, שגויסו לכתוב למשטרה החשאית דו"חות על חבריהם ללימודים, תחת האיום שיעצרו אם לא ישתפו פעולה.

מחשש לצמיחת אופוזיציה פוליטית, אסר צ'אושסקו על אזרחיו להחזיק במכונת כתיבה ללא רישיון ממשלתי, ובמערכת הכליאה שלו התעללו שליחיו באסירים התעללות פיזית ופסיכולוגית ואף רצחו מתנגדי משטר. כתוצאה מהדיכוי הפוליטי, לאורך עשרות שנים לא היתה לשלטונו כל אופוזיציה ממוסדת שהיא.

מדיניות העיור הברוטלית שלו הביאה להחרבת 13 אלף כפרים רומניים, רובם של מיעוטים אתניים, ובימי שלטונו, בעקבות החלטתו לסגור חוב חוץ בכל האמצעים, הונהג קיצוב קשוח וקפדני על מזון ותרופות וכמעט כל התוצרת יועדה ליצוא ולא לשימוש מקומי, מה הביא רבים מאזרחיו אל עוני קיצוני וסף רעב.

ומה באשר לאשתו אלנה, אותה מקבילה לעאל לשרה נתניהו? בהוראתה, נאסר על נשות רומניה להשתמש באמצעי מניעה, כדי שיעמדו בחובתן לגדל ילדים למען המדינה. היא לא הסתפקה באיסור ושלחה סוכני משטרה חשאיים למרפאות גניקולוגיות, כדי שידווחו על כל מי שעושה הפלה, הליך שהוצא אל מחוץ לחוק. המדיניות הזו עלתה במותן של לפחות 10 אלפים נשים רומניות.

סיפורי הזוועות על משטר צ'אושסקו הדכאני והרצחני יכולים להימשך עד הבוקר אבל המסר הובן.

"ההיסטוריה היא מורה מצוינת," כותבת לעאל, "אבל ראש הממשלה הוא, כידוע, בן של היסטוריון, וכשהוא אינו עסוק בפיברוק עובדות יש להניח שהוא מבין את המשל והנמשל."

זוג הרודנים הרומניים הוצא להורג בצורה ברברית במיוחד, בידי בית דין שדה מאולתר, שהורה על ריקון מחסניות שלמות אל גופיהם בירי מהמותן ממרחק של פחות ממטר אחד.

מעל לכל מאמרה של לעאל שורה, לפחות בעיניי, תשוקה כמוסה לאלימות קיצונית כלפי נתניהו, אותו היא מזהירה במתק שפתיים שיואיל להתפטר מיד, כדי ש"המשל" לא יהפוך "לנמשל", כלומר שלא ניאלץ להגיע למצב הזה.

מה שמעלה את השאלה החוזרת על עצמה שוב ושוב: מילא תערובת התשוקה לאלימות והבורות ההיסטורית של לעאל, איך אישרו העורכים את המאמר הזה לפרסום? אין עורכים ב'הארץ'?

אין עורכים ב'הארץ'

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. מאמר פתטי כי הרי צ׳אושסקו ואשתו הרקובה הם משל לרקב של ביבי ואשתו שרה כמו שכשצועקים בית״ר אימפריה, הכותב הנבוב לא יתחיל לטעון שלאימפריה מאפיינים שונים מקבוצת כדורגל וכמו שכשתומכי ביבי שהם תומכי שחיתות שרים ביבי מלך ישראל, ברור שהכוונה היא להאדיר ולא להשוות. אז למה הצקצוק הצבוע?

    • פנלס, אתה כמו היטלר. גם לך יש (סביר להניח) שתי רגליים ושתי ידיים. אני רק מביא את היטלר כמשל לעובדה מעניינת זו. אז נא לא לצקצק בצביעות שלא פייר להשוות אותך לנאצים, כן?

      ואגב, ממתי "הארץ" נגד שחיתות? לעאל וכל צוות "הארץ" מעריצים את האדמה עליה הולכים אבו מאזן ושאר "מתונים" מסוגו — כאשר על כמויות הכסף האסטרונומיות שאבו מאזן, עראפאת, ושאר בכירי "תהליך השלום" גנבו, ביבי יכול רק לחלום. כנראה שזה בסדר להיות מושחת מבחינת "הארץ" כל עוד אתה רוצח יהודים סדרתי.

    • הצקצוק נובע מתחושת גועל, שמעורר המשל חסר ההגיון והמרושע הזה. כותב המאמר אפילו לא האשים בהסתה, בניגוד למקובל בימינו. ההקבלה שאתה עושה בין המאמר לקריאות 'ביתר אימפריה' ו'ביבי המלך', מופרכת, שכן כפי ציינת, הן באות להאדיר. השוואות של מנהיג שנבחר בשיטה דמוקרטית לרודן רצחני, תמיד יגררו ביקורת ובצדק, במיוחד אם הן מגיעות לאחר עריכה ואישור של אנשים שמקבלים הרבה מאוד כסף על עבודתם.

  2. אתה מניח שז נובע מבורות.
    אבל היא לא בורה. היא פשוט רעה, רע צרוף.
    איזה מוח מעוות ושטני צריך כדי להשוות בין אדם שעשה את כל מה שתיארת לבין נתניהו?
    הרי זו הסתה. הסתה לאלימות, הסתה להוצאה להורג.
    חד וחלק

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות