"צעירים אמיצים" חופרים מנהרות ל"הצלת כלכלת עזה"

כך, בקיטש רגשני עד כדי גיחוך, מפאר עיתון הדיילי מירור הבריטי את העסקתם בכפייה של ילדים עזתים בחפירת מנהרות טרור. גיבוב כזה של הטעיות, הסתרות ושקרים בוטים, לא ראינו כבר הרבה זמן

 

בשבוע שעבר פירסם העיתון הבריטי ה "דיילי מירור" כתבה מצולמת על "ילדי המנהרות" של עזה, "צעירים אמיצים", שמסייעים, כך נאמר לנו, לשמור על הכלכלה ברצועה.

זהו אחד מאותם מקרים שבהם אנחנו לא יודעים אפילו איפה להתחיל:

ראשית, מרוב התפעלות מגבורתם של "ילדי המנהרות" הכתב, טום הוואל, מתעלם לחלוטין מהמטרה העיקרית של המנהרות הללו: טרור החמאס, הן כלפי אזרחי סיני המצרית והן כלפי אזרחי ישראל.

שנית, הוא מתאר  את שימוש הבלתי חוקי בילדים כמעשה אצילי והירואי, במקום לתאר אותו כפשוטו: ניצול ציני של ילדים צעירים בידי ארגון טרור.

שלישית, בסיפור הזה יש בעיה כרונולוגית. בשנים 2013 ו-2014 סגרה מצרים חלק נכבד מהתעלות הללו, כאשר הציפה אותן במי-ים, במטרה למוטט את מנהרות ההברחה בתגובה לפיגועי טרור בתוך מצרים. בחיפוש שערכנו ברשת, גילינו שסדרת התמונות המופיעה בכתבה, שהוצגה כחדשה, פורסמה כבר ב-2013.

למעשה, אחת מהתמונות לוותה בכיתוב מדויק שפורסם ב-2013 בכתבה של סוכנות הידיעות 'רויטרס'.

The network of tunnels is a vital lifeline for Gaza, bringing in an estimated 30 percent of all goods that reach the enclave and circumventing a blockade imposed by Israel for more than seven years.

(תרגום: רשת המנהרות מהווה קו חיים חיוני עבור עזה, היא מובילה כ-30 אחוז מהסחורה המגיעה למובלעת, ועוקפת את המצור שמטילה ישראל זה למעלה מ-7 שנים)

כיוון שחלפו יותר מ-7 שנים מאז מה שמכונה "המצור על עזה", כל שנותר ל'דיילי מירור' הוא להשמיט את אלמנט הזמן, וכבמטה כקסם להפוך את הסיפור הישן לסיפור עדכני.

אנחנו מתקשים להחליט מה יותר גרוע: העובדה שכל היבט הטרור של מנהרות עזה הושמט, ההשגבה של ניצול הילדים, או השימוש הבלתי אתי בתמונות מלפני 4 שנים והצגתן כעכשוויות.

UK Media Watch, עמותת האחות של פרספקטיבה יצרה קשר עם ה'דיילי מירור' ועם הכתב. עד כה טרם נתקבלה תגובתם. [עדכון, 26.9.2017: בעקבות הפנייה, המאמר הוסר].

 

המאמר הוא עיבוד ותרגום למאמרו של אדם לביק ב-UK Media Watch

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות