קטפו עכוב בשטח או גנבו תוכים בישוב?

ניר גונטז' כותב ב'הארץ' שאסור להאמין לצבא שעוצר "ילדים עניים שקטפו צמחים למאכל" בשטח הפתוח, בעודו יודע בבירור שמדובר בשקר שהופרך עוד באותו יום. למה בכל זאת הוא כותב זאת? תשובתו בפנים

תיעוד הפריצה והגניבה מתוך מצלמת האבטחה. גונטז' ו'הארץ' היו מודעים לתיעוד, ובכל זאת טפלו על צה"ל עלילת שוא

ביום שישי האחרון הוקדש מדורו הקבוע של העיתונאי ניר גונטז', לשיחה בהפתעה למועמדת מפלגת 'העבודה' לכנסת, אמילי מואטי.

בשיחה התרעם גונטז' על מואטי שהביעה אמון בצה"ל, אותו תיאר כ"צבא שעוצר ילדים עניים מתחת לגיל האחריות הפלילית, שיצאו לקטוף צמחים למאכל".

האמנם כטענת גונטז' עצר צה"ל בברוטליות ילדים פלסטינים תמימים שכל פשעם היה ש"יצאו לקטוף חמציצים בשמש" כהגדרתו?

ובכן, לא.

לא רק שגונטז' משקר, הוא משקר ביודעין. כשהתקשר לאמילי מואטי כבר ידע היטב את פרטי המקרה, שאינם עונים כלל לתיאוריו.

חמור מזה, גם עורכיו ידעו זאת, ובכל זאת השמצתו השקרית פורסמה.

מה שקרה ביום 10.3.2021, וסוקר עוד באותו יום ב'הארץ', הוא שחמישה ילדים בני 13-8 מהכפר א-רכיז שבדרום הר חברון נעצרו בידי חיילי צה"ל והועברו לתחנת המשטרה בקריית ארבע. הם שהו בתחנה כמה שעות ושוחררו בערב. על כך אין ויכוח, אבל מכאן התפצלו הגרסאות.

ארגון 'בצלם' טען שמדובר בילדים תמימים שחיילים רשעים התנפלו עליהם סתם כך באמצע השטח הפתוח, אליו יצאו לקטוף את צמח העכוב למאכל. גרסה זו אומצה כבר באותו יום במלואה על ידי גונטז'.

בתגובה טען הצבא שמדובר בילדים שפרצו לחצר פרטית בתוך שטח הישוב היהודי 'חוות מעון' וגנבו תוכים.

עמדה זו של הצבא קיבלה ביטוי בידיעה שפורסמה באותו יום בעיתונו של גונטז', ידיעה שמדורו של גונטז' אף קישר אליה, והיא כללה את הודעת הצבא שהפריצה תועדה במצלמת אבטחה המוכיחה שהגרסה על איסוף צמח העכוב בשטח הפתוח שקרית.

ואכן, עוד באותו יום פורסם סרט האבטחה והוכיח שהסיבה למעצר הילדים ושחרורם אחרי כמה שעות אכן היתה פריצה לישוב ולא "קטיף חמציצים בשמש":

ניר גונטז', כשכתבת את המדור ידעת היטב שגרסת הקטיף התמים של צמח המאכל בשטח הפתוח שקרית. מדוע בכל זאת טפלת אותה על הצבא?

ניר גונטז': לא היה ידוע לי על גניבה, כאילו, של תוכים. וגם כעת לא ידוע לי על גניבה, כאילו, של תוכים.

גם בנסיבות שבהן, נגיד, היו נתפסים עם תוכים גנובים (מאיזה סוג התוכים? תוכונים אוסטרלים? תוכי ג'אקו? קוקוטלים? איזה תוכים?) – זה לא היה משנה את דעתי על התנהלות הצבא מול הילדים הפלסטינים, במקרה זה ובכלל.

אני מזמין את חנן עמיאור, לדמיין מצב שבו צבא זר עוצר את ילדיו הקטנים, שמתחת לגיל האחריות הפלילית, לא מעדכן אותו, וזורק אותם בתחנת משטרה.

אני מציע לצבא להניח לילדים הפלסטינים לנפשם, ולעסוק בביטחון המדינה, ולהתעסק באויבי המדינה. אני מקווה שגם מר אביב כוכבי לא רואה בילדים האומללים הללו – אויבים.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות