קמפיין "מחאת הנשים" בתקשורת – היסטריה שלא במקומה

ישראל היא אחד המקומות הבטוחים בעולם לנשים. ההתעלמות מכך ובעיקר החנקת המשמעות הדרמטית העולה מפילוח מבצעי הרציחות, מעלות ספקות בכנות הקמפיין

מחאת הנשים נגד האלימות נגדן, שהתארגנה כתגובה לרצח שתי נערות, (ערביה שנרצחה בידי ערבי ואריתראית שנרצחה בידי אריתראי), סחפה את התקשורת באופן מוחלט.

לטובת המחאה הופקע זמן שידור רב והוקדשו לה, אתמול והיום, עמודי שער, מאמרי מערכת, כפולות עמודים ראשונים וכפולות אמצע.

שביתה רחבת היקף הוכרזה, המראות עוכבו, מצעדים צעדו, כבישים נחסמו ועוד.

וכך גם כמובן הניכוס הפוליטי של הנושא, שהפך מיד לכלי ניגוח של האופוזיציה נגד הממשלה.

האומנם המצב כה חמור כפי שנכתב למשל ב'ידיעות אחרונות', (4.12.18, ענת לב-אדלר, עמ' 3) לפיו בישראל "דוהרים גלגלי השיניים של המוות"? שכולנו מוכרחים "להציל חיי נשים בישראל"?

התשובה היא שלא.

יודגש: כל טרגדיה היא עצומה ונוראה, וכל נרצחת היא עולם ומלואו. ברור ומוסכם שמכי, פוצעי ורוצחי הנשים הם תחתית החבית האנושית, פושעים נאלחים שדינם הרחקה מהחברה.

עם זאת, הנתונים מראים שאירועי אתמול הם בבחינת אחיזת עיניים היסטרית. ישראל אכן מתבלטת בנושא אלימות נגד נשים, אבל דווקא לטובה.

ישראל היא אחת מ 10 המדינות הבטוחות בעולם לנשים.

שיעור מקרי רצח נשים בישראל, נמוך מהממוצע במדינות המפותחות

נמוך בהרבה מהממוצע באירופה

ונמוך עוד הרבה יותר מהממוצע בעולם

(מקור כאן)

יותר מזה: ניתוח 24 מקרי רצח הנשים בישראל בשנה האחרונה, מעלה שמיעוטן המבוטל הן אזרחיות ישראליות, חלקן היותר גדול הן אזרחיות זרות או כאלה המוגדרות "אלמונית ממוצא לא ידוע", ורובן, לפחות מחציתן, הן ערביות שנרצחו בידי ערבים, כתוצאה ממסורות תרבותיות הרואות רציחות אלו בחיוב.

זאת ועוד: רצח נשים ערביות בישראל מצוי בשנים האחרונות במגמת עלייה תלולה. (מקור כאן, בעמ' 9) אולי בכך ולא בממשלה היתה התקשורת אמורה לעסוק?

יוצא אפוא, שגם בהתאם לנתונים האלו, רוב מוחלט של נשות העולם יכולות רק לייחל לביטחון האישי ממנו נהנות הנשים בישראל.

אבל בניכוי רצח הנשים בחברה הערבית בישראל, ישראל כבר הופכת למתמודדת רצינית על תואר המדינה הבטוחה בעולם עבור נשים.

עדכון: ממאמר זה נמחקו ביטויים לא הולמים שהופיעו בגרסתו המקורית

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. […] עוד יצוין שגם מבחינת האלימות והביטחון האישי, ישראל היא אחת מעשר המדינות הבטוחות ביותר בעולם לנשים, ובניכוי בעיית רצח הנשים על רקע "כבוד המשפחה" בחברה הערבית, ישראל היא מתמודדת רצינית על תואר המדינה הבטוחה בעולם לנשים. […]

  2. המחאה אינה על אלימות נגד נשים, אלא בעד אלימות נגד גברים יהודים.

    השלט של תותן עינב ווינהאוס שכבר סגרה את הפרופיל פייסבוק שלה – "בנים לגז"

    השלטים של חבריה – "גם גבר נחחמד הוא גבר אנס", "אם אתה לא בחורה אתה בחור רע".

    התגובות בפייסבוק כמו של אחת נעה גולדשטיין – "האמת שכן, אני תומכת ברצח וקיצוץ הכמות של המין הגברי. . .ולתת למין החכם לנהל פה את העניינים"

    זה פמניזם! הוגות פמניסטיות טוענות דברים אלה במשך שנים. פמניסטיות כותבות את זה עשורים. וההפגנות והקמפיינים השונים שלהן זה רק הקצה המזוייף של המטרה הסופית. זה קשה לקבל את זה כי רוב הפמניסטיות לא מודעות בכלל למה שהן מאמינות בו. ולא מודעות לכך שתיאוריית השוויון בין גברים לנשים תמיד מובילה לשנאה הזו.

  3. ואם מחצית מהרציחות הן במגזר הערבי, האם לממשלת ישראל אין אחריות על כך?
    הסברה וחינוך, שיטור יעיל, שיפוט מהיר ומחמיר כנגד בעלים מאיימים והגנה על נשים באיום יכולים לצמצם את התופעה.
    זו אחריות של ממשלת ישראל.

  4. לא משנה מה הכמות… העובדה שזה קיים וקורה מספיקה.

  5. לפני שבוע התראיינה ראש הועדה לחקר רצח נשים (מצטערת, לא זוכרת את שמה) ואמרה שהמנדט היחיד של הועדה היא לחקור רצח נשים על ידי בני הזוג. היא חזרה על זה לפחות שלוש פעמים, והמראיין (רינו צרור) המשיך באג'נדה שלו, בלי להבין מה הגברת ניסתה להגיד. אז אולי ישראל היא מדינה בטוחה למרבית הנשים היהודיות. אבל לא בכל המגזרים. ועל זה הצעקה.

  6. לפני שבוע התראיינה ראש הועדה לחקר רצח נשים (מצטערת, לא זוכרת את שמה) ואמרה שהמנדט היחיד של הועדה היא לחקור רצח נשים על ידי בני הזוג. היא חזרה על זה לפחות שלוש פעמים, והמראיין (רינו צרור) המשיך באג'נדה שלו, בלי להבין מה הגברת ניסתה להגיד. אז אולי ישראל היא מדינה בטוחה למרבית הנשים היהודיות. אבל לא בכל המגזרים. ועל זה הצעקה.

  7. לא יודעת איך לבשר לך, הערבים הם גם כן אזרחים פה, ולהגיד שהם ברברים ושלא נספור אותם זה פתרון די מפגר.

    אנחנו באותה סירה כאן, וקצת יותר סולידריות לא הייתה מזיקה פה לאף אחד

  8. ורובן, לפחות מחציתן, הן ערביות שנרצחו בידי ערבים, כתוצאה מהמנטליות הערבית הברברית.

    הייתי משמיט את המילה "הברברית" שמובנת מההכשר ונשמעט שיפוטית מהראוי

  9. האם נפלה צביעות במאמר?
    למה לא התייחסתם לאלימות במשפחה בקרב העדה האתיופית? יש טענות ששם היא גבוה יותר מביתר החברות.

    האם נכונה הטענה?

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות