רגע של היסטוריה עם אחמד טיבי

ח"כ טיבי יושב באולפן 'פגוש את העיתונות' ודוחה את הטענה שעז אדין אל קסאם פעל נגד יהודים. 'לכו ללמוד היסטוריה', הוא מלגלג. הלכנו ללמוד. השאלה אם גם טיבי הלך

עז אדין אל קסאם. מי מכיר אותו טוב יותר, טיבי או פורר?

 

בתוכנית "פגוש את העיתונות" האחרונה, התפתח דיון היסטורי מעניין בין ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) וח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת).

הדיון, (כאן בדקה 37:55), מובא לפניכם:

פורר: "יושב פה חבר כנסת שמדבר על גזענות, בעוד שהוא – מעבר לזה שהיה יועץ של הארכי-טרוריסט ערפאת – בראש הסיעה שלו עומד אדם, שרק ביום העצמאות האחרון הלך יחד עם חברי הסיעה של הרשימה הערבית המשותפת להניח זר על קברו של עז א-דין אל קסאם…"

טיבי: מי זה? אתה יודע מי זה?

פורר: כן, זה היה מנהיג דתי שהוביל את הרדיקליות האלימה של המוסלמים בארץ ישראל.

טיבי: נגד מי? נגד מי?

פורר: נגד היהודים.

טיבי: מה? (תדהמה) אתה מזייף היסטוריה. נגד הקוליונאליזם הבריטי! (תנועות זלזול) מילא אתם לא יודעים היסטוריה יהודית, אתם גם מזייפים היסטוריה שלנו?

מתבקש לשאול: מי מביניהם מזייף את ההיסטוריה?

הנה העובדות:

שייח' עז א-דין אלקסאם היה ממקימי כנופיית 'היד השחורה', שפעלה בארץ בשנות ה-30 של המאה הקודמת ומטרתה היתה פגיעה בבריטים וביהודים. לצורך צידוק פעולות הטרור שלו הוא קיבל אישור דתי (פתווה). הפתווה התירה שימוש בכוח הן כנגד הבריטים והן כנגד היהודים.

ברפרטואר של שייח עז א-דין אל קסאם עומדות מספר פעולות טרור רצחניות נגד יהודים:

5.4.1931- חברי כנופיית אל-קסאם הקימו מארב בכניסה לקיבוץ  יגור. עגלה רתומה עם 12 חברי הקיבוץ שחזרו ממסיבה הותקפה בירי, ממנו נהרגו שני בחורים ובחורה. ארבעה נפצעו.

5.3.1932- חברי כנופיית אל-קסאם יורים ירייה בודדת דרך חלון צריף בכפר חסידים, מהירי נהרג שמואל גוטרמן.

22.12.1932- דרך חלון חדר השינה של צריף בנהלל נשלח חפץ עם פתיל בוער, מהפיצוץ נהרגו אב ובן, דוד ויוסף יעקובי. (עיבוד ספרותי למקרה מוכר לקוראי הספר 'רומן רוסי' מאת מאיר שלו). חקירת הרצח הביאה לכנופיות עז א-דין אל קסאם ומחקירת אחד מהם נודעו הפרטים על המגוייסים, הנשק, על קיומו של "בית מלאכה" לנשק, על פעולות הטרור שתוכננו וכן על ביצוען.

אחד העדים במשפט ברצח יעקובי ובנו, השייח' עבד אל טאהא, סיפר שהשתתף באספת האגודה הסודית בראשות אל-קסאם לפני הרצח בנהלל, "זה היה בערך יומיים שלושה לפני הרצח". לשאלת התובע במשפט אם הנאספים דנו גם איך להרוג, ענה העד: "אמרו: 'נהרוג יהודים', אולם איך יהרגו, בירייה או לא בירייה, לא ידעתי".  (דבר, 21.11.1935).

לכך מצטרפים ניסיון פיגוע במושבה היהודית עתלית, ותקיפות באזור חיפה והעמקים בשנים 1931-1932 אשר כללו ירי לעבר בתים ולעבר אוטובוסים, זריקת פצצות מאולתרות ועוד – פעולות שכוונו כנגד יהודים.

לאחר מותו ב-1935, נעצרו חלק משותפיו של אל-קסאם לכנופיה. העיתון היומי הערבי 'אַ-דִּפַאע' פירסם את נוסח כתב האשמה נגדם מילה במילה:

"האשמה: קשר להוציא אל הפועל תענית משותפת נגד העדה היהודית בא"י במטרה להרוג את בני העדה הזאת בניגוד  לסעיף הרביעי והתשיעי מחוק העונשים העותמאני … כל הנאשמים הנ"ל השתתפו ב-1 בנובמבר 1935 בהנהלתו של השיך עז א-דין אלקסאם… למען הוציא אל הפועל את מטרותיהם הבלתי חוקיות ביצירת חבורה מזוינת… למען הגשם את מטרותיהם לרצוח את בני העדה היהודית".  (דבר, 27.2.1936)

*****

באמנת היסוד של החמאס נכתב כי החמאס הוא "אחת מחוליות מלחמת הקודש [ג'יהאד] בעימות עם הפלישה הציונית, הקשורה ברציפות עם הופעת חלל הקודש עז אל- דין אל-קסאם ואחיו הלוחמים". האם גם הם מזייפים את ההיסטוריה?

אחמד טיבי בחר שלא להגיב.

(המידע שנכתב כאן מבוסס בחלקו על מאמרו של יגאל גרייבר, "שיח' עז א-דין אל-קסאם וראשית הטרור הפלסטיני" מתוך: אריאל: כתב עת לידיעת ארץ ישראל – חידושים בחפירות הארכיאולוגיות בירושלים (2009), ובחלקו האחר על עיתונות התקופה).

 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. אי אפשר ללמוד היסטוריה פלסטינית או לזייף אותה, כי פשוט אין דבר כזה. אין עם פלסטיני, אין שפה פלסטינית, אין תרבות פלשטינית, אין ארכאולוגיה פלשטינית, אין דת פלסטינית, אין ספר אחד בעולם כולו שמציין על עם פלשטיני כמו שמכירים אותו היום, אין שום חדשות על הפלסטינים האלו מלפני הקמת המדינת ישראל ועוד יותר נכון מלפני שיחרור ירושלים.

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות